Lenteverwachting 2012

Topic gezien door 195620 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 23 feb 2012 - 14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Nevada op wo 21 mrt 2012 - 11:37
Het is jammer dat ik zowel de kaarten van Jan en van Johann niet kan zien.... :'(

Vraag me af hoe dit kan..... :-\

Zit je momenteel op je werk? Of heb je er thuis ook last van?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Wat een heerlijke run van GFS, volgende week met 20+ graden. Nu nog volhouden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

densta

Dat ziet er toch best goed uit Jan. Nu ook heerlijk aangenaam op balkon op het zuiden.  8)

GHkstra

Satellietfoto vandaag


©NASA Lance-Modis

Nevada

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 21 mrt 2012 - 11:46
Zit je momenteel op je werk? Of heb je er thuis ook last van?

Jan,

probleem heb ik alleen geconstateerd op werk, zal vanavond thuis eens kijken.
Doet zich voor op zowel IE als op Google Chrome.

Het gekke is dat ik de rest van  de kaarten / foto's, die door andere leden geplaatst worden, dus wel kan zien....


Groet,
Jack

JorisK

Heerlijke kaart Jan, zo willen we het zien! Laten we hopen dat het zo blijft inderdaad.

Johann

Hoogtelaagjes

Prachtig is op deze visuele satellietfoto de bewolking (krul) te zien van de twee hoogtelaagjes. Het ene momenteel met kern ten westen van Bretagne en het andere boven centrale Iberische Schiereiland. Lokaal is het er flink nat met zware buien (noodweer) in delen van zuid Frankrijk en de Pyreneeën oiv van de systemen.






Bron: MetOffice, Sat24.com

Ciao Johann


Weerfreak 1337

Wat een heerlijk weer is er inderdaad onderweg, nu alleen nog het nodige onweer erbij, en dan is het helemaal compleet :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marsel

Citaat van: Weerfreak op wo 21 mrt 2012 - 19:29
Wat een heerlijk weer is er inderdaad onderweg, nu alleen nog het nodige onweer erbij, en dan is het helemaal compleet :)

Mja een onweersbui zou mooi zijn maar dat zit er voorlopig niet in. Ik kan er nu nog niet wakker van liggen ;).
Het huidige droge weertype is voor de meeste mensen (en dieren!) op en top genieten! Ik heb me vanmiddag voor de eerste keer dit jaar weer eens helemaal uit kunnnen leven langs de waterkant! Weer lekker achter de karpers aan :). Die zachte voorjaarszon doet een mens goed.

Ramon Oost

Max. temperaturen voor morgen (22 maart) volgens EC12z


Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op wo 21 mrt 2012 - 19:34
Mja een onweersbui zou mooi zijn maar dat zit er voorlopig niet in. Ik kan er nu nog niet wakker van liggen ;).
Het huidige droge weertype is voor de meeste mensen (en dieren!) op en top genieten! Ik heb me vanmiddag voor de eerste keer dit jaar weer eens helemaal uit kunnnen leven langs de waterkant! Weer lekker achter de karpers aan :). Die zachte voorjaarszon doet een mens goed.

Ja ik denk dat ik het ook binnenkort maar weer eens ga proberen langs de waterkant :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Sasha

Heerlijk weer vandaag. Geloof het of niet, maar heb op mijn balkon(uit de wind) heerlijk in bikini liggen zonnen 8) Heb al een aardig kleurtje gekregen! Laat het nog maar lang duren dit weer ::)
Vergeet niet te leven!

Peter

Vandaag de mazzel gehad dat ik veel buiten werk had. kon al in mijn poloshirt lopen, erg lekker weer!!
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Johann

Het laatste weekje uit het leven van een hoogtelaag

Een hoogtelaag (ULL) vandaag boven Frankrijk en enige tijd geboren als cut-off vanuit de Atlantische hootetrog, is aan zijn laatste reis begonnen. Volgende week woensdag zal zijn levenscyclus beëindigd worden opgenomen wanneer het systeem in een volgende cut-off vanuit een nieuw Atlantische hoogtetrog wordt opgenomen en dan definitief van de kaarten zal verdwijnen

Animatie hoogtelaag komende 7 dagen adhv het GFS model (GFS12)



Ciao Johann

 

Weerfreak 1337

De hoofdrun van EC12z laat ons aan het einde van de periode, terug in wisselvallig weer belanden, met beduidend frissere lucht uit een noordwestelijke stroming. Dit is allemaal LT, maar toch even posten :)

500hPa Geopot.


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Johann

Citaat van: Weerfreak op wo 21 mrt 2012 - 20:58
De hoofdrun van EC12z laat ons aan het einde van de periode, terug in wisselvallig weer belanden, met beduidend frissere lucht uit een noordwestelijke stroming. Dit is allemaal LT, maar toch even posten :)

Maar even niet teveel aandacht aan schenken. Gisteren kwam de EC oper nog met onderstaande kaart  voor begin van de nieuwe week. (is nu ook niets meer van over, integendeel)



Ciao Johann


Weerfreak 1337

Citaat van: Johann op wo 21 mrt 2012 - 21:05
Maar even niet teveel aandacht aan schenken. Gisteren kwam de EC oper nog met onderstaande kaart  voor begin van de nieuwe week. (is nu ook niets meer van over, integendeel)



Ciao Johann

Klopt, had ik gezien.
Hopelijk worden deze berekeningen niet consistent, kzit echt niet te wachten op wisselvallig en frisser weer  :-\

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Johann

Citaat van: Weerfreak op wo 21 mrt 2012 - 21:09
Klopt, had ik gezien.
Hopelijk worden deze berekeningen niet consistent, kzit echt niet te wachten op wisselvallig en frisser weer  :-\

Ach ja, zolang het alleen maar consistent berekend wordt maar niet uitkomt dan heb ik er geen probleem mee ?!   ;D

35 dagen trend   ;)


Ciao Johann

Daisy

Heb morgen maar tot 12 uur werk en vrijdag vrij. Ga lekker van de zon genieten. :)
All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

Dennis

Ok geen aandacht mss waard ivm met LT maar tis wel een hele omslag op de kaarten


Powered by EzPortal