Lenteverwachting 2012

Topic gezien door 195500 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 23 feb 2012 - 14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TaL

Zeker mooi kaartje, heel de benelux heeft vrijwel kans dan volgens de LI en cape toch. Idd jammer dat het nog een week is :( Maar toch leuk dat er kansen blijven komen in de kaarten. En dat nu al!
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Tyshane

Citaat van: André op za 17 mrt 2012 - 18:02
Vanaf volgende week dus terug droog voor een langere tijd ! Hoera .

EN niet alleen een stuk droger, maar ook meer zon, fijn. :)

André

We zullen er terug kunnen van genieten van de lente ,frisse nachten maar overdag aangename temperaturen met zon . :)
Demeulemeester André

Sven

Huh als ik dat van Johann zo lees, en nu het stuk uit onweerskansen wordt het toch geen lekker weer of wel? Gaat over en weer nu :P ? Duidelijkheid iemand?
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

André

Volgens de verwachtingen van meteo-service zouden de verwachtingen voor mijn streek hier rustig droog en zonnig weer zijn met frisse nachten de volgende week .
Demeulemeester André

Marsel

Citaat van: Sven op zo 18 mrt 2012 - 11:38
Huh als ik dat van Johann zo lees, en nu het stuk uit onweerskansen wordt het toch geen lekker weer of wel? Gaat over en weer nu :P ? Duidelijkheid iemand?

De laatste pluim van EC (00Z) spreekt boekdelen denk ik Sven :). Kleine spreiding met zowel de oper als control ondersteund door het grootste deel van het ensemble. Mooi lenteweer met t/m zaterdag elke dag wat hogere temperaturen (tot max rond/net iets boven 15C). GFS lijkt hier ook mooi in mee te gaan. Hogedruk noord van NL met overheersend aflandige winden en flinke zonnige perioden (wel frisse nachten!).

Tyshane

Citaat van: Marsel op zo 18 mrt 2012 - 11:49
De laatste pluim van EC (00Z) spreekt boekdelen denk ik Sven :). Kleine spreiding met zowel de oper als control ondersteund door het grootste deel van het ensemble. Mooi lenteweer met t/m zaterdag elke dag wat hogere temperaturen (tot max rond/net iets boven 15C). GFS lijkt hier ook mooi in mee te gaan. Hogedruk noord van NL met overheersend aflandige winden en flinke zonnige perioden (wel frisse nachten!).

Jawel het ziet er allemaal gunstig uit qua lenteweer, maar in een andere topic wordt geopperd dat er mogelijk een ULL richting Nederland koerst en roet (of juist niet, lol) in het eten gaat gooien. Vandaar enige verwarring. Mocht het gaan om significante onstabiliteit en dito gevolgen, dan hoor je mij niet klagen, dan mag de lente best even worden onderbroken. ;)

Weerfreak 1337

Citaat van: Tyshane op zo 18 mrt 2012 - 11:56
Jawel het ziet er allemaal gunstig uit qua lenteweer, maar in een andere topic wordt geopperd dat er mogelijk een ULL richting Nederland koerst en roet (of juist niet, lol) in het eten gaat gooien. Vandaar enige verwarring. Mocht het gaan om significante onstabiliteit en dito gevolgen, dan hoor je mij niet klagen, dan mag de lente best even worden onderbroken. ;)

Inderdaad, mooi warm weer afgewisseld door een prachtige onweersonderbreking, dan hoor je mij echt niet klagen haha :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Johann

Citaat van: Marsel op zo 18 mrt 2012 - 11:49
De laatste pluim van EC (00Z) spreekt boekdelen denk ik Sven :). Kleine spreiding met zowel de oper als control ondersteund door het grootste deel van het ensemble. Mooi lenteweer met t/m zaterdag elke dag wat hogere temperaturen (tot max rond/net iets boven 15C). GFS lijkt hier ook mooi in mee te gaan. Hogedruk noord van NL met overheersend aflandige winden en flinke zonnige perioden (wel frisse nachten!).

De vraag is of het overal zo "mooi" wordt ? Weliswaar meer zon maar toch ook periodiek kans op (lage)bewolking. Vooral de noordelijke provincies kunnen hier woensdag-donderdag mee te  maken gaan krijgen (EC). Vrijdag dan opkomende bewolking vanuit het zuidwesten op nadering ULL

ECMWF lage bewolking woensdag



Ciao Johann

Marsel

Citaat van: Johann op zo 18 mrt 2012 - 14:12
De vraag is of het overal zo "mooi" wordt ? Weliswaar meer zon maar toch ook periodiek kans op (lage)bewolking. Vooral de noordelijke provincies kunnen hier woensdag-donderdag mee te  maken gaan krijgen (EC). Vrijdag dan opkomende bewolking vanuit het zuidwesten op nadering ULL

Ciao Johann

Klopt Johann. Dat is altijd een aandachtspunt aangezien het weer zich wederom in de grenslaag af gaat spelen.
Toch heeft de sterker wordende zon inmiddels een dikke vinger in de pap waardoor zeker landinwaarts de boel (áls die St/Sc velden al voor gaan komen) aan oplossing onderhevig is in de loop van de dag. Belangrijk punt is daarbij dat we even noemen het woordje  'áls'. Want we hebben het hier tenslotte over een grenslaag verschijnsel op een belachelijke termijn vooruit. Locatie en het überhaupt optreden er van is op deze termijn gewoonweg te onzeker. Een ding staat vast, na oplossen van eventueel ochtendgrijs meestentijds mooi weer de komende week.

Eifel

Kortom een mooi Lente weekje voor de boeg. Kan niet wachten  :)

André

Wie zou er nog kunnen wachten op het lenteweer ,einde van de week geven ze 18 tot 20° .Wat zal dat leuk zijn als we dat halen .
Demeulemeester André

Jan van Ooijen

Citaat van: André op ma 19 mrt 2012 - 08:09
Wie zou er nog kunnen wachten op het lenteweer ,einde van de week geven ze 18 tot 20° .Wat zal dat leuk zijn als we dat halen .

Heerlijk! Hier de GFS max temperaturen



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Het ziet er inderdaad erg goed uit voor komende week Jan. Ook nu al trouwens, knal blauw hier buiten op het moment. :)
Ik zag overigens wel dat GFS 00Z met een buitengewoon zwakke stroming op de proppen kwam komende vrijdag. Dat zou met dergelijke temperaturen in de middag direct zeewind en dus kelderende temperaturen opleveren in een brede kuststrook....
Ach, zolang de zon er maar bij is kan ik daar nog mee leven. Dat we een goede week tegemoet gaan mag duidelijk zijn.

Sven

Heerlijke temperaturen, lekker op en top van genieten :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

GHkstra

Het voelt toch echt een stuk warmer.

André

Hier vandaag terug een mooie dag met veel zon en wat wolken deze nammidag en een max temperatuur van 13° met nog wel een nw wind van 1a 2 bft .
Demeulemeester André

Weerfreak 1337

Hier vandaag zonovergoten met juist een frisse wind van zee, voelde stuk frisser aan dan dat dacht als je naar buiten liep. :-\

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Dennis

(Weer zo'n) tijdelijke dip?


André

De dag begon hier terug met een staalblauwe hemel ,de lente doet zich wel gelden . Deze morgen was er wat vorst aan de grond hier en een temperatuur in de hut van 2,6° met een zéér zwakke westen wind , vandaag kan de temperatuur oplopen van 11 tot 14° om dan iedere dag wat bij te doen om vrijdag tot 20° te gaan ,we kijken er al naar uit . :) 8)
Demeulemeester André

Powered by EzPortal