Lenteverwachting 2012

Topic gezien door 195567 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 23 feb 2012 - 14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GHkstra

Satellietfoto. Hier is de zon er inmiddels weer bij  8)


©NASA Lance-Modis

zorba

Het spreekwoord luidt dan ook; April doet wat ie wil!
Maar mag hopen dat het niet uitkomt....
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

GekkeLeo

Hopen dat het zoals vorig is, dat de mussen eind april weer van het dak vallen  :)

Sven

Citaat van: GekkeLeo op do 29 mrt 2012 - 15:10
Hopen dat het zoals vorig is, dat de mussen eind april weer van het dak vallen  :)

Daar teken ik voor alleen laat die warmte dan wel geconcentreerd zijn in zuid-oost europa :D
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

arjanbruggink

Citaat van: Weatherboy op do 29 mrt 2012 - 14:32
OMFG! De nieuwe runs zijn echt diep teleurstellend! als het zo werkelijk uitkomt gaan we gewoon sneeuwbuien krijgen rond de Pasen. De GFS run maakt het helemaal bizar, vanaf +192 gewoonweg zware sneeuwbuien met temperaturen in de nacht tot matige vorst. En dat in April? Het zal nooit letterlijk uitkomen, dus iets minder, maar dit is niet normaal meer. Helaas, aan de pluimen te zien gaat de eerste convectieve situatie héél lang op zich laten wachten. Ik kan helaas geen kaarten plaatsen, maar treurnis van zen ergste soort.

Niet normaal meer omdat we nu verwend zijn door de warme dagen van de laatste tijd??
Het is toch heel normaal dat we in april nog 1 of 2 sneeuwdagen te verwerken krijgen......
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jan van Ooijen

Citaat van: arjanbruggink op do 29 mrt 2012 - 15:33
Niet normaal meer omdat we nu verwend zijn door de warme dagen van de laatste tijd??
Het is toch heel normaal dat we in april nog 1 of 2 sneeuwdagen te verwerken krijgen......

Ook de temperaturen op 1500 meter kelderen naar de -10 graden!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Onno_D

Open de winterdiscussie topics maar weer :D

Sven

Citaat van: Onno_D op do 29 mrt 2012 - 15:43
Open de winterdiscussie topics maar weer :D

Haha je zou het bijna zeggen inderdaad :P
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

André

Op het GFS moeten we ons niet teveel vertrouwen remember deze winter , hij veranderde ook konstant gelijk de wind en ik vrees nu ook hetzelfde liedje . Kouder gaat het worden dat is een feit maar normaal we zijn nog maar einde maart begin april en van mij mag het zo dan hebben we tenminste wat opgespaard voor de zomer . Vorig jaar was alle kruid al verschoten in het voorjaar en hadden we dan geen zomer ,en dat is toch ook de bedoeling niet .
Demeulemeester André

Weerfreak 1337

Nou nou, het gezegde: "aprilletje zoet, geeft nog wel eens een witte hoed" blijkt dus toch een kans te hebben om uit te komen  :(

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Tyshane

Citaat van: André op do 29 mrt 2012 - 16:24
Kouder gaat het worden dat is een feit maar normaal we zijn nog maar einde maart begin april en van mij mag het zo dan hebben we tenminste wat opgespaard voor de zomer . Vorig jaar was alle kruid al verschoten in het voorjaar en hadden we dan geen zomer ,en dat is toch ook de bedoeling niet .

Volgens mij is het niet zo dat we een x-aantal mooie dagen per jaar hebben en dat als we er veel hebben gehad in de lente dat we er dan geen mooie dagen meer over hebben voor de zomer. Naar ik weet is daar geen expliciet verband tussen. Met andere woorden, na een mooie lente kan er wel degelijk een mooie zomer komen. ;)

Sven

Citaat van: Tyshane op do 29 mrt 2012 - 17:25
Volgens mij is het niet zo dat we een x-aantal mooie dagen per jaar hebben en dat als we er veel hebben gehad in de lente dat we er dan geen mooie dagen meer over hebben voor de zomer. Naar ik weet is daar geen expliciet verband tussen. Met andere woorden, na een mooie lente kan er wel degelijk een mooie zomer komen. ;)

Dat zei ik dus eerder ook al, irritant dat veel mensen vasthaken aan resultaten uit het verleden. Maar zelf contineu naar voren halen, behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. Ben blij dat jij er ook zo over denkt als mij.

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,25.msg5444.html#msg5444
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Sasha

Ik mis het zonnetje nu al, maar zo bruin als ik nu al ben in maart, ben ik nog nooit geweest! Ik hoop dat april ons nog wat fraaie zonnige dagen zal geven 8)
Vergeet niet te leven!

Tyshane

Citaat van: Sven op do 29 mrt 2012 - 18:41
Dat zei ik dus eerder ook al, irritant dat veel mensen vasthaken aan resultaten uit het verleden. Maar zelf contineu naar voren halen, behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. Ben blij dat jij er ook zo over denkt als mij.

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,25.msg5444.html#msg5444

Ja ik weet ook niet hoe dat verder komt, doemdenken ofzo. Ik blijf er juist positief onder, ik ga er vanuit dat het goed komt en dat alle kansen en mogelijkheden open staan. :)

Jelte

Maar er komt wind aan, dus dat betekent in ieder geval weer surfen! Jeeeh! Helaas kunnen wel de handschoenen weer aan en de cap weer op. Was net blij dat we daar af waren.

Dennis

Nieuwste EC run tovert een paar kaarten..... 

jones

Dit is echt wel een enorme weersomslag voorspeld door EC12z ; kan zelfs een vlok natte sneeuw tussenzitten :(

Als laatste afbeelding de temperatuur om 12 uur 's middags op 4 april door EC12z

Dennis

Frisse nacht al in Scandi

Jan van Ooijen

Lente.... Die is ver te zoeken, wederom komt het Amerikaans weermodel met sneeuw aanzetten voor dinsdag en woensdag. Er komt een flinke portie koude lucht aanzetten. De temperaturen op hoogte (1500 meter) gaan naar de -9 a -10.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

Hier heeft de zon nog een poging gedaan deze morgen maar is nu vertrokken op verlof en is er niks meer van te zien met een temperatuur nu van 9,7° en een wnw wind .
Demeulemeester André

Powered by EzPortal