Winterverwachting 2014-2015 (discussie topic)

Topic gezien door 285858 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jul 2014 - 08:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Nopie

12/13 graden zaterdag/zondag :( als dit in December nog een paar keer gebeurd staan halverwege januari de bomen weer in het blad. :P

JerryL

Citaat van: Nopie op wo 19 nov 2014 - 09:27
12/13 graden zaterdag/zondag :( als dit in December nog een paar keer gebeurd staan halverwege januari de bomen weer in het blad. :P

Ja en dan is de aankomende zomer nog natter dan de voorgaande. Nog even en de Noordzee wordt een tropisch aquarium!

Marcellang

Citaat van: Nopie op wo 19 nov 2014 - 09:27
12/13 graden zaterdag/zondag :( als dit in December nog een paar keer gebeurd staan halverwege januari de bomen weer in het blad. :P
Heeft niet alleen met de temperatuur te maken maar vooral met de daglichtperiode  ;) :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

flyerke

jongens jongens jongens, het is nog steeds herfst hoor, toch een normaal weertype voor deze tijd van het jaar toch?
Winter is coming

MamaAs

Citaat van: flyerke op wo 19 nov 2014 - 10:23
jongens jongens jongens, het is nog steeds herfst hoor, toch een normaal weertype voor deze tijd van het jaar toch?

Ja inderdaad.
Die 12 graden hoeft van mij ook niet, maar ik ben allang blij dat de temperatuur deze week redelijk 'normaal'  is.

Winterse kaarten zijn erg leuk, vooral om op te verlekkeren, maar we hebben sowieso 3 hele maanden waarin er van alles kan gaan gebeuren.
Ik heb er ECHT zin in! En die sneeuw en ijs gaat ook echt wel komen. Als het dit jaar niet is, dan volgend jaar.

Hector Pascal

Kan aan mij liggen, maar hoe plaats je een afbeelding als je niet je rechter muisknop kan gebruiken??
Nul bestaat niet.

Zynex

Citaat van: JerryL op wo 19 nov 2014 - 09:59
Ja en dan is de aankomende zomer nog natter dan de voorgaande. Nog even en de Noordzee wordt een tropisch aquarium!

heb ik iets gemist? we hebben toch een prachtige zomer gehad?

mauriceb

GFS06Z komt op de uber termijn eerst met een giga laag en vervolgens met een laagje boven italie wat als motortje kan fungeren om de kou in het oosten ri het westen te pompen. Duurt nog ff maar er blijft toch een klein beetje potentie in zitten.

EDIT: ook niet heel waarde aan hechten maar je moet toch wat posten he :)

JerryL

Citaat van: Zynex op wo 19 nov 2014 - 11:17
heb ik iets gemist? we hebben toch een prachtige zomer gehad?

Prachtig, maar wel een van de natste...... of heb jij niets van alle wateroverlast meegekregen? Kon hier met een rubberboot door Zaandam pendelen.

JerryL


JerryL

Citaat van: Hector Pascal op wo 19 nov 2014 - 11:05
Kan aan mij liggen, maar hoe plaats je een afbeelding als je niet je rechter muisknop kan gebruiken??

CTRL+V

Zynex

Citaat van: JerryL op wo 19 nov 2014 - 12:13
Prachtig, maar wel een van de natste...... of heb jij niets van alle wateroverlast meegekregen? Kon hier met een rubberboot door Zaandam pendelen.

Niks van gemerkt, alleen Augustus was wat minder.

Reutel

Citaat van: JerryL op wo 19 nov 2014 - 13:05
Ietsjes beter?

Voor de winterslapers onder ons wel ja.. ;)

Gemiddelde T gaat met iedere run omhoog dus dat is niet echt positief. Daar in tegen is er nog steeds en significante spreiding van leden, het kan nog alle kanten op.

mauriceb

Wat wel opvalt is de relatief groete spreiding die er al is in de periode van 48-72 uur. Dit geeft al aan dat het allemaal nog erg onzeker is. Kan volgende week 2 of 12 graden worden. We gaan het zien,  veel hangt denk ik af van het afzakkende laagje ten westen van de UK. Welke koers? en de levensvatbaarheid van dit laagje is denk ik van belang voor aankomende week.

Weatherboy

Na lange afwezigheid gooi ik hem er maar weer is in: Ellende ohne ende!

Alle theorieën en kaarten ten spijt, maar als je echt wilt weten waarom het hier niet wilt winteren moet je vooral naar de Verenigde Staten kijken. Als er daar keer op keer een kou-uitbraak volgt dan kan je de winterse toestanden hier wel op je buik schrijven. Het is de VS of Europa, maar zo goed als nooit allebei. Los van dat feit leven we op 19 november, en officieel begint de astronomische winter op 21 december, nog meer dan een maand weg dus. De meteorologische winter op 1 december, ook nog dik 2 weken weg. Wat mij betreft winter vanaf 15-12 tot eind februari.

Wat betreft de kaarten; Als je de kaarten nu bekijkt ogen ze niet kansloos, maar zelfs met een Scandihoog kom je niet verder dan depressief donker weer met +5 graden op dit moment. Ook oost-Europa is nog erg zacht voor de tijd van het jaar dus transportkou zit er ook niet in. Ook een pure arctische stroming gaat geen winter opleveren, omdat de Noordzee nog zo warm is dat de temperaturen gewoon dik boven 0 blijven. Laten we eerst beginnen dat Hoog boven Rusland op te ruimen, daarna depressies laten koersen om de Noordzee af te laten koelen en daarna een pas Hoog boven IJsland. Dan heb je meer kansen, maar met dit eeuwige vastgeroeste patroon en die zuidenwind kom je nergens

Remy

Citaat van: Zynex op wo 19 nov 2014 - 11:17
heb ik iets gemist? we hebben toch een prachtige zomer gehad?
Met keyboard shortcuts,net als kopieren en plakken in windows.
Maar irritant is het wel,effe een link of foto copieren of charmap gebruiken om een e met puntjes te selecteren wordt nodeloos lastig op deze manier spellingcheck is ook zo iets.En als ik een link of plaatje copieer gebruik ik standaard daarvoor toch al Control C dus tegen copieer gedrag werkt het sowieso al niet,ik neem aan dat het daarom te doen is.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

ron12

Unieke beelden uit de VS, hier kun je zien wat koude lucht doet als het over warme water strijkt http://mashable.com/2014/11/18/time-lapse-lake-effect-ny/  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Serge

Citaat van: Weatherboy op wo 19 nov 2014 - 14:10
Na lange afwezigheid gooi ik hem er maar weer is in: Ellende ohne ende!

Inderdaad,... geen woord meer aan toe te voegen
Waar is mijn cape

henkensjoeke

Citaat van: Remy op wo 19 nov 2014 - 14:13
Met keyboard shortcuts,net als kopieren en plakken in windows.
Maar irritant is het wel,effe een link of foto copieren of charmap gebruiken om een e met puntjes te selecteren wordt nodeloos lastig op deze manier spellingcheck is ook zo iets.En als ik een link of plaatje copieer gebruik ik standaard daarvoor toch al Control C dus tegen copieer gedrag werkt het sowieso al niet,ik neem aan dat het daarom te doen is.
behalve winter1962-1963 was het hele noordelijke halfrond was de winter zeer koud, in vs als europa tot rusland, door een ketting reactie

Bacci

Gewoon een weekje naar de VS en je zult meer zien dan wij in 10 jaar, als dat het niet waard is weet ik het ook niet meer.

Powered by EzPortal