Veel overlast door overstromingen Groot-Brittannië

Topic gezien door 5832 bezoekers
Gestart door Daisy, do 28 jun 2012 - 20:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daisy

Veel overlast door overstromingen Groot-Brittannië


Plotselinge overstromingen als gevolg van zware regenval hebben donderdag tot veel problemen geleid in Groot-Brittannië. Huizen en wegen zijn onder water gelopen en de beide spoorlijnen tussen Engeland en Schotland moesten worden gesloten als gevolg van aardverschuivingen.

Zware regenval, die volgde op weken van regen, waren de oorzaak van de overstromingen. Een 60-jarige man uit Ludlow kwam om het leven toen hij door het water werd gegrepen. In Noord-Ierland liepen huizen onder water en kwamen zo'n duizend huishoudens zonder stroom te zitten.

Bron: nieuws.nl
All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Noodweer plaagt noorden Engeland

Hevig noodweer in het noorden van Engeland heeft gisterenavond het verkeer in de regio vrijwel lamgelegd. In het westen van Engeland is een man gisteren bij een overstroming door het water meegesleurd en om het leven gekomen. Belangrijke spoorlijnen en wegen naar Schotland werden door aardverschuivingen of overstromingen onbegaanbaar. Het weer dreigt vandaag niet veel beter te worden in de Engels-Schotse grensregio, vrezen de autoriteiten.



Meer dan 40 scholen blijven dicht en de spoorlijn Newcastle - Edinburgh is nog steeds dicht als gevolg van een aardverschuiving aan de Schotse grens bij Berwick-upon-Tweed.

Bron Hln
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Glennb

 :o :o :o Jeetje wat heftig! Wel mooi vastgelegd die inslag!
Groet,
Glenn

Impreza

Nou hou ik erg van noodweer en heb op de motor en op de scooter in de nodige buien gezeten... Maar deze heb ik liever niet op mijn dak!

Trouwens: In reactie #4 van Jan, het eerste filmpje.... Zo rond 1:24/1:25, is dat een stuk van een dakpan dat op de blauwe (voorste) auto valt????

T-inus

Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

ChielDeventer

Citaat van: Impreza op vr 29 jun 2012 - 16:32
Nou hou ik erg van noodweer en heb op de motor en op de scooter in de nodige buien gezeten... Maar deze heb ik liever niet op mijn dak!

Trouwens: In reactie #4 van Jan, het eerste filmpje.... Zo rond 1:24/1:25, is dat een stuk van een dakpan dat op de blauwe (voorste) auto valt????
Duidelijk puin dat naar beneden komt zetten ja! Wellicht door hagelslag een dakpan stuk geslagen..

klapper

haha mn halve familie woont rond newcastle, die lopen me toch een partij te klagen over het fantastische zomerweer.
mja hun auto's zitten nu ook onder de deuken :D

Impreza

Citaat van: ChielDeventer op vr 29 jun 2012 - 17:18
Duidelijk puin dat naar beneden komt zetten ja! Wellicht door hagelslag een dakpan stuk geslagen..
Dus dan zag ik het toch goed!
Zoals ik het zie (nu al meerdere keren het filmpje bekeken) zou het inderdaad best eens erg goed om een stuk van een dakpan kunnen gaan. Hoe dan ook, de dame die dit opnam mag blij zijn dat de ruit van de auto er nog in zit, scheelde niet veel!

hj32

Dit is echt niet leuk meer gewoon ! The power of a superzella

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mikal

Bovenstaande Beelden zijn van een eerdere Tornado, confirmed door ESWD. Deze zou in Thornton plaats gevonden hebben om 10:36 UTC.

T-inus

Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

donderblond

Allemachtig... da's wel heel veel water! De filmpjes zal ik later bekijken, maar de foto's alleen al.... !!
"Because all I have left is the voice of the wind
Blowing through the door of our house!"

zorba

Regen teistert Groot-Brittannië



Britse meteorologen hebben vrijdag gewaarschuwd voor wateroverlast door zware regenval in grote delen van Noord- en Midden-Engeland en Schotland. Ook in het zuidwesten van Engeland en Noord-Ierland wordt veel regen verwacht. Vorige maand was al de natste juni uit de geschiedenisboeken.

Bron: Metro
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Jan van Ooijen

Britse krant verzoekt de weergoden

Stop met regenen! Dat was zaterdag het pleidooi in het hoofdredactioneel commentaar van de Britse krant The Times. De redactie van de krant lijkt het zeer matige zomerweer, dat nu al maanden aanhoudt, spuugzat te zijn. "We willen ons standpunt glashelder overbrengen: we zijn tegen dit weer", schreef de kwaliteitskrant. "Het moet ophouden met regenen, en snel ook." Groot-Brittannië wordt momenteel geplaagd door een van de natste zomers in jaren. De Britse autoriteiten vaardigden zaterdag nog meer dan 75 waarschuwingen voor overstromingen uit.

The Times klaagt dat het land vol afgeprijsde zwemkleding, onverkocht tuinmeubilair en ongebruikte barbecues staat. Volgens de krant is zelfs de aardappeloogst het slachtoffer van het typisch Britse weer, waardoor de prijzen van de Britse 'chips' zijn gestegen. "Als de spreekwoordelijke goedkoopte van de chips onder druk komt te staan zegt The Times: genoeg is genoeg", aldus de krant, die bereid lijkt te zijn tot een compromis met de weergoden. "Het Britse klimaat hoort onvoorspelbaar te zijn, maar dit is allesbehalve onvoorspelbaar. Als voortdurende zonneschijn te veel gevraagd is zijn de meesten van ons bereid genoegen te nemen met wispelturig weer."

Bron Nieuws.nl
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal