Lenteverwachting 2012

Topic gezien door 195587 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 23 feb 2012 - 14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Sven

Citaat van: Dennis op do 15 mrt 2012 - 16:59
Wat is dat nou voor morgen? Noorden gewoon koud...

Komt door de bewolking morgen :)

Hoogste temp hier was half uur geleden, nu dalende.

17.0°C   7.4km/h 2Bft   3.7km/h 1Bft   Z    59%   8.9°C   1022.5hPa   0.0mm
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

GHkstra

Nog een satellietfoto van vandaag.
Deze is iets scherper.


©NASA Lance-Modis

TaL

Morgen belooft hier serieus minder te worden :(
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

jones

De 3-maandelijkse voorspellingen van IRI (International Research Institute for Climate and Society) zijn vandaag geüpdate. Als ik het zo zie, lijkt het weer een jaar te worden waarin de lente veel te warm wordt en daardoor de zomer verpest (zoals 2007, 2011), gelukkig is het nog lang en geeft het CFS model ook een erg warme zomer aan.

Eerste afbeelding is apr-mei-jun en tweede is jun-jul-aug:



Onno_D

Citaat van: jones op do 15 mrt 2012 - 21:19
De 3-maandelijkse voorspellingen van IRI (International Research Institute for Climate and Society) zijn vandaag geüpdate. Als ik het zo zie, lijkt het weer een jaar te worden waarin de lente veel te warm wordt en daardoor de zomer verpest (zoals 2007, 2011), gelukkig is het nog lang en geeft het CFS model ook een erg warme zomer aan.

Eerste afbeelding is apr-mei-jun en tweede is jun-jul-aug:
Dat kaartje geeft nog altijd meer kans op een warmere zomer aan.

Johann

Vandaag hier in Oberwallis in Steg op  639m   22,7 °C. Daarmee Oberwallis de warmste plek van Zwitserland.
Bij mij in de weerhut (1020m) respectabele 20.8 °C. Laatste sneeuwresten nog in de tuin.

Ciao Johann

Jan van Ooijen

Morgen nog een aardig lentedagje, gemiddeld 14-16 graden en in het zuidoosten van het land mogelijk de 20 graden. Hirlam laat nu 19 graden zien voor het uiterste zuidoosten
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Nou dat moet wel gaan doorschuiven/oplossen anders...... :'(

Serge

Citaat van: Dennis op do 15 mrt 2012 - 16:59
Wat is dat nou voor morgen? Noorden gewoon koud...



misschien dan toch nog een 11-stedentocht?
Waar is mijn cape

André

Gisteren was het een prachtige dag met een nieuw warmterecord voor 15 maart
Demeulemeester André

Tyshane

Gisteren een heerlijke dag geweest, denk dat het hele land wel heeft kunnen genieten. Vandaag zal bewolking toch voor een groot deel roet in het eten gooien. En het ziet er wat minder rooskleurig uit dan gisteren voor vandaag werd verwacht. Met de temp is niets mis, paar heerlijke lente-dagen zo.

Citaat van: Serge op vr 16 mrt 2012 - 08:23
misschien dan toch nog een 11-stedentocht?

Dat zou helemaal een mop zijn, nu nog! :P Ik moet er nu niet meer aan denken. Doe nu maar een 11-chasen-tocht!

André

Voor vandaag is het hier ook terug zwaar bewolkt en kunnen er vanuit het oosten enkele opklaringen komen maar of ze nog op tijd zullen zijn voor ervan te genieten zal een andere vraag zijn . De temperatuur is nu 10,2° met een zuidwesten wind van rond de 2 bft .
Demeulemeester André

mauriceb

de grijze pluk gaat niet meer weg vrees ik.

André

Je kun gelijk hebben ,ik vrees er ook voor maar hoop  doet leven en krijgen we de zon nog effen te zien tegen de avond . Het weer is hier een beetje volgens ons land in diepe rouw .
Demeulemeester André

Tyshane

Ik had er niet echt goede hoop op voor hier, maar de zon begint door te breken.  8)

mauriceb

Ik hoop ook nog op een zonnetje vanmiddag (15:00 klaar) maar ben er bang voor. Volgende week naar Val Thorens maar daar lijkt het beter weer te zijn :) Volop zon en een graad of 7. Of dat bevordelijk is voor de sneeuw is een 2e maargoed.
De pluim voor volgende week ziet er wel lekker uit. Frisse nachten,droog en een graad of 15.

Jan van Ooijen

Na een dipje volgende week weer aangenaam lenteweer?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

densta

Dat dipje komen we wel door.  ;) Daarna ziet het er toch wel goed uit met de temperaturen.

Sietse

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 16 mrt 2012 - 13:29
Na een dipje volgende week weer aangenaam lenteweer?

Verbaast me een beetje dat in die pluim voor vandaag maar 8-10 graden aangegeven wordt?

Jan van Ooijen

Citaat van: Sietse op vr 16 mrt 2012 - 14:41
Verbaast me een beetje dat in die pluim voor vandaag maar 8-10 graden aangegeven wordt?

Mij eerlijk gezegd niet, komt door de bewolking die er berekend werd
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal