Lenteverwachting 2012

Topic gezien door 195566 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 23 feb 2012 - 14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GekkeLeo

Citaat van: Sven op wo 07 mrt 2012 - 15:42
Haha, het is maar 1 dag, effe doorbikkelen :P
Daarom, morgen schijnt het zonnetje weer lekker  :)

Jan van Ooijen

Citaat van: GekkeLeo op wo 07 mrt 2012 - 15:51
Daarom, morgen schijnt het zonnetje weer lekker  :)

Ja, maar ook bestaat er nog een kansje op buien die mogelijk gepaard kunnen gaan met hagel. Hirlam liet op de recente run aardig wat buitjes zien voor morgenavond

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Sven

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 07 mrt 2012 - 15:58
Ja, maar ook bestaat er nog een kansje op buien die mogelijk gepaard kunnen gaan met hagel. Hirlam liet op de recente run aardig wat buitjes zien voor morgenavond

Gelukkig niks op tegen, geeft weer mooie wolkenpartijen en sluiers :D Alles beter dan dit weerbeeld.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

GekkeLeo

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 07 mrt 2012 - 15:58
Ja, maar ook bestaat er nog een kansje op buien die mogelijk gepaard kunnen gaan met hagel. Hirlam liet op de recente run aardig wat buitjes zien voor morgenavond

Oke.... Ja als het overdag maar droog blijft ben ik al tevreden, met dit weer is gewoon niet te klussen :(

Weerfreak 1337

Hier nu zo'n 14 millimeter in de regenmeter, regent nog steeds door.
Hoop op een snelle verbetering. Ik kan niet wachten op 20-30 graden, zon en onweer  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

André

Hier zal het mischien nog meevallen hebben er nog maar 7,2 liters maar met die hevige neerslag van maandag nog in de rivieren is het in het leiebekken terug bingo en is het het op bepaalde plaatsen terug pompen of verzuipen . Gelukkig vanaf morgen gaan we over naar een langere droogere periode .
Demeulemeester André

X-treme

Actuele neerslag tot nu toe in Haarlem = 15mm.
Vind het nu wel weer mooi geweest!
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

jones

Weeral wit in de Ardennen met matige sneeuwval :)


André

Liever daar dan hier ,hebben hier al genoeg gehad mag beginnen stoppen en die gele bol mag eens beginnen zijn werk doen .
Demeulemeester André

Marsel

'T kwam hier vanmiddag toch af en toe met bakken tegelijk naar beneden, soms ook van die grote 'tropische' druppels. Morgen gelukkig weer de zon erbij, een open weertype met vooral in de middag in het binnenland enkele (ondiepe) buien als gevolg van dagelijkse gang. Toppen zouden volgens Hirlam en GFS niet hoger dan FL110-130 mogen komen. Waarschijnlijk weer eens mooie buienluchten zonder dat we bijzonder intense buien hoeven te verwachten.

Tyshane

Ja het woord is al een paar keer gevallen, maar het deed mij ook behoorlijk aan herfst denken vandaag. Niets aan dus, wat dat betreft ook veel meer zin in morgen, zal mooier zijn qua wolken en weerbeeld en liever een buitje dan die perioden met regen inderdaad.

aloa

Wat een dag vandaag. Waterkoud met al die regen en wind. Morgen gelukkig droog en de lange termijn ziet er ook positief uit met 15 graden op woensdag  8)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

aloa

Laat de lente maar komen. Weinig neerslag ook.  :)


MarcS

Citaat van: Johann op wo 07 mrt 2012 - 10:05
Wel eerst nog even door een warmtefrontje (sector) en koufront heen bijten.
Prachtige satelliet opname van vanmorgen, let vooral ook op de talrijke buien in de maritiem-polaire lucht ten noorden van midden Engeland. Ook heel mooi zijn de (nog) onbewolkte besneeuwde Alpen te zien en de indraaiende bewolking behorende bij het (hoogte)laagje ten westen van Sardinië


Ciao Johann

Hi Johann, ik heb weinig verstand van het weer maar ik vind dit wel een hele mooie foto. Misschien is het een idee om de volgende keer je vinger niet voor de lens te doen?  :P Dat voorkomt die rare donkere vlek links op de foto.

André

Ha eindelijk is de zon van de partij ,het doet deugt dat we ze nog eens zien  met deze morgen eentemperatuur van 2,3° en wat vorst aan de grond beloofd het een redelijke dag te worden .
Demeulemeester André

ing

Een week geleden zag ik al de eerste hommel .
Hoera lente.
Groetjes ing

Tyshane

Joepie! :) Die zag ik overigens in januari al (met bontjasje). Maar toen was het best zacht ook. Nu is het wat logischer. ;) Hier schijnt lekker de zon, paar flinke donkere wolken er tussendoor, dit is stukken beter vergeleken met dat grijze natte weer van afgelopen dagen.

Citaat van: MarcS op do 08 mrt 2012 - 07:58
Misschien is het een idee om de volgende keer je vinger niet voor de lens te doen?  :P Dat voorkomt die rare donkere vlek links op de foto.

Haha, lol! :P

Johann

Citaat van: ing op do 08 mrt 2012 - 09:35
Een week geleden zag ik al de eerste hommel .
Hoera lente.

Hier vorige week toen het zo warm was een vlinder  :D! En dat terwijl er nog overal 30 cm sneeuw lag !

Ciao Johann

Serge

pluim volgt GFS, mooi lenteweer op de LT
Waar is mijn cape

Powered by EzPortal