Winterverwachting 2014-2015 (discussie topic)

Topic gezien door 285815 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jul 2014 - 08:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

JerryL

Zo te lezen heeft iedereen er nog hoop op, en terecht!

Laten we duimen dat de WC weg blijft, de Oostelijke koude ons gaat bereiken en/of een inzakkende koude van Groenland ons bereikt. Sneeuw op pakjesavond zit er misschien niet in, maar wellicht wel die door iedereen verlangde Witte Kerst!

Serge

heul heul heule lange termijn,... maar als dit doorzet hebben we een winderige oud- en nieuw
Waar is mijn cape

Jan van Ooijen

Voor wat het waard is. Betrouwbaarheid is 0% op deze termijn, maar we willen jullie deze kaart niet ontnemen.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Citaat van: Serge op di 18 nov 2014 - 12:13
heul heul heule lange termijn,... maar als dit doorzet hebben we een winderige oud- en nieuw
Valt heerlijk in het (U)GBB.....
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

xzaz

Citaat van: Serge op di 18 nov 2014 - 12:13
heul heul heule lange termijn,... maar als dit doorzet hebben we een winderige oud- en nieuw
Hadden we dat vorig jaar ook niet, winderig met regen?
De winter is nog niet eens begonnen!

J

Nou ja zo bijzonder vind ik die kaart niet. Lichte vorst om 06 in de ochtend..
Over de pluimen... tja.. het zit ons polderwinter liefhebbers dan ook niet mee laatste twee jaar.
Positief vind ik wel dat er gewoon geen stevige jetstream in zit voor onze regio, dat was vorig jaar wel anders. Aan de andere kant is het dan weer zonde dat het nu op de momenten dat die WC er niet is het dan steeds net niet goed valt. Tja... jantje lacht jantje huilt... wie weet binnenkort weer een kans. En in december is er normaliter meer kans op een winters prikje dan november dus hopen hopen hopen..

JerryL

31 december, 4 december. Zien er leuk uit, maar idd ver weg. Misschien zijn we ooit in staat op zo een termijn een betouwbare verwchting te geven...

Nopie

Ondertussen wintert het lekker door in de USA, ik zag deze foto net op twitter langskomen nu hier nog....

Weatherman

Citaat van: Nopie op di 18 nov 2014 - 16:31
Ondertussen wintert het lekker door in de USA, ik zag deze foto net op twitter langskomen nu hier nog....
WOW, wordt er spontaan jaloers op  :o
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Hector Pascal

Citaat van: JerryL op di 18 nov 2014 - 12:56
31 december, 4 december. Zien er leuk uit, maar idd ver weg. Misschien zijn we ooit in staat op zo een termijn een betouwbare verwchting te geven...

31 december ziet er leuk uit?? Als je van zuidwesterstorm houdt wel ja...
Nul bestaat niet.

benjamin112

Laat het maar lekker sneeuwen op 31 dec zal een hoop ongelukken voorkomen echt gevaarlijk storm met vuurwerk.

Weerfreak 1337

Zeer slechte EC run vanavond, een (tijdelijke?) west/zuidwestcirculatie steekt op in de hoofdrun (oper)..


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Armand

Inderdaad een stevig lagedrukgebied bij EC. Daar zul je moeilijk vanaf komen. Helaas heb ik dit soort kaarten steeds meer gezien de laatste runs...

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

grizzrh

Citaat van: benjamin112 op di 18 nov 2014 - 16:41
Laat het maar lekker sneeuwen op 31 dec zal een hoop ongelukken voorkomen echt gevaarlijk storm met vuurwerk.

Gevaarlijke storm en vuurwerk gaan niet samen en de mensen die vuurwerk hebben gaan het niet weggooien.. dus doe maar gewoon geen storm hahah :p
Doenrade, Limburg

winter

GFS niet zo slecht veel leden die volgende week een dag of 3 met een max temp komen van nog geen 2/3 graden en 's nachts vorst!
Wat zeggen andere modellen over volgende week? Je had volgens mij nog een Duits,Canadees en Japans model of niet?

mauriceb

Citaat van: Weerfreak op di 18 nov 2014 - 19:58
Zeer slechte EC run vanavond, een (tijdelijke?) west/zuidwestcirculatie steekt op in de hoofdrun (oper)..

Als dat werkelijkheid zou worden wel maar ik denk dat het wel meevalt. komende dagen steeds meer hogedruk in het noorden van europa. Eens kijken hoe dat stand houdt de komende dagen.
Dat lelijke laag op +240 mag van mij weg blijven. :)

Bacci

In vergelijking met Oper (letterlijk bovenin) is de pluim zo slecht nog niet, koude opties staan nog steeds open. We zijn gewoon een beetje verwend met de koude pluimen van een paar dagen geleden (en dat waren er ook maar een paar).


Zynex


JerryL

Nou Marsel heeft zelden zo een korte winterslaap gehouden. Kom er maar weer in Marsel. De winter laat nog op zich wachten..... weer 12 graden..... gaan we zo niet redden dus he.

Powered by EzPortal