Lenteverwachting 2012

Topic gezien door 195570 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 23 feb 2012 - 14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

André

Hebben hier vandaag in Harelbeke de 16,3° bereikt met een noordenwind van 1 bft ,echt een gezellig lenteweertje om buiten te zijn . Laat het maar nog lang duren dat weertje .
Demeulemeester André

Weerfreak 1337

Hier nu de eerste zeevlam (zeewind + mist tot dichte mist) van het jaar  :(
Van 12 naar 5 graden gezakt hier.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TaL

Ook hier volledig dichtgetrokken en een schamele 6 graden meer.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Weerfreak 1337

Citaat van: TaL op ma 12 mrt 2012 - 17:12
Ook hier volledig dichtgetrokken en een schamele 6 graden meer.

Tja, dat is nou het nadeel van de zee in het voorjaar :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Heerlijke lentetemperaturen aanstaande donderdag, volgens de recente berekeningen kan het 18 graden worden in het zuidoosten en misschien wel lokaal de eerste twintiger.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Ook WRF komt met zelfde scenario, kaarten zijn met toestemming van Janek Zimmer geplaatst

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

T-inus

Dat ziet er goed uit voor het eind van de week!
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

frankaloe

laat ik nu net in dat oranje gebied wonen...
dit word GENIETEN met hoofdletters ..heerlijk.
heerlijk dingen doen buiten zonder dikke jas aan.
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Sasha

Ik verheug me echt op dat heerlijke weer. Heerlijk in de zon met een leesboek genieten 8)
Vergeet niet te leven!

André

Zullen er van genieten donderdag ,het weekende zal wat minder worden maar half volgende week mogen we weer hoop hebben op de lente ;
Demeulemeester André

Dennis

vanaf Zo inzinking - met mogelijk temps nabij 0 in de nacht na weekend (GFS)


Harry de Hond

Dat zijn wel de min. temps. Als je daar de max. tegenover zet:
Juist.

Dennis

Citaat van: Harry de Hond op di 13 mrt 2012 - 14:45
Dat zijn wel de min. temps. Als je daar de max. tegenover zet:

geen 17+ meer te noemen ;)

André

Midden volgende week gaan we weer naar hogere temperaturen als de kaarten niet veranderen van gedacht . ;)
Demeulemeester André

Wouter Pringels

Inderdaad, mooie zachte temperaturen. Ziet er goed uit.

Sietse

Eerst maar eens genieten van de temperaturen deze week! Begin van volgende week een dipje, maar daarna volgens de pluim weer oplopende temperatuur. Mag ook wel een keer, lente mag van mij zo vroeg mogelijk komen :)


Johann

Mooie "wervel" Noordzee !
Iemand verklaring ? :-)


Satellietbeeld vanmiddag 15h30




Bron; http://saturn.unibe.ch/rsbern/noaa/dw/realtime/current/n1bcurr.jpg

Ciao Johan

Wouter Pringels

Mooie sat foto Johann, de bewolking op die foto was er zeker vandaag !

Harry de Hond

Ik durf het niet te zeggen Johann. Je weet het vast beter. Maar ik doe een gok met mijn leken verstand.
Is het dat daar de warme en koude lucht precies botsen. Als ik op de temps van 850hPa kijk dan zit daar de grens zo'n beetje. Het zal daarnaast ook te maken hebben met de posities van de verschillende drukgebieden.
Maar goed. Ik vind het een mooie foto. Het waarom is niet aan mij geloof ik. Ben benieuwd naar het juiste antwoord. :)
Juist.

Johann

Citaat van: Harry de Hond op di 13 mrt 2012 - 19:17
Ik durf het niet te zeggen Johann. Je weet het vast beter. Maar ik doe een gok met mijn leken verstand.
Is het dat daar de warme en koude lucht precies botsen. Als ik op de temps van 850hPa kijk dan zit daar de grens zo'n beetje. Het zal daarnaast ook te maken hebben met de posities van de verschillende drukgebieden.
Maar goed. Ik vind het een mooie foto. Het waarom is niet aan mij geloof ik. Ben benieuwd naar het juiste antwoord. :)

Ik heb de kaarten  bekeken maar daar wordt ik ook niet wijzer van. Het lijkt me een kleine "verstoring" in de lagere atmosfeer (lage bewolking, convergentie) welke niet door "onze" globale modellen  wordt  opgepakt. Daar zijn we aangewezen op de meso-modellen met een hogere resolutie. Opvallend ook de oplossing (stijgende luchtbeweging) met oplossing bewolking (stratus) aan de noord(oost)kant en de dalende (dichtere bewolking) aan de zuid(west)kant van de vortex. Ook KNMI SatRep beschrijft het fenomeen niet. Wellicht dat iemand kaarten heeft met een hogere resolutie en dan met name van het windveld in de onderste atmosfeer.

Ciao Johann

Powered by EzPortal