Eerste helft april in 35 jaar tijd niet zo koud als dit jaar

Topic gezien door 1817 bezoekers
Gestart door TMCThomas, vr 16 apr 2021 - 15:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TMCThomas

Eerste helft april in 35 jaar tijd niet zo koud als dit jaar



Koudste 1e helft van april van deze eeuw
Dat april tot dusver zo koud verloopt, komt doordat er op veel dagen een koude noordenwind stond. Daarmee werd regelmatig koude lucht helemaal vanaf de Noordpool naar Nederland toe. Onderweg verloor de luchtmassa wel wat van zijn koude eigenschap, maar omdat in deze tijd van het jaar het zeewater nog vrij laag is, was de lucht in onze omgeving nog koud genoeg om ons af en toe wat winterse speldenprikken op te leveren.


Eerder deze maand viel er nog flink wat sneeuw. Op 7 april lag in het zuiden van Limburg de meeste sneeuw. Op de hoogste heuveltoppen lag zelfs 10 tot 15 cm sneeuw en volgens sommige waarnemingen zelfs nog iets meer. Foto: René Lous uit Vijlen.

Het gemiddelde van 5,2 graden over de eerste 15 aprildagen levert een gedeelde dertiende plaats op in de ranglijst van koudste eerste aprilhelften. Daarmee komt dit jaar in een illuster rijtje met jaren als 1917 en 1970, toen het nog veel kouder was dan nu. Opvallend is dat de eerste helft van april 2021 veruit de koudste van deze eeuw was. Tot dusver had de eerste aprilhelft van 2013 het laagste gemiddelde van de 21e eeuw met 6,4 graden in De Bilt. Daarmee bezet 2013 een gedeelde 30e plaats in de lijst van koudste eerste aprilhelften. Dit jaar was het met gemiddeld 5,2 graden dus ruim een graad kouder dan in 2013.


Begin volgende week komt de maximumtemperatuur rond 15 of 16 graden uit. Eindelijk eens een temperatuur die nipt boven normaal lijkt uit te komen. Toch zien we in de loop van volgende week ook de kans op een paar behoorlijk koude aprildagen.


Dankzij de koude start van april hebben we ook nog af en toe wat uithalen van de winter mogen aanschouwen deze week. Zo viel er op meerdere dagen sneeuw en de afgelopen nachten was het zo koud dat fruittelers de gehele nacht druk bezig waren om de gewassen te beschermen tegen vorstschade.

Foto voorzijde: Willem van Nunen
Door: Alfred Snoek
bron: weerplaza

Remy

Sja, de klimaat alarmisten hebben niet alleen hier in Nederland een probleem. En ik weet dat ik tegen het narratief in ga. Maar het moet gewoon  gemeld worden.
Er is geen CAGW. Activisme en Politiek is geen wetenschap. Het is stemmingmakerij.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

zwoof

Citaat van: Remy op di 20 apr 2021 - 18:21Sja, de klimaat alarmisten hebben niet alleen hier in Nederland een probleem. En ik weet dat ik tegen het narratief in ga. Maar het moet gewoon  gemeld worden.
Er is geen CAGW. Activisme en Politiek is geen wetenschap. Het is stemmingmakerij.
Hierbij wil ik je even op de hoogte stellen van de  bingo die ons aller Gerrit heeft georganiseerd. Wellicht moet je overwegen om mee te doen... Je valt vast en zeker in de prijzen!  https://mobile.twitter.com/GerritHiemstra/status/1384131733801504772

Remy

Bij gekke Gerrit is het altijd prijs.
Voor de realisten onder ons hier een paar links:
https://www.klimaatfeiten.nl/

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.https://twitter.com/fmeeus1/status/1383726403816804361?s=20
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

zwoof

Citaat van: Remy op wo 21 apr 2021 - 10:01Bij gekke Gerrit is het altijd prijs.


Bespaar je de moeite.  Je bent sowieso al af, want onze Gerrit is niet gek. Je bent erg hatelijk, bovendien de realiteit compleet uit het oog verloren en compleet gebrainwasht door enkele charlatans. Met je realisme..  Je past precies bij de wappers op Twitter. Dus zou je aub daar willen gaan trollen ipv hier?  BVD ! 😇

Hector Pascal

Nul bestaat niet.

Remy

Gerrit weet inderdaad heel goed te verdienen aan al die klimaat bangmakerij😑
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Remy

Citaat van: zwoof op di 20 apr 2021 - 21:06Hierbij wil ik je even op de hoogte stellen van de  bingo die ons aller Gerrit heeft georganiseerd. Wellicht moet je overwegen om mee te doen... Je valt vast en zeker in de prijzen!  https://mobile.twitter.com/GerritHiemstra/status/1384131733801504772
Je begint bdw zelf met trollen En Gerrit's klimaatkermis bingo. Ik breng enkel wat ongemakkelijke feiten aan het licht en word gelijk verketterd.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

zwoof

Hier een paar van je eerdere bijdragen:

Citaat van: Remy op ma 05 apr 2021 - 12:53Gerrit Hiemstra zal wel balen. Zijn hele verdienmodel vriest stukje bij beetje kapot 🤣

Citaat van: Remy op ma 05 apr 2021 - 16:45Sorry dat ik je veilige bubbel lek prik. Maar ik spuw geen gal en even lachen om gekke Gerrit is ook humor.

Citaat van: Remy op di 06 apr 2021 - 18:29Ik geniet van de zware jachtsneeuw hier. De sneeuw die voorbij waait is absoluut geen natte sneeuw. Ondanks dat de grond warm is blijft het zelfs gewoon een poosje liggen. Een hele mooie snoei in het gezicht van alle mensen die onkundig de opwarming van ons klimaat door CO2 promoten 😎


En dan de zaken ook nog omdraaien, mooie trolwapper.  :-\

Remy

Ouwe koeien uit andere topic sloten trekken om je gelijk te halen. Goedkoop.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

zwoof

Citaat van: Remy op wo 21 apr 2021 - 22:56Ouwe koeien uit andere topic sloten trekken om je gelijk te halen. Goedkoop.


Het zijn recente berichten. En gelijk halen is hier niet van toepassing. Feit is dat jij aan het trollen was op dit forum en mij daar van beschuldigd door de zaken om te draaien. Dat pik ik niet.

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

zwoof

Citaat van: Remy op do 22 apr 2021 - 00:09Je  zet je zelf nu danig voor schut.

Er is er maar één hier die zichzelf voor schut zet en dat ben je zelf. Maar ik besef me ook dat ik me weer eens uit de tent heb laten lokken door een trol. Ik ga er vanuit dat ook de andere forumleden niet zitten te wachten op dit soort eindeloze en zinloze gezever. Ik zal je dan ook vanaf nu gaan negeren. Doei Remy.

flyineddy

Citaat van: zwoof op do 22 apr 2021 - 00:38Ik ga er vanuit dat ook de andere forumleden niet zitten te wachten op dit soort eindeloze en zinloze gezever. Ik zal je dan ook vanaf nu gaan negeren.

Welkom bij de club.  8)

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Remy

Ah, omdat ik niet het narratief volg ben ik een trol.
Wat een niveau.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.


Powered by EzPortal