Lenteverwachting 2012

Topic gezien door 195531 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 23 feb 2012 - 14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Stephanie

Heerlijk weer vandaag, ik verheug me alvast op de volgende warme periode

jeroenelf

'' Als maart geeft aprilweer,
dan geeft april maarts weer. ''

Volgens mij komt dit spreekwoord wel aardig uit nu toch ? of zie ik dat verkeerd
Meteo Zwolle
www.meteozwolle.nl

Tyshane

Citaat van: jeroenelf op wo 28 mrt 2012 - 16:32
'' Als maart geeft aprilweer,
dan geeft april maarts weer. ''

Volgens mij komt dit spreekwoord wel aardig uit nu toch ? of zie ik dat verkeerd

Uhm, ja moeilijk te zeggen, vind er over het algemeen niet heel veel verschil tussen zitten, behalve dan een iets hogere gemiddelde temperatuur, maar dat lijkt me logisch. Beide maanden waarin de lente van zich doet spreken, soms een zomers tintje maar ook regelmatig kou en winterse neerslag. Van alles wat eigenlijk. ;)

André

Het was hier weer een superdag met 19,4° , profiteren zolang het kan want in het weekend zal het met moeite de dubbele cijfers zijn . Terug de trui uit de kast zaterdag en zondag en voor volgende week zou het kunnen terug herstellen maar die hoge temperaturen zouden we niet meer halen dus NU PROFITEREN van de lente .
Demeulemeester André

GHkstra

Satellietfotootje.


©NASA Lance-Modis

Dennis

Hoge bewolking al zichtbaar in Noord-NL


Sven

Haha vraag me toch af waarom iedereen denkt bij een lekkere lente dat direct de zomer ook zo is? We hebben nu al 3 keer een dominerend hoog gehad dit jaar, en daarna een mindere periode. Als dit zo voortzet teken ik ervoor ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Dennis

Nieuwste EC RUN -- brrrr

Dennis

Nog een mooie sat.foto waar de komende weersverandering al te zien is

MvG Dennis

Jan van Ooijen

Hier alvast een stukje van de pluim en de neerslagpluim



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

Hier is ze al te zien zonder wolkenfoto's ,de wind begin de westnoordwesten hoek op te zoeken en de sluierbewolking neemt toe na een heldere morgen .
Demeulemeester André

Sven

Citaat van: André op do 29 mrt 2012 - 10:28
Hier is ze al te zien zonder wolkenfoto's ,de wind begin de westnoordwesten hoek op te zoeken en de sluierbewolking neemt toe na een heldere morgen .

Geniet er nog van, hier al helemaal potdicht. RIP Harry  :(
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Jan van Ooijen

Ook de nieuwe pluimen niet veel goeds



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis


Stephanie

Het is vast een stomme vraag, maar ik ga 'm toch even stellen: Wat is de roze stippellijn op de pluim?

Ziet er verder niet heel hoopvol uit, jammer.

Tyshane

Ja dat is even wennen zo grijs ineens. Gelukkig is het nog droog denk ik dan maar, maar dat mooie weer went snel en deze stap terug is minder fijn. ZIet er ook niet naar uit dat het nou 123 beter gaat worden. Jammer even, maar goed, zo werkt het weer nu eenmaal.

Citaat van: Stephanie op do 29 mrt 2012 - 11:28
Het is vast een stomme vraag, maar ik ga 'm toch even stellen: Wat is de roze stippellijn op de pluim?

Ziet er verder niet heel hoopvol uit, jammer.

Vragen zijn over het algemeen niet stom! :) Ik denk dat de roze lijn het langjarig gemiddelde moet voorstellen, maar weet dat niet zeker. ;)

GHkstra

Heel Nederland bewolkt.

Marsel

Citaat van: GHkstra op do 29 mrt 2012 - 11:35
Heel Nederland bewolkt.

Inderdaad. Het was wel even wennen bij het opstaan vanmorgen. Na geruime tijd met opkomend een zonnetje het ontbijt genuttigd te hebben moest dat vandaag met een compleet bedekt zwerk. Ach, we hebben nog een heel seizoen met potentieel mooi weer voor de boeg :).

Weatherboy

OMFG! De nieuwe runs zijn echt diep teleurstellend! als het zo werkelijk uitkomt gaan we gewoon sneeuwbuien krijgen rond de Pasen. De GFS run maakt het helemaal bizar, vanaf +192 gewoonweg zware sneeuwbuien met temperaturen in de nacht tot matige vorst. En dat in April? Het zal nooit letterlijk uitkomen, dus iets minder, maar dit is niet normaal meer. Helaas, aan de pluimen te zien gaat de eerste convectieve situatie héél lang op zich laten wachten. Ik kan helaas geen kaarten plaatsen, maar treurnis van zen ergste soort.

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op do 29 mrt 2012 - 14:32
OMFG! De nieuwe runs zijn echt diep teleurstellend! als het zo werkelijk uitkomt gaan we gewoon sneeuwbuien krijgen rond de Pasen. De GFS run maakt het helemaal bizar, vanaf +192 gewoonweg zware sneeuwbuien met temperaturen in de nacht tot matige vorst. En dat in April? Het zal nooit letterlijk uitkomen, dus iets minder, maar dit is niet normaal meer. Helaas, aan de pluimen te zien gaat de eerste convectieve situatie héél lang op zich laten wachten. Ik kan helaas geen kaarten plaatsen, maar treurnis van zen ergste soort.

Inderdaad het moet niet gekker worden, hier animatie gifje van de sneeuw

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal