Winterverwachting 2014-2015 (discussie topic)

Topic gezien door 285749 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jul 2014 - 08:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

simonelgersma

Laat het daar in de V.S. maar lekker winteren nu.... In Buffalo(NY) gaat het gewoon weer regenen met 14 graden komend weekend!!


Remy

Dat lake effect filmpje is echt tof,je ziet echt mooi die scherpe afsnijding tussen de wel en niet natte lucht. Ben benieuwd of zoiets boven het IJsselmeer mogelijk is bij een felle koude inval.Ondiep maar wel veel oppervlak :)
Die spellingscontrole knop werkt niet goed en rechtsklik niet kunnen gebruiken is en blijft lame en een van de meest irritante dingen die een site kan doen.
Echt haal weg want functionaliteit van het rechtsklik menu haal je er niet mee weg.Ik moet alleen vaker mijn toetsenbord gebruiken en andere mensen irriteer je er ook alleen maar mee.

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Weerfreak 1337

Citaat van: simonelgersma op wo 19 nov 2014 - 17:24
Laat het daar in de V.S. maar lekker winteren nu.... In Buffalo(NY) gaat het gewoon weer regenen met 14 graden komend weekend!!

Al dat smeltwater zal wel een hoop wateroverlast veroorzaken.  ;) :o

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

JerryL

Net even gebeld met Obama, hij heeft toegegeven wel erg hebzuchtig te zijn geweest om zichzelf twee mooie winters toe te eigenen. Hebzuchtig als Amerikanen normaliter zijn gunt Barack ons toch nog een Witte Kerst. Hij heeft beloofd na komend weekeind de winter aan ons terug te geven. In ruil daarvoor verwacht hij dan wel weer wat meer regen de aankomende zomer van ons terug te ontvangen. Ik ben zo vrij geweest maar even akkoord te gaan, hoop niet dat jullie dat erg vinden?

Weatherman

Citaat van: JerryL op wo 19 nov 2014 - 19:53
Net even gebeld met Obama, hij heeft toegegeven wel erg hebzuchtig te zijn geweest om zichzelf twee mooie winters toe te eigenen. Hebzuchtig als Amerikanen normaliter zijn gunt Barack ons toch nog een Witte Kerst. Hij heeft beloofd na komend weekeind de winter aan ons terug te geven. In ruil daarvoor verwacht hij dan wel weer wat meer regen de aankomende zomer van ons terug te ontvangen. Ik ben zo vrij geweest maar even akkoord te gaan, hoop niet dat jullie dat erg vinden?
Deal  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

TaL

Citaat van: Weerfreak op wo 19 nov 2014 - 19:10
Al dat smeltwater zal wel een hoop wateroverlast veroorzaken.  ;) :o

En laat de winter na het weekend daar nu net opnieuw binnenvallen ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Zynex

Ik heb in woerden echt honderden ganzen richting het zuiden zien vliegen. Mijn katten krijgen ook al een dikke vacht.
Volgend weekend is het koud. Mark my words.

boeskool

Citaat van: Zynex op wo 19 nov 2014 - 20:59
Ik heb in woerden echt honderden ganzen richting het zuiden zien vliegen. Mijn katten krijgen ook al een dikke vacht.
Volgend weekend is het koud. Mark my words.

Ja!! en volgens mijn oma wordt het echt winter dit jaar!!!  Op 22 december om 00.03 uur  ;D
Als het sneeuwt op 30 november dan volgt snel december.

pietjelol

Citaat van: boeskool op wo 19 nov 2014 - 21:17
Ja!! en volgens mijn oma wordt het echt winter dit jaar!!!  Op 22 december om 00.03 uur  ;D
En toch denk ik dat hij nog wel eens gelijk kan krijgen. Ik verwacht eigenlijk dat het volgende week ook kouder wordt. Geen winter wel frisser

Henk1976

Citaat van: Zynex op wo 19 nov 2014 - 20:59
Ik heb in woerden echt honderden ganzen richting het zuiden zien vliegen. Mijn katten krijgen ook al een dikke vacht.
Volgend weekend is het koud. Mark my words.

Die ganzen zie ik hier in Drenthe ieder jaar met zijn honderdduizenden overvliegen en neerstrijken in het Fochteloöer Veen om te foerageren om vervolgens richting het Zuiden te vliegen.  Zegt niets over een winterinval helaas, zie vorig jaar. Maar ik help het je hopen.

Koen-IJM

's nachts vorst en overdags 5 graden vind ik ook al prima. Eerst de absurd warme noordzee maar een maandje laten afkoelen. De temperatuur is nog altijd 13 a 14 graden... en dat midden november. Zelfs met een noordelijke stroming krijg je nu nog geen sneeuwbuien ;-)
Wat ik wel bijzonder vind is dat we echt al wekenlang met een Z-ZO stroming te maken hebben. Erg weinig wind aan de kust voor de tijd van het jaar. Wat had dit warm weer opgeleverd in de zomer... Benieuwd wat voor gevolgen dit kan hebben voor een verder verloop van de 'winter'.

ron12

Citaat van: Remy op wo 19 nov 2014 - 18:36
Dat lake effect filmpje is echt tof,je ziet echt mooi die scherpe afsnijding tussen de wel en niet natte lucht. Ben benieuwd of zoiets boven het IJsselmeer mogelijk is bij een felle koude inval.Ondiep maar wel veel oppervlak :)
Die spellingscontrole knop werkt niet goed en rechtsklik niet kunnen gebruiken is en blijft lame en een van de meest irritante dingen die een site kan doen.
Echt haal weg want functionaliteit van het rechtsklik menu haal je er niet mee weg.Ik moet alleen vaker mijn toetsenbord gebruiken en andere mensen irriteer je er ook alleen maar mee.
hier radar beelden daarvan
31 UUR SNEEUWVAL ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

raar de pluim van weerplaza is nog steeds niet online, heeft iemand wel een pluim van ECMWF?

pietjelol

Citaat van: winter op wo 19 nov 2014 - 22:27
raar de pluim van weerplaza is nog steeds niet online, heeft iemand wel een pluim van ECMWF?
nop nog steeds niet


flyerke

2 van mijn kippen zijn ook zwaar aan het verpluimen. 2 jaar geleden was dit ook het geval en is het beginnen winteren nadien. Vorig jaar weer beginnen verpluimen en dan hebben we geen winter gehad dus hecht er niet al teveel geloof aan ...
Winter is coming

Bacci

Citaat van: ron12 op wo 19 nov 2014 - 22:17
hier radar beelden daarvan 31 UUR SNEEUWVAL ;)

Hahaha non stop sneeuwval, ongelofelijk.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Koen-IJM


ron12

Wat doe je na een sneeuwstorm, dan stuur je gewoon je drone naar buiten. 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal