Lente discussietopic 2018

Topic gezien door 90916 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 23 feb 2018 - 16:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Ja er zit inderdaad weer een mooie lente- cq zomerprik aan te komen. Het wiebelt wel behoorlijk, maar het gaat in ieder geval de goede kant op, fijn! Vandaag vod ik het een beetje een troosteloze uitstraling buiten, grijs en grauw, bah. Wel mooi dat alles weer helemaal groen is, maar de combi met een blauw luchtje is dan mooier! :)

Armand

Troosteloze bende vandaag zeg. Begint nu ook serieus af te koelen hier, amper 6 graden op het moment... Dat was gisteren wel even anders! In de Ardennen wordt het vannacht gewoon net boven het vriespunt met (natte)sneeuw tussen de regen door. Ik zag zelfs foto's langskomen van witte drab in Noord-Frankrijk. Sneeuw is helemaal geweldig, maar niet meer eind april/begin mei...  ???

Marsel

Citaat van: Armand op ma 30 apr 2018 - 20:31
Troosteloze bende vandaag zeg. Begint nu ook serieus af te koelen hier, amper 6 graden op het moment... Dat was gisteren wel even anders! In de Ardennen wordt het vannacht gewoon net boven het vriespunt met (natte)sneeuw tussen de regen door. Ik zag zelfs foto's langskomen van witte drab in Noord-Frankrijk. Sneeuw is helemaal geweldig, maar niet meer eind april/begin mei...  ???

Dieptepuntje inderdaad. Maar kijk eens naar de 12z uitvoer  :o. Vanaf vrijdag kunnen we in theorie vertrokken zijn voor een lange warme periode. Het verloop na volgende week maandag is nog onzeker en ver weg, maar het ziet er toch vrij imposant uit. Kan in potentie wel wat worden. Leuk om te volgen in ieder geval!

Armand

Citaat van: Marsel op ma 30 apr 2018 - 20:50
Dieptepuntje inderdaad. Maar kijk eens naar de 12z uitvoer  :o. Vanaf vrijdag kunnen we in theorie vertrokken zijn voor een lange warme periode. Het verloop na volgende week maandag is nog onzeker en ver weg, maar het ziet er toch vrij imposant uit. Kan in potentie wel wat worden. Leuk om te volgen in ieder geval!

Zeer zeker! De Oper is prachtig met zomerse temperaturen. Nog ver weg natuurlijk maar de Oper doet meerdere gooien richting 30 graden:


Hopelijk wordt het verder uitgebreid zo  8)

Arend

Citaat van: Armand op ma 30 apr 2018 - 21:26
Zeer zeker! De Oper is prachtig met zomerse temperaturen. Nog ver weg natuurlijk maar de Oper doet meerdere gooien richting 30 graden:

Hopelijk wordt het verder uitgebreid zo  8)

En na morgen uiteraard weer kurkdroog. We zullen nog lang moeten teren op wat er aan neerslag is gevallen.

Die zomer? Die begon zo wat in mei!  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Energizer85

Van takkenweer naar bakkenweer! Binnenkort kunnen we de BBQ weer aantrappen! Ziet er goed uit op termijn!

Marsel

Citaat van: Energizer85 op di 01 mei 2018 - 08:52
Van takkenweer naar bakkenweer! Binnenkort kunnen we de BBQ weer aantrappen! Ziet er goed uit op termijn!

Ja het leek vannacht wel een decembernacht. Gierende wind, slagregens en gewoon fris binnenshuis. Snel vergeten deze ellende en op naar een in potentie lange warme periode vanaf eind van deze week!

Tam

Zo erg is het allemaal niet, net een prima periode achter de rug en nu ff de frisse wind er doorheen en de natuur aanvullen met wat vers water en daarna weer een prima periode. Het is lente en het hoort erbij en persoonlijk heb ik het liever zoals dit dan maanden lang een middenmootje van niet warm - niet koud, nooit echt droog maar ook nooit echt regen.

dennis089

Het ziet er goed uit. Toenemend warmer en zonniger. De zomer is begonnen ????

Tyshane

Citaat van: Energizer85 op di 01 mei 2018 - 08:52
Van takkenweer naar bakkenweer! Binnenkort kunnen we de BBQ weer aantrappen! Ziet er goed uit op termijn!

Aan de weerkaarten te zien weer genoeg BBQ-kansen ja. En dat niet alleen. Toch maar even wat vrije dagen opnemen en afspraken omzetten. Even flink van genieten dan hebben we dat weekje in ieder geval ook weer in the pocket!  8)

Citaat van: Tam op di 01 mei 2018 - 11:41
Zo erg is het allemaal niet, net een prima periode achter de rug en nu ff de frisse wind er doorheen en de natuur aanvullen met wat vers water en daarna weer een prima periode. Het is lente en het hoort erbij en persoonlijk heb ik het liever zoals dit dan maanden lang een middenmootje van niet warm - niet koud, nooit echt droog maar ook nooit echt regen.

Ach ja, is ook wel zo ja. We hebben een mooi weekje 'zomer' gehad onlangs en nu lijkt er weer zo'n periode aan te komen. Als dat zo verder gaat richting de zomer dan hebben we niet te klagen. Af en toe een regenbuitje in de avond en uiteraard gevolgd door een flinke onweersbui en de boel is compleet.  8)

Tyshane

Een afbeelding (bron: Buienradar) zegt meer dan duizend woorden... ;)
Kom maar op met die zon!  8)

TMCThomas

WRF ziet er goed uit voor aankomende zondag (zaterdag ook overigens)

dennis089

Een heerlijke zonnige ochtend vandaag. Zijn dat al de eerste voortekenen van de opbouw van komende weersverbetering? :)
Wil ik wel nog even stilstaan bij de 14 alpinisten die in de Alpen op 3000mtr met - 10 graden te maken kregen waarbij er 6 zijn ongekomen en nog 3 in kritieke toestand zijn. Ervaren alpinisten welteverstaan. Onderschat het weer in de Alpen nooit!

Tyshane

Het startte inderdaad als een prachtige lente-ochtend. Wel wat frisjes, maar een strakblauwe hemel hier. En dan nu ineens een heel regengebied over het land...  :-X

Murk

Ondanks dat de temperatuur vandaag achter blijft t.o.v. de komende dagen, is het al behoorlijk op temperatuur op mijn balkonnetje uit de wind. Goed voor mijn humeur, maar vooral voor de plantjes!  8)

Tam

Bijna zomer maar eerst nog gf vannacht met mogelijk lokaal wat vorst.

Marsel

Mensen, kinderen.....wat een perfectie vandaag. Wederom een hemelse lentedag. Niet te warm, strakblauw, fris groen, prachtig zingende vogels en kabbelend aflandig windje; het leven op z'n mooist. Genieten met een hoofdletter 'G'!

flyineddy

^Nou inderdaad.  :D
Het viel mij vandaag op dat er een erg goed zicht was. Je kon heel ver nog steeds heel goed scherp zien.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Armand

Inderdaad wat een heerlijk weer, te lekker om binnen te blijven! ;)
Temperatuur prima en vanaf vandaag ook even zomers. Je merkt wel dat de nachten nog aardig fris zijn, vind ik helemaal prima. Dat geeft men namelijk de kans om het huis lekker koel te houden en niet te laten ombouwen tot een tropenhok ;)

Energizer85

Hoppa! Dit voelt toch gewoon als op en top zomer!

Powered by EzPortal