Winterverwachting 2014-2015 (discussie topic)

Topic gezien door 285795 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jul 2014 - 08:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Govert


Weerfreak 1337

Citaat van: Jan van Ooijen op do 20 nov 2014 - 23:03
Tweede week december ;) Let maar op

Ik hoop het, tot nu toe heb ik november goed. Dus laat het in december (en januari) maar lekker goed vriezen. :)

Zie hellmannverwachting:
http://www.meteo-service.nl/index.php?topic=5310.msg88252#msg88252

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

NitroGenetics

Citaat van: Jan van Ooijen op do 20 nov 2014 - 23:03
Tweede week december ;) Let maar op
dit is wederom LT en de laaste maanden bleken die kaarten ook al niet echt uit te komen, en met de warme zee maakt het er allemaal niet vertrouwder op.

JerryL

Zolang we hoop hebben, flirten we met de winter. Soms is het flirten beter dan het daadwerkelijke resultaat. Alleen jammer dat we bij de vorige winter continue voor het zingen de Kerk verlieten. Wellicht worden we dit jaar wel bevredigd. We staan op springen.

Hector Pascal

Citaat van: Govert op vr 21 nov 2014 - 01:12
vorst op de oceaan???
Met een beetje logica had je kunnen beredeneren dat dat niet heel logisch is. Dan zou het ook heel warm op de Noordpool moeten zijn met die rode kleuren. De kleuren geven aan de afwijkingen ten opzichte van normaal. Dus bij ons is het kouder dan normaal. Dus hoe blauwer, hoe kouder het is ten opzichte van normaal en vice versa.
Nul bestaat niet.

MamaAs

Vanochtend EINDELIJK mogen krabben!
Veel rijp op het gras en de bomen, ik heb er even optimaal van genoten ;D

Danny

De nieuwe (00z) pluim. De onzekerheid blijft bestaan maar echt winter zit er niet in de vooruitzichten.

bliksems

zijn er ook geen andere signalen(hoe klein dan ook) in de atmosfeer,of waar dan ook aanwezig waardoor het eventueel zou kunnen gaan winteren binnen laten we zeggen:4 weken?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Koen-IJM

Citaat van: Jan van Ooijen op do 20 nov 2014 - 23:03
Tweede week december ;) Let maar op

Gewaagde uitspraak. Maar ik laat me verassen. Vaak zit je heel goed ;)

gilleeesss

Lang geleden, 4°C om 11:30 :D maargoed morgen terug 'lente', en verder zie ik niet echt 'spanning' op de weerkaarten. Geniet van het warme weekend (ookal gaat het niet overal even zonnig zijn) en hopelijk daarna eindelijk continue normale temperaturen voor de tijd van het jaar, en mid december mag het dan volle bak winters worden.

Marc.S

Citaat van: Jan van Ooijen op do 20 nov 2014 - 23:03
Tweede week december ;) Let maar op

Heb deze kaart eerder voorbij zien gaan vd week ::) Als Jan het zegt dan teken ik ervoor! :)

SniperEye

Meteorologisch moet de winter nog beginnen, astronomisch winter start pas 21 december zelfs. Geen paniek dus!

xzaz

Citaat van: SniperEye op vr 21 nov 2014 - 13:32
Meteorologisch moet de winter nog beginnen, astronomisch winter start pas 21 december zelfs. Geen paniek dus!
Beter kappen we met deze onzin, we kijken een halve maand vooruit met de trend mee. Dat de winter nog moet beginnen is dus niet zo, hij staat al lang en breed op de kaarten.
De winter is nog niet eens begonnen!

grizzrh

Citaat van: xzaz op vr 21 nov 2014 - 13:40
Beter kappen we met deze onzin, we kijken een halve maand vooruit met de trend mee. Dat de winter nog moet beginnen is dus niet zo, hij staat al lang en breed op de kaarten.

Op welke kaarten dan ? Hij staat er soms op ja en dan komt zoeen lelijk Zuidelijk hoog en trapt m weer eraf :/
Doenrade, Limburg

xzaz

Citaat van: grizzrh op vr 21 nov 2014 - 14:33
Op welke kaarten dan ? Hij staat er soms op ja en dan komt zoeen lelijk Zuidelijk hoog en trapt m weer eraf :/
De datums staan al op de kaarten ;)
De winter is nog niet eens begonnen!

stratocumulus

Citaat van: Jan van Ooijen op do 20 nov 2014 - 23:03
Tweede week december ;) Let maar op

Hmm.. in potentie hoge luchtdruk tussen Ijsland en schotland, ALS ik het goed interpreteer. KAN interessant zijn, deze kaart. Mogelijk ook hoge luchtdruk boven Skandi.......


Nogmaals, met mijnboeren verstand dus misschien wel helemaal verkeerd.. maar ik baser dit op mogelijk SSW...

:):) ::)

lans

Citaat van: xzaz op vr 21 nov 2014 - 13:40
Beter kappen we met deze onzin, we kijken een halve maand vooruit met de trend mee. Dat de winter nog moet beginnen is dus niet zo, hij staat al lang en breed op de kaarten.

Waar heb je het over? Laat het maar is zien waar je het over hebt. Beter kappen met de onzin dat we roepen dat de winter al voorbij is het moet nog beginnen Snipereye heeft helemaal gelijk.
achterhoek

xzaz

Citaat van: lans op vr 21 nov 2014 - 15:17
Waar heb je het over? Laat het maar is zien waar je het over hebt. Beter kappen met de onzin dat we roepen dat de winter al voorbij is het moet nog beginnen Snipereye heeft helemaal gelijk.
1 December staat al op de kaarten, we kijken dus gewoon naar de winter. En ik heb niet gezegd dat de winter voorbij is  ;)
De winter is nog niet eens begonnen!

gilleeesss

Achja, het is niet onze buurt, maar kijk eens wat een verschil en gezwabber per run in GFS (MT - 1 week ver) aan de andere kant :)

(eerste kaart is 6z run van gfs, 2de kaart is 12z gfs)

Hansle

Even Jan bijtreden ;) Had gisteren op de cfs kaarten gemerkt dat er indd een kouder patroon inzit na de 1ste week december.
Helaas nog geen updates van deze kaarten om dit te verifieren. Ook JMA lange termijn komt met een oost later zuidoostelijke stroming voor deze periode.

Powered by EzPortal