Lenteverwachting 2012

Topic gezien door 195672 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 23 feb 2012 - 14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

zorba

Gezien de datum die op de kaart staat ga ik uit van een 1 april grap... ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Jan van Ooijen

Zoals de recente berekening van het Europees weermodel er uit ziet behouden we tot en met volgende week aangenaam lenteweer. De temperaturen liggen ongeveer rond de 16 graden, mogelijk iets hoger begin volgende week. In het zuidoostelijk deel van het land kan het nog ietsjes warmer worden. Vanaf volgende week donderdag wordt alles een beetje onzeker. Hieronder alvast een stukje van de pluim, dadelijk meer.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Stephanie

Pluim ziet er lekker uit, dipje op zondag en maandag ook verdwenen, heerlijk!

Tyshane

Inderdaad ene prima pluim, prima ook dat dat weekenddipje weg is, dat had ik wel gehoopt. Einde van de pluim wat onzeker, maar goed dat is normaal. Zou zomaar een zonnig verloop kunnen krijgen. Ik denk dat vandaag en morgen toch wel de uitschieters zijn met gemiddeld 90% zon en temperaturen tussen de 16 en 19 graden. Even weer proberen ruimte te vinden om even die zon te pakken! :)

Fren

Heerlijke week voor de boeg dus. Fijn fietsweer!
Nu moet ik fietsen nog leuk gaan vinden  8)
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Jan van Ooijen

April tot en met juni warmer dan normaal

Weather Services International verwacht dat de temperaturen, over de periode april tot en met juni warmer dan normaal zal gaan verlopen. Dit geldt voor geheel Europa met uitzondering van het zuidoostelijk deel, daar zal na verwachting de temperaturen iets kouder dan normaal.

We gaan nu richting de maand april, zei hoofd meteoroloog Todd Crawford. "We verwachten dat de temperaturen voor de maand april warmer zullen zijn dan normaal met uitzondering van het Verenigd Koninkrijk, zuidwest-Europa en delen van zuid-Europa, daar zal het naar alle waarschijnlijkheid iets kouder dan normaal gaan verlopen. Als we naar het einde van de lente en begin van de zomer gaan kijken, dan verwachten we duidelijk een ander patroon dan wat we in de afgelopen vier jaar hebben waargenomen. In de afgelopen vier jaar hadden we te maken met Noord-Atlantische blokkeringen.



Dit jaar zal dit na verwachting anders gaan verlopen, door gebrek aan blokkeringen zullen de kansen op mooi zomers warmte toenemen in het noorden en het westelijk deel van Europa. Normaal gesproken is die zomerse warmte te vinden in de zuidelijke en oostelijke delen van Europa. Niet alleen het temperatuurspatroon zal anders zijn, ook het neerslagpatroon is anders zoals het er nu naar uit ziet. We verwachten een droger zomer in het Verenigd Koninkrijk en de Scandinavische regio's en nattere zomer in de zuidelijke regio's van Europa.. Tot slot, onze verwachting ondersteunt ook minder wind geheel Duitsland/Denemarken en meer wind in Spanje"

Prognoses april:
Scandinavische landen - warmer dan normaal
Verenigd Koninkrijk - kouder dan normaal
Noordelijke deel van centraal Europa - warmer dan normaal
Zuid-Europa - kouder dan normaal

Prognoses mei:

Scandinavische landen - warmer dan normaal
Verenigd Koninkrijk - warmer dan normaal
Noordelijke deel van centraal Europa - warmer dan normaal
Zuid-Europa - warmer dan normaal

Prognoses juni:
Scandinavische landen - warmer dan normaal
Verenigd Koninkrijk - warmer dan normaal
Noordelijke deel van centraal Europa - warmer dan normaal
Zuid-Europa - warmer dan normaal, met uitzondering van zuidoost Europa

©Meteo-service.nl
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

GHkstra

Citaat van: Jan van Ooijen op do 22 mrt 2012 - 11:25
April tot en met juni warmer dan normaal
Dat ziet er veelbelovend uit. Laat het dan ook maar lekker onweren  8)

Graphicnizor

Ziet er goed uit jan, betekend ook dat er genoeg kans is voor onstabiele luchtlagen en dus onweer!

GHkstra

Het begint al ergens op te lijken.
Hier in de tuin tikt de thermometer al bijna de 18°C aan.

Daisy

Heerlijk dit weer. Lekker vrij nu ook dus ga er lekker van genieten :)
All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

frankaloe

hier momenteel 19 grd..en dat in de schaduwkant van het huis gemeten.
hier word je vrolijk van :P
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

GHkstra

Geen vuiltje aan de lucht.


©NASA Lance-Modis

Sasha

Lekker half dagje gewerkt en nu alweer lekker bakken op mijn balkon! Heerlijke lentezon 8)
Vergeet niet te leven!

GHkstra

Nog eentje  :)


©NASA Lance-Modis

Weerfreak 1337

Zo, hier is voor de eerste keer de 20 graden overschreden. (20,4'C) Ik vind dit best bijzonder in deze tijd van het jaar voor de kust  :o En dus bijna net zo warm als in het binnenland.
Thermometer staat voor de rest in de schaduw op 1,5-2m. :)
Het gekke is dat ik dit vorig jaar ook zag terugkomen, waarop meetpunt Hoek van Holland(dichtstbijzijnde) best vaak het warmste punt (nu niet dan) is in Nederland.


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

GHkstra

Citaat van: Weerfreak op do 22 mrt 2012 - 15:32
Ik vind dit best bijzonder in deze tijd van het jaar voor de kust  :o En dus bijna net zo warm als in het binnenland.
Volgens mij komt dat doordat de wind nu aflandig is.
Bij Lauwersoog komt de wind van het Wad waardoor het daar een stuk kouder is.

Johann

Het hoogtelaagje waarover ik gisteren al schreef zie hier heeft lokaal behoorlijk wat neerslag gegeven, in de Pyreneeën viel deze in de vorm van sneeuw. Vooral de tourrijders van de "Volta Catalunya" ondervonden gisteren en vanmorgen veel last van de sneeuw die deels meer dan 50 cm hoog ligt !

Rijdersbussen in de ronde van Catalonië





Ciao Johann

T-inus

Wow dat is nog behoorlijk wat sneeuw!
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Ramon Oost

Over het algemeen lag de temperatuur vandaag in het binnenland rond de 18 a 19 graden, op diverse plaatsen is de 20 aangetikt met in Arcen 20,2 graden en in Hoek van Holland 20,1 op de thermometer. Ook is in De Bilt het dagrecord van 19,0 graden uit 1936 gesneuveld. Nu staat het record dus op 19,2 graden zoals hieronder op het plaatje te zien is.



Ramon

GHkstra

@Johann: Lekker fietsweertje  :P

Powered by EzPortal