Schade door windhoos Rijswijk (Noord-Brabant)

Topic gezien door 2842 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 04 okt 2012 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Schade door windhoos Rijswijk (Noord-Brabant)


Foto Elma Westerlaken

Omstreeks 13.10 uur werd Rijswijk, wat gelegen is in Noord-Brabant getroffen door een zwakke windhoos. De straten waar dat de windhoos voorkwam waren: Gherstkamp/Driezalmen /Hoefselaan. Ongeveer enkele vierkante meter aan dakpannen zijn ver de straat op gewaaid, daarnaast liepen ook enkele bomen schade op. Er deden geen geen persoonlijke ongelukken voor. De wat oudere mensen deelde mede dat ze dit nog nooit van hun leven gezien hadden. Hoe groot de schade is momenteel nog niet bekend.

©Meteo-service met dank aan Niek van Andel
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

En dat te bedenken dat het hier heel erg dichtbij is  >:(
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Inderdaad, jammer dat er enkel schadefoto's zijn en geen foto's van de hoos zelf.

Wilfred Janssen

Een radarbeeld van het desbetreffende moment:
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Wow! Duidelijke beelden! Was al heel bang dat er helemaal geen zouden zijn maar gelukkig toch nog beeld!

Westkapellegek

Ik had geluk dat ik wat "contacten"had op 100 meter afstand, dus ik heb vrij snel vrij veel informatie kunnen inwinnen. Daarnet heb ik op basis daarvan en de toegestuurde foto's / afbeeldingen (waarvoor dank) een kort stukje kunnen schrijven. Wat een gebeurtenis zeg, en in mijn geval, het lukt een keer wél dicht bij huis ;-).

groeten Niek van Andel

ps, heb nu de tijd niet meer om volledig stuk hier te posten, dus dan maar even de link http://www.alweeronline.nl/rss-weernieuws/200-windhoos-rijswijk-hoe-en-wat

SniperEye

Erg goed dat alles op beeld staat. Zeker voor stormchasers altijd mooi om moeder natuur op deze manier te zien. Uiteraard erg jammer van de schade. Gelukkig geen persoonlijk letsel.

hj32

Laat julle nix wijsmaken, betrouwbare bronnen vertellen mij net dat dit rook uit de schoorsteen is!  ;D

Powered by EzPortal