Lenteverwachting 2012

Topic gezien door 195573 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 23 feb 2012 - 14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weatherboy

Nou volgens de laatste kaarten van EC en GFS gaan we een zure periode tegemoet. Nou denk ik dat ze het overdrijven, maar de winterse buien lijken veels te laat te gaan komen. Nou van mij mag het weg blijven, nou hoeft het al niet meer!

Ik vind hem wat te extreem (EC)

Jan van Ooijen

De nieuwe temppluim en de neerslagpluim.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hoffies

Hee jan, komt er nog sneeuw?...
Twitter: @hoffnar2911

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 26 mrt 2012 - 22:49
De nieuwe temppluim en de neerslagpluim.


Bijzonder koud voor begin april wat mij betreft. Ook iets te koud voor de langjariggemiddelde. Het zou zonde zijn als april al direct een vergooid lente/onweers maand wordt. Het is allemaal niet binnen betrouwbare termijn, maar mocht dit uitkomen wordt het echt janken geblazen. Bah!

Jan van Ooijen

Citaat van: hoffies op ma 26 mrt 2012 - 23:03
Hee jan, komt er nog sneeuw?...

Zeg, ga jij eens snel je mond spoelen :D Ik mag het hopen van niet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Stealth

Hopelijk wordt het met pasen mooi weer! Maar ik denk dat er eerst eens wat neerslag moet vallen voor de natuur.
Onweersdagen 2012: 10

frankaloe

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 26 mrt 2012 - 23:08
Zeg, ga jij eens snel je mond spoelen :D Ik mag het hopen van niet
het zou niet de eerste pasen zijn met sneeuw..maar nee laat maar nu,al teveel zon gezien om weer "terug"te moeten gaan met het weer.
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Jan van Ooijen

Kaart voor morgen van het weermodel Hirlam

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

Van prachtig voorjaarsweer naar frisser weertype

Na een mooie perioden van uitzonderlijke warmte in maart, met maarliefst temperaturen tussen 15 en 20 graden,met uitzondering van de kust en de Wadden waar het iets koeler werd, moeten we weer afscheid nemen van dit mooie voorjaarsweer, en plaats maken voor een minder zonnig weertype met behoorlijk lage temperaturen ter vergelijking met wat we afgelopen periode gehad hebben. Dit is goed te zien in de onderstaande pluimgrafiek van 23:00, waarin we ook zien dat er een grote kans is dat we met een koeler weertype te maken gaan krijgen.



Hoofdrun EC12z
Ook op hoogte zullen de temperaturen flink afnemen. Vooral op het 850hPa vlak zien we de welbekende  -5 grens uit het noorden alweer afzakken richting het zuiden.
Ook de temperatuur op het 500hPa vlak zakt, maar is niet echt heel interessant te noemen, met later volgende week alleen in het noordoosten interessantere waarden.
Qua neerslag berekend ECMWF vooral volgende week een aantal buien.

Nog even de 500hPa Geopot. kaarten en de T850hPa kaarten.

500hPa Geopot.



T850hPa




Conclusie:
De meesten onder ons hier, waaronder ook ik, zullen niet staan te springen om dit weer. Het word weer koeler en de neerslagkansen, en misschien zelfs de kans op een enkele winterse bui neemt toe.
Maar één ding is zeker: April doet wat ie wil!

Gr. Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Citaat van: hoffies op ma 26 mrt 2012 - 23:03
Hee jan, komt er nog sneeuw?...

Nieuwste run van GFS komt met sneeuw :(

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Sneeuw..... Weg ermee. Winter is voorbij. Doe dan maar heerlijke polaire buien met regen, hagel en onweer.
Past beter bij het beeld voor maart/april  8)

En v.w.b. de droogte die er op dit moment heerst, nu zijn er al 2 gebieden in NL (waar de monitoring plaatsvindt) die de code geel hebben.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Sven

Moet het eerst allemaal maar zien, vorige week stond er op de kaarten een kou inval voor de balkan, niks van terecht gekomen. Of is het weer omdat we in NL zitten en het dan wel ervan komt.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Dennis


André

Ja mensen we leven nu wel boven onze stand . Na vrijdag zullen we terug onze dikkere trui mogenuithalen met zaterdag buien die zelfs in de Ardennen smeltende sneeuw kunnen produceren ,voor zondag zou het iets droger verlopen maar het blijft fris ,de temperaturen zouden we nog met moeite de 10° bereiken . Voor volgende week zullen we best nog een vraagteken plaatsen ,maar een ding is zeker dat we die hoge temperaturen niet meer zullen halen .
Demeulemeester André

Jan van Ooijen

Het is al aan de droge kant, maar als ik deze neerslagpluim bekijk zal het niet veel veranderen. Dadelijk de temperatuurspluim, momenteel nog niet geheel binnen.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Ja dat zou even minder fijn zijn; sneeuw! Maar ja april roert zijn staart, zucht, dus dat kan gewoon allemaal.  :-X

Serge

Citaat van: Tyshane op di 27 mrt 2012 - 12:36
Ja dat zou even minder fijn zijn; sneeuw! Maar ja april roert zijn staart, zucht, dus dat kan gewoon allemaal.  :-X

uhhh tyshane, ik moet even inbreken, maar Maart roert zijn staart en april doet wat ie wil,... :P
Waar is mijn cape

Jan van Ooijen

Het Amerikaans weermodel mag van mij wel uit gaan komen, al heb ik er een zwaar hoofd in....


Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

GHkstra

Sluierbewolking boven Nederland.


©NASA Lance-Modis

Sven

Amerikaans model mag zeker uitkomen, lekker zeg :D mini dip, en weer verder waar we ge-eindigt zijn.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal