Winterverwachting 2014-2015 (discussie topic)

Topic gezien door 284786 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jul 2014 - 08:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Reutel

Citaat van: Marsel op do 16 okt 2014 - 09:45
...De enige verandering die we vanaf maandag te zien krijgen is dat we van saai en te warm weer naar saai en koel weer gaan. Daarmee is het dan ook nog lang geen winter, en snap ik de euforie aangaande de afkoeling van komende week onder sommigen eigenlijk totaal niet. Maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen...


Volgens mij geeft winterse afkoeling jou zo wie zo geen euforie, maar dat terzijde. ;) Binnenkort gaan de pluimen op LT weer naar beneden afbuigen, naar het langjarig gemiddelde, en dan moet je de reacties eens zien.  ;D

Winterverwachtingen een half jaar vooruit, ik geloof er niet in. Het gaat er juist om wie de koude periode als eerste aan ziet komen, en dat is dus veel kaarten/pluimen kijken en trends signaleren.

grizzrh

24-02-2013 zijn deze fotos gemaakt.
Heb het eind vorig en begin dit jaar toch wel echt gemist  :(
Doenrade, Limburg

arjanbruggink

Citaat van: Marsel op do 16 okt 2014 - 09:45
**** en snap ik de euforie aangaande de afkoeling van komende week onder sommigen eigenlijk totaal niet. Maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen.****
1 (koude) member brengt nog geen winter gelukkig. Ga dit topic wel volgen als de winter echt nadert. Zie her en der ook al diverse (winter????)kaartjes met wat blauwe kleurtjes in de rondte vliegen terwijl die TOTAAL nog NIKS met winterweer te maken hebben. Blij dat het nog maar herfst is.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

winter

Citaat van: arjanbruggink op do 16 okt 2014 - 16:35
1 (koude) member brengt nog geen winter gelukkig. Ga dit topic wel volgen als de winter echt nadert. Zie her en der ook al diverse (winter????)kaartjes met wat blauwe kleurtjes in de rondte vliegen terwijl die TOTAAL nog NIKS met winterweer te maken hebben. Blij dat het nog maar herfst is.

Voor echte winterse kaarten moet je pas eind oktober hier zijn of er moet echt iets extreem gaan gebeuren in deze korte periode wat totaal niet te voorspellen valt.

Weerfreak 1337

Citaat van: winter op do 16 okt 2014 - 17:25
Voor echte winterse kaarten moet je pas eind oktober hier zijn of er moet echt iets extreem gaan gebeuren in deze korte periode wat totaal niet te voorspellen valt.

Je bedoelt eind november :) Tot zeker half november zijn winterkansen nihil in Nederland.

En nee, met winter bedoel ik natuurlijk niet de herfstelijke nachtvorstjes ;) :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Volgende week Noordoost Europa, flinke nacht vorst in aantocht  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Citaat van: grizzrh op do 16 okt 2014 - 14:13
24-02-2013 zijn deze fotos gemaakt.
Heb het eind vorig en begin dit jaar toch wel echt gemist  :(

Haha ja zeg, voelt echt als eeuwen geleden. Maakt het toch weer speciaal  ;)

Citaat van: Marsel op do 16 okt 2014 - 09:45
Dan zou ik maar snel een andere hobby zoeken, dit vak staat namelijk bol van de zoals jij het noemt 'misschien dit en misschien dat'.
Bovendien, we moeten niet vergeten dat het oktober is. De enige verandering die we vanaf maandag te zien krijgen is dat we van saai en te warm weer naar saai en koel weer gaan. Daarmee is het dan ook nog lang geen winter, en snap ik de euforie aangaande de afkoeling van komende week onder sommigen eigenlijk totaal niet. Maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen.

Hehe dat komt een beetje door de drama van afgelopen seizoen. Maar zoals je al zegt, ik bedoel meer dat het nog lang geen winter is. Na het weekend eindelijk wat verandering daarna zien we wel weer. Zodra het gemiddelde in de pluim onder de 10 graden duikt wordt het weer gezellig! :P

lander20

in de laatste run gaat gfs toch wel flink stuk kouder voor begin november op sommige plekken! vorst

grizzrh

Citaat van: Bacci op vr 17 okt 2014 - 22:51
Haha ja zeg, voelt echt als eeuwen geleden. Maakt het toch weer speciaal  ;)

Ja klopt voelt idd als eeuwen aan alweer :P Hoop echt dat we een bijzonder koude winter gaan krijgen na die flop van vorige winter...
Doenrade, Limburg

winter

Citaat van: Weerfreak op do 16 okt 2014 - 18:26
Je bedoelt eind november :) Tot zeker half november zijn winterkansen nihil in Nederland.

En nee, met winter bedoel ik natuurlijk niet de herfstelijke nachtvorstjes ;) :P


Eind oktober zien we toch de eerste kaarten met een kansje op vorst of een natte sneeuwbui te voorschijn komen voor mid-november dat bedoel en vooral andere landen voornamelijk NW EU/Rusland zie je wat serieuzere winterkaarten. Klopt voor de rest moet je pas vanaf mid-november wachten voor serieuzere winterneerslag.

winter

Duitsland kan woensdag misschien ook al de eerste sneeuw krijgen in de Zwarte wouden volgens mij heet het berggebied daar zo toch?

ron12

Citaat van: winter op zo 19 okt 2014 - 20:32
Duitsland kan woensdag misschien ook al de eerste sneeuw krijgen in de Zwarte wouden volgens mij heet het berggebied daar zo toch?
Ja zeker Zwartewoud
;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lans

Duitsland heeft toch een paar weken geleden Al de eerste sneeuw gehad in zuid Duitsland?
achterhoek

JerryL

Ja, maar die Duitse sneeuw viel wel hoog in de bergen. Uiteraard niet minder uitzonderlijk, doch niet vergelijkbaar met Nederland

Ries

Ik zie de gemiddelde pluim voor begin november naar het vriespunt gaan, dus ik leef weer op  :D

Weerfreak 1337

Nu je het toch over de pluim hebt; hier even de ochtendpluim (EC 00z):

Duidelijk dalende trend, met vooralsnog zeer kleine kansen op de eerste nachtvorst. ;)



Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

JerryL

Heerlijk die dalende trend. We hebben nog wat winter te goed van vorig jaar. We duimen voor een (nu al?) witte Kerst.

NewWeatherfan

ik haat kerst en al helemaal een witte dus sneeuw mag maar pas in 2015 en niet te veel

grmbl gaat vast in winterslaap grmbl

JerryL

Citaat van: NewWeatherfan op di 21 okt 2014 - 13:40
ik haat kerst en al helemaal een witte dus sneeuw mag maar pas in 2015 en niet te veel

grmbl gaat vast in winterslaap grmbl

De haatsmurf? Inderdaad, ga maar snel je winterslaap houden. De afgelopen winter kon je al wakker blijven, nu even extra bij tanken en laat ons van de - strenge - winter genieten.

NewWeatherfan

Citaat van: JerryL op di 21 okt 2014 - 14:10
De haatsmurf? Inderdaad, ga maar snel je winterslaap houden. De afgelopen winter kon je al wakker blijven, nu even extra bij tanken en laat ons van de - strenge - winter genieten.

Doe ik wind wiegt me al langzaam in slaap zzzzzzzzzz

Powered by EzPortal