Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 253675 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: jones op za 26 mei 2012 - 12:53
Ook Accuweather heeft zijn zomervoorspelling voor Europa gemaakt:
Conclusie: ze verwachten extreem heet en droog weer in Zuid-Oost Europa die zorgwekkend kan zijn, verder een normale zomer in het noorden en westen en een te warme in het centrale deel van Europa, alhoewel dit niet wil zeggen dat er hier geen extreme hitte kan voorkomen.

In hoeverre we dit moeten geloven natuurlijk, want dit was hun voorspelling voor de zomer 2011:

Tja wat deze verwachting betreft; vlees nog visch. ;) Misschien wel prima juist, een normale zomer. Maar goed, misschien een beetje cliché Jones, maar het heeft natuurlijk niets te maken met 'geloven' en 'voorspellen', het is de verwachting van accuweather, niets meer niets minder, we gaan het zien; voorts gewoon genieten van elke dag, want die dag telt. ;)

vossejongk

Die klopte wel redelijk, alleen dan voor het voorjaar :P

TaL

Tja, ik moet wel zeggen dat ze er met hun winterverwachting dan wel weer meer op zaten ;) Zo blijkt maar weer dat het alle kanten uit kan. Afwachten dus :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

jones

Wel opvallende verwachting van IRI (International Research Institute for climate and society) :

(Bijna) nergens ter wereld worden deze zomer te koude temperaturen verwacht (gemiddeld gezien over juni, juli & augustus)

Bron: http://portal.iri.columbia.edu/portal/server.pt?open=512&objID=944&PageID=7868&mode=2


Jan van Ooijen

Einde eerste week van juni weer zomerse temperaturen?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

Laat de regen maar eerst eens goed zijn werk doen of het komt overal te droog nu .dat is altijd zo van het ene uiterste naar het andere .
Demeulemeester André

aloa

Gister zagen deze kaarten er een stuk koeler uit (wat iets zegt over de betrouwbaarheid). CFS komt met mooie kaarten voor halverwege juni.  8)


André

Als we af en toe in de nacht een goed onweer of regenbui hebben mag het voor mij de ganse zomermaanden 25° zijn met zon . Dat is goed leefbaar voor iedereen .
Demeulemeester André

jones

Citaat van: aloa op wo 30 mei 2012 - 12:56
Gister zagen deze kaarten er een stuk koeler uit (wat iets zegt over de betrouwbaarheid). CFS komt met mooie kaarten voor halverwege juni.  8)


Hehe, wie weet zit het model toch juist. Heb halverwege mei erges een kaartje geplaatst in de lentediscussie voor een maand later, ook van het CFS model en die liet toen ook temps < 30°C zien, voor 13 juni dacht ik!

aloa

Citaat van: jones op wo 30 mei 2012 - 15:39
Hehe, wie weet zit het model toch juist. Heb halverwege mei erges een kaartje geplaatst in de lentediscussie voor een maand later, ook van het CFS model en die liet toen ook temps < 30°C zien, voor 13 juni dacht ik!
Laat het maar uitkomen, dan heeft een deel van het land een hittegolf te pakken.
Afwachten maar.  :)

André

Hittegolven moeten we ook niet hebben ,is niet gezond laat het ons houden tussen 23° e, 28° is al mooi zo als de zon maar schijnd en in de nacht wat regen .
Demeulemeester André

aloa

Toch maar even een gifje gemaakt (omdat het mooie kaarten zijn)  8)


André

Ja we vallen er mooi in ,in die dertigers .
Demeulemeester André

harmenst

Heerlijk, laat het maar uit komen!

Jan van Ooijen

Citaat van: jones op wo 30 mei 2012 - 15:39
Hehe, wie weet zit het model toch juist. Heb halverwege mei erges een kaartje geplaatst in de lentediscussie voor een maand later, ook van het CFS model en die liet toen ook temps < 30°C zien, voor 13 juni dacht ik!

Tot nu toe zijn er twee maanden uitgekomen van de drie, maart en mei
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

aloa

Het wordt ook wel weer eens tijd voor een hittegolf. De laatste was in 2006. Gemiddeld zit er minder tijd tussen. De laatste keer dat het zolang duurde was van 1984 t/m 1989. Na 1990 was de langste periode zonder hittegolf 3 jaar.
Opvallend in het lijstje van hittegolven is de periode van 1951 t/m 1974 waarin geen enkele hittegolf voorkwam.

aloa

Die mooie kaarten voor de zeer lange termijn zijn weer veranderd. Geen +30 graden meer te zien.

André

Ben er niet kwaad voor ,ik heb geen 30+ nodig 25° is genoeg .
Demeulemeester André

Nizinny

Citaat van: aloa op wo 30 mei 2012 - 21:55
Die mooie kaarten voor de zeer lange termijn zijn weer veranderd. Geen +30 graden meer te zien.

Gelukkig maar, ik ben gek op de zomer maar 30 plus is zelfs mij te veel.

Sven

Citaat van: Nizinny op do 31 mei 2012 - 09:46
Gelukkig maar, ik ben gek op de zomer maar 30 plus is zelfs mij te veel.

Gelukkig komt GFS op de lange termijn met hoge temperaturen :D modellen wisselen gewoon onderling
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal