Lenteverwachting 2012

Topic gezien door 195545 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 23 feb 2012 - 14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

GHkstra

Max temperaturen vandaag.

André

Hier vandaag 19,6° genoteerd onder thermometerhut . Was een prachtige dag ,er mogen er nog veel zulke volgen .
Demeulemeester André

jones

EC ziet er niet bepaald lente-achtig uit & GFS laat op LT zelfs sneeuwbuien zien.. Ik heb er echter hoop in dat het helemaal goed komt, CFS NCEP voorspelt een (veel) te warme aprilmaand!

Weerfreak 1337

Citaat van: jones op di 27 mrt 2012 - 20:25
EC ziet er niet bepaald lente-achtig uit & GFS laat op LT zelfs sneeuwbuien zien.. Ik heb er echter hoop in dat het helemaal goed komt, CFS NCEP voorspelt een (veel) te warme aprilmaand!

GFS is inderdaad behoorlijk koud. Deze warme periode word meteen afgestraft. Gelukkig zijn die winterse buien nog LT :s

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TaL

Doe wat we deden in de winter. Kijk of GFS/EC warme/koude uitbijters zijn ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Isabelle

 :-\ Wat is dat nu allemaal? Ben ik even druk bezig met mijn kwekerij (al helemaal in een lente/zomer stemming) lees ik hier berichtjes over koude en sneeuw?  :o Zet maar een andere plaat op!  ;)

Jan van Ooijen

Wordt frisjes, maar neerslag wordt er wederom niet veel berekend in deze EC run



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcel1976

Wat mij betreft hoeft het echt nog niet zo vroeg in het jaar zo langdurig warm te worden en ( blijven ), dat wordt ons dan in de zomer wederom afgestraft!
Maar toegegeven, het is gewoon genieten nu...

aloa

Misschien nog een keer de ramen krabben zondag.  8)


André

Na een diepje in het weekend en begin volgende week zouden de temperaturen weer iets hoger uitvallen ,maar het zou overwegend droog blijven afgezien van zaterdag kan er wat neerslag vallen tot 1mm .
Demeulemeester André

Tyshane

Zo te zien wordt het vandaag nog een prachtige dag, maar dan zal het langzaamaan toch een stuk minder mooi en warm gaan worden. Morgen best nog een aardige dag voor de tijd van het jaar, maar je went zo snel aan deze heerlijke temperaturen. Beetje jammer om dan weer de helft terug te gaan qua temperatuur. Maar goed, we hebben weer genoten. Volgende week zal het langzaamaan weer wat beter worden en bij de volgende warmere periode, graag een portie onstabiliteit en onweer. 8)

Citaat van: Serge op di 27 mrt 2012 - 12:44
uhhh tyshane, ik moet even inbreken, maar Maart roert zijn staart en april doet wat ie wil,... :P

Ah dat was het dus, ja we hadden hier al een discussie, was het nou maart of april. (Not sure if trolling or...) ;)

Jan van Ooijen

De nieuwe temp en neerslagpluimen, wat moeten we er van zeggen....



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Sven

Wel erg koud, april doet echt wat ie wil. Ongelofelijk.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 28 mrt 2012 - 10:44
De nieuwe temp en neerslagpluimen, wat moeten we er van zeggen....

Dat het ruk is.....;)
Tja, dat was te verwachten. Opvallend was dat modellen op dit scenario al geruime tijd zinspeelden. Initieel waren die signalen minder duidelijk en nog verre van zeker uiteraard. De afgelopen week leek een omslag tegen het eind van de maand al niet meer af te slaan. Als een verrassing zou deze omslag  voor de meesten hier niet moeten komen, maar het blijft altijd even een klap in je gezicht na twee weken voorjaarswarmte :).

Weatherboy

Het is toch om te janken zo een pluim? Veel bewolking met noch-vleesch-noch-visch weer dat we vanaf half februari tot begin maart hebben gehad? Alleen een fractie warmer nu. Als dat uitkomt dan duurt het nog heel lang voor we de eerst echte convectie bui kunnen waarnemen en begint het onweersseizoen slecht voor de 3e keer op rij. Alles natuurlijk met een slag om de arm hè. Helaas zit die koude oplossing in heel veel modellen. *wordt zenuwachtig*

Shadow112

Beter geen langdurige blokkade's zo vroeg in het seizoen. Laat maar lekker rommelen tot medio Mei, en dan een blokkade die 2 maand duurt ;)

GHkstra

Maximumtemperaturen vandaag.

vlerk

Dat scheelt idd 0,4 graden ja  ???

André

Hier is het terug 18,7° met een staal blauwe hemel en een zwakke no wind . Ik hoop op een normale wisselvallige april dan kunnen we onze hoop vestigen op een goede zomer en dat betekend dan ook onweer .
Demeulemeester André

Dennis


Powered by EzPortal