Lenteverwachting 2012

Topic gezien door 195499 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 23 feb 2012 - 14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: Weerfreak op za 31 mrt 2012 - 13:21
Je bedoelt van lente naar winter? :P

Nee, lol! Ik bedoel van Noord naar Zuid, van winter naar lente! ;)

Jan van Ooijen

Ook even een animated gifje gemaakt, voorlopig hou ik EC aan. EC komt alleen met sneeuwkansje in het noordoostelijk deel van het land, aantal centimeters die berekend worden ligt nu ongeveer op 0.5cm.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Ik zou me echt kapot lachen als we volgende week sneeuw krijgen zoals GFS het ziet. Rationeel gezien ga ik toch mee met Jan/ EC.

aloa

Even wat historie over april en winterweer

CiteerOp 6 april 1970 sneeuwde het gedurende 15 uur achtereen in Groningen. Het kwik kwam daarbij niet boven de -2 graden uit. Eelde meldde een sneeuwdek van 4-5 cm.
-
Op 10 april 1977, op de eerste Paasdag vielen er in ons land talrijke sneeuwbuien. Plaatselijk kwam het met -7 graden tot matige vorst.
-
Op 11 april 1978 was het compleet winters. Grote delen van westelijk en noordelijk Nederland werden getrakteerd op een flink pak sneeuw. In het Friese Wognum lag een laag van 18 cm. Op het voetbalveld van AZ'67 te Alkmaar werd 15 cm gemeten en in Renesse zwelde het sneeuwdek aan tot 20 cm
-
Op 19 april 1969 noteerde het vliegveld Eelde een laagste temperatuur van -8.1 graden. Die waarde werd gemeten boven een sneeuwdek van 2 a 4 cm.
-
Op 25 april 1950 lag er in delen van noordelijk Nederland nog een sneeuwdek van 5 cm.
-

http://www.meteolink.nl/april-historie.html

aloa

Ook in mei heeft er sneeuw gelegen in Nederland. Het is dus niet onmogelijk dat er volgende week een witte wereld ontstaat.

Citeer14 mei 1935 is de meest ver gevorderde datum dat de Bilt een sneeuwdek kende. Er lag een laagje van 5 cm. Het Friese Sint Annaparochie noteerde op die dag zelfs een sneeuwdek van 10 cm. In de strijd tegen de sneeuw en kou werden in de Betuwe 250 ruwoliekachels ingezet om de boomgaarden te vrijwaren van nachtvorst en beschadigingen.

André

Wat ben ik blij dat ik in zuid- West Vlaanderen woon (België) hier is het maar smeltende sneeuw als er al iets zal vallen . Vallen hier altijd uit de boot .
Demeulemeester André

aloa

Ook in de nieuwe run van GFS sneeuw. Vooral voor het noorden van het land.  8)



Jan van Ooijen

Het moet niet gekker gaan worden met GFS, dadelijk ook eens de nieuwe berekeningen van EC kijken

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jones

Wel een stevig koufront hoor dinsdag! Temp zou zomaar even 10°C dalen in België!

Fren

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Weatherboy

Matige tot zware sneeuwval dinsdag als het aan gfs ligt. Man man, wat een horror zeg! Dit draaft echt door. Van ver boven normaal naar dik onder normaal. En ook woensdag (natte) sneeuwbuien.

Jan van Ooijen

EC laat geen sneeuw meer zien in tegenstelling tot vanmorgen. Hieronder de temppluim en de neerslagpluim




Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

sorry hoor mensen maar eerlijk gezegd denk ik dat ec er nu dus wel naast zit hoe rg het mischien ook is om het te zeggen

zorba

Mja, EC is het betrouwbaarste model wat we hebben, ik volg EC
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Jan van Ooijen

Citaat van: glenn op za 31 mrt 2012 - 23:00
sorry hoor mensen maar eerlijk gezegd denk ik dat ec er nu dus wel naast zit hoe rg het mischien ook is om het te zeggen

Verklaar je nader, ik zie op GFS toch wel dingen waarvan ik ga denken hoe ze in hemelsnaam aan sneeuw kunnen komen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

M.Dings

Ik zie bij EC toch ook een duidelijk sneeuw signaal.

glenn

Citaat van: Jan van Ooijen op za 31 mrt 2012 - 23:06
Verklaar je nader, ik zie op GFS toch wel dingen waarvan ik ga denken hoe ze in hemelsnaam aan sneeuw kunnen komen

Sorry jan ik wil eigenlijk gewoon zeggen dat ik gewoon meer vertrouw op gfs dan op ec heb hier geen reden voor is gewoon mijn instinkt

Dennis


glenn

is hij anders dan zijn voorganger of zijn er grotre verschillen ?

jones

Citaat van: glenn op zo 01 apr 2012 - 00:12
is hij anders dan zijn voorganger of zijn er grotre verschillen ?
GFS blijft bij sneeuw, en nog geen klein beetje:

Powered by EzPortal