Volgende week mogelijk opnieuw winter!!

Topic gezien door 27257 bezoekers
Gestart door glenn, di 28 feb 2012 - 20:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

glenn

Terugblik  afgelopen dagen.
Terwijl we de afgelopen dagen al in zachte lucht hebben mogen vertroeven kan de natuur er maar niet genoeg van krijgen .
Een hogedrukgebied waarvan de kern zich momenteel in ons land probeert binnen te dringen lijkt  daar in de loop van vannacht en morgenvroeg in te gaan slagen!
Afgelopen dagen kregen we te maken met temperaturen van 7?c op het strand tot 11?c in de kempen
Het mocht dan wel zacht tot zeer zacht verlopen voor de tijd van het jaar toch heeft de zon het momenteel zeer moeilijk om zich te laten zien in ons land .
Dit zal ook de komende dagen niet veranderen!

Vanavond en vannacht
Nadat we vandaag te maken kregen met grijs en druilerig weer zal dit de komende nacht niet veranderen!
Op vele plaatsen worden dikke wolken binnengedreven in ons land die veel vochtigheid met zich mee zullen brengen in ons land!
Dit resulteert dat we vanaf vanavond en vannacht rekening moeten gaan houden met plaatselijk mist of zelfs dikke mist !

Af en toe kan er wat motregen uit de dikke bewolking vallen het blijft zeer zacht met waarden van 6?c op de hoogste toppen van de Ardennen tot 9?c op het strand en de rest van het land.


Morgen en volgende dagen
Morgen bereikt de kern van hogedruk ons land en die zal zorgen voor aangename maxima temperaturen!
Eerst zal het overwegend bewolkt en grijs blijven maar later in de dag zullen er steeds meer opklaringen komen .
In de namiddag breekt het wolkendek dan open en breekt de zon door vooral in het noorden zal de zon veel tevoorschijn komen plaatselijk kan het dus in het noorden 13 tot zelfs mogelijk 15?c worden!
na morgen dalen de temperaturen terug naar rond de 10 tot 11?c overdag.
De zon zal af en toe eens doorbreken maar zal het toch moeilijk krijgen!
tot het weekend blijft het te zacht voor de tijd van het jaar nadien koelt het flink terug af !

Na het weekeinde terug koud en kansen op sneeuw!
En na de zachte lenteprik van deze week wilt volgende week de winter nog eens zijn kans slaan !
Dinsdag zal er een meer oostelijke stroming komen waarmee er koude lucht richting de lage landen wordt aangevoerd!
Dinsdag koelt het op 850hpa hoogte al flink af !

Woensdag zet deze trend dan ook door en komt er tegelijk een storing opzetten .
Vooral in Belgi? lijken de kansen op sneeuw groot en kan er plaatselijk als het uitkomt een mooi wit tapijt komen te liggen van 7cm of meer  !
Hoelang de koude blijft is momenteel nog onduidelijk later meer!



Bronnen weerkaarten: meteociel en weerdirect
bron tekst Glenn Wuyts mits toestemming mag je het kopieren !



glenn

alles zit mee zo te zien bovenluchten koud genoeg en pluim ook een stuk kouder dan zijn voorganger ! ben benieuwd !

aloa

Nog even de pluim van 2200 uur erbij.


Stephanie

Mooi beschreven in de openingspost!
Ik ben zelf eigenlijk wel klaar met de winter, maar als er nog wat sneeuw valt is het wel weer leuk  ;)

frankaloe

Citaat van: glenn op di 28 feb 2012 - 20:54
Terugblik  afgelopen dagen.
de kaarten zijn wel een ietsiepietsie klein... op O-O waren ze aan te klikken..en te vergroten..is hier enige mogelijkheid om dat ook zo te doen?
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Shadow112

Citaat van: frankaloe op di 28 feb 2012 - 22:43
de kaarten zijn wel een ietsiepietsie klein... op O-O waren ze aan te klikken..en te vergroten..is hier enige mogelijkheid om dat ook zo te doen?

Dat de plaatjes zo klein zijn komt door dat Glenn ze zo klein heeft ge?pload. ;)

sandra-zwolle

Jeetje winter mogelijk terug?
Was me al aan het voorbereiden op het echte werk hahaha.
Nou we zullen zien! :)

frankaloe

Citaat van: Shadow112 op di 28 feb 2012 - 22:49
Dat de plaatjes zo klein zijn komt door dat Glenn ze zo klein heeft ge?pload. ;)
dan hoop ik dat glenn ze de volgende keer een stukkie groter doet uploaden..mn leesbrilletje helpt ook niet meeer bij die  soort maten  :-\ :-\ :-\
het zijn al zulke onduidelijke plaatjes wat betreft de landsgrenzen...blijft puzzelen
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Jan van Ooijen

Als het zo blijft dan wordt er door mij of Johann een topic geopend met meer achtergrondinfo
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

Jan das goed van je maar ben toch blij dat dit topic ook open blijft dan bedankt !

Tyshane

Citaat van: sandra-zwolle op di 28 feb 2012 - 22:52
Jeetje winter mogelijk terug?
Was me al aan het voorbereiden op het echte werk hahaha.
Nou we zullen zien! :)
Zo waren mijn gedachten ook al.  :o Maar goed het zal van korte duur zijn heb ik het idee.

Dennis


zorba

Van mij hoeft winter niet meer. Heeft nu z'n tijd gehad vind ik. Maar of moeder natuur er ook zo over denkt...
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

glenn

morgen avond opnieuw uitgebreid verslag eerst overdag gaan werken


Jan van Ooijen

Nog te vroeg om er over te gaan schrijven, ook veel onzekerheden te lezen in Guidance. Citaat daarvan: In ongeveer 60% van de Leden komen we dinsdag en woensdag tijdelijk in koude continentaal polaire lucht. De fractie vaste neerslag neemt toe, maar bedraagt meestal niet meer dan 20-40%. Wel komt GFS en het Europees weermodel tijdelijk met kouder weertype aanzetten. Zoals het er nu voorstaat kunnen de temperaturen in de nacht van dinsdag op woensdag onderuit gaan tot -4 a -5. De oorzaak daarvan is simpel, sneeuw in combinatie met helder weer. Zoals het er nu voor staat wil het Europees weermodel niets van sneeuw weten, maar het Amerikaans weermodel weer wel. Het ziet er allemaal magertjes uit op hoogte enz enz, maar goed we hebben nog even de tijd. Hieronder de neerslagverwachtingskaart van het weermodel GFS

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fren

The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Johann

Ook in de Alpen met vooral aan de zuidkant sneeuw, mogelijk heel veel sneeuw.
Lees er alles over in het dagelijkse Alpenweer;



Ciao Johann

Powered by EzPortal