Lente discussietopic 2018

Topic gezien door 90904 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 23 feb 2018 - 16:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Armand

Grootste kans op sneeuw lijkt mij weggelegd voor een zone in Zuid-Holland, Noord Brabant en Noord Limburg richting Duitsland. Echter kan het natuurlijk nog geheel anders uitpakken. In Zuid-Limburg wordt het spannend, als de neerslagzone ten noorden blijft zoals sommige modellen nu aangeven, dan zitten we hier nog niet in de koudste lucht en kan het zaterdag overdag een aantal graden boven 0 oplopen weer hier. Desondanks zal het door de stevige wind alsnog koud gaan aanvoelen.

Der RoX

Regen nu hier. Steenkoude regen en wind. Brrrr ????
WiNtEr!!11!1!@

zwoof

Af en toe een paar vlokjes hier, maar het front ligt nu al geruime tijd stationair.
Lijkt geen beweging in te komen. Het zou toch een keer terug moeten draaien nu.  :)



Ik had het overigens liever iets hoger zien gaan  ;)

TMCThomas

Citaat van: Armand op wo 14 mrt 2018 - 18:15
Ik probeer het wat natuurkundig te benaderen nu, ik heb hier niet voor geleerd, maar dit is puur mijn eigen gedachte en redenering. Kan dus zijn dat ik er naast zit en eventuele aanvulling/verbetering is dan ook zeker welkom. Daar leer ik zelf weer meer van voor de volgende keer.....
Meteoconsult is het met je eens armand! Ook die denken dat de veluwe en utrechtse heuvelrug door opstuwing voor wat extra intensiteit kunnen zorgen.

Kaartje uit de video van Mediaconsult

Hirlam is weer prachtig en komt met best wel wat sneeuw terwijl harmonie weer het rampscenario is. Apart dat er op zulke korte termijn nog zulke grote verschillen zijn.

X-treme

Hier nu lichte sneeuwval.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

jandeventer

Dit smalle strookje is dat de sneeuw wat verwacht was? Als t zelfs op n bevroren ondergrond zou zijn gevallen hier zou t net 3 mm zijn.
Maar nu vooral een natte en koude bedoeling in deventer

X-treme

Het is hier nu meer ijsregen dan sneeuw.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Joep


zwoof

Citaat van: Joep op vr 16 mrt 2018 - 18:02
Hirlam

Hirlam nog vrij positief voor het midden, vrees toch dat , gezien de hoogte tot waar het front is gekomen, e.e.a. iets zuidelijker gaat uitpakken.

Maar de vorst staat weer voor de deur mensen.
Welkom Koning winter, treed binnen!   8)


Lothiriel

Ik zie geen neerslag van betekenis meer op de radar? Gaat dat front heractiveren of komt er van de sneeuw niet veel in huis, da's de vraag :P
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Joep

Arpege, Harmonie, GFS, Arome

TimK21

Er is amper nog neerslag in de lucht. Kan me niet voorstellen dat er überhaupt ergens een sneeuwdek gaat vormen.
Challenge accepted!

zwoof

Citaat van: TimK21 op vr 16 mrt 2018 - 19:53
Er is amper nog neerslag in de lucht. Kan me niet voorstellen dat er überhaupt ergens een sneeuwdek gaat vormen.


pietjelol

@zwoof trekt niet deze kant op blijft daar stationair hangen.

winter67

Hier al geruime tijd regen nu overgaand in sneeuw en dat neerslagfront blijft hier hangen zit  geen beweging in

TMCThomas

In principe zitten we nog redelijk op schema als je naar hirlam kijkt het zou inderdaad afzwakken (al is het nu wel erg ver afgezwakt) nu hopen dat het inderdaad zoals Hirlam denkt weer helemaal opleeft, maar ik zou rampscenario Harmonie goed in het achterhoofd houden. Ik bereid me alvast op het ergste voor. Koud genoeg is het hier iniedergeval al wel lichte motsneeuw op het moment.

zwoof

Citaat van: pietjelol op vr 16 mrt 2018 - 20:39
@zwoof trekt niet deze kant op blijft daar stationair hangen.

Volgens de  neerslagfilm  trekt het uiteindelijk gewoon naar west. Maar veelal lichte neerslag. (Maar als het maar lang genoeg duurt, hoop dat ook vanzelf op).  ;) 

TimK21

Hoe dan ook, ik zou een scenario met vrijwel geen sneeuw goed in het achterhoofd houden, lijkt me minstens zo waarschijnlijk
Challenge accepted!

winter67

Hier inmiddels overgegaan in matige sneeuw helaas nog nat

Der RoX

Droog en koude wind slaat op mijn handen terwijl ik dit typ
WiNtEr!!11!1!@

Powered by EzPortal