Onweerskansen 18 tot en met 26 april

Topic gezien door 54051 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 17 apr 2012 - 07:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Recent satellietbeeld, onweerskansje is nog niet voorbij

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

GekkeLeo

Ziet er idd goed uit, die bui bij de grens België/Frankrijk

Marsel

Dichter bij huis ook niet vervelend. Zeeland op dit moment weer een aantal ontladingen rijker :).

EDIT: Zeelandse Cb's duidelijk te zien vanaf hier (Woensdrecht). Nu al even een tijdje geen ontladingen meer gedetecteerd. Fantastisch gezicht met die zon er bij. Heerlijk weertje zo :).

VinceBongiovi

Hele flinke bui hier in Zeeland

Edit:
Nu ook onweer

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jones

Leuk buitje hier gehad in Centraal België :) eerst een mooi regengordijn, dan windstoten, ook enkele onweersklappen met wat hagel en ook een prachtige regenboog met aan de andere kant op nieuw mooie blauwe opklaringen !

Pascal Soomers

Morgen opnieuw een kansje op wat onweer. Hopelijk wordt Limburg dan ook wel wat gegund :).
When a supercell arrives, you must be prepared.

Stephanie

Er waait hier ten westen van mij een mooie wolk langs met bliksem. Is wel ver weg, ik hoor geen donder.

Jan van Ooijen

Mooi celletje ten westen van Zaltbommel, foto's komen er aan

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mherp


Sven

Mazzelpik, jij precies aan de andere kant nog met zonlicht erachter :D mooie foto's!
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Westkapellegek

De bui trok net langs Almkerk, 3km verderop melding van stortregen! Bui was helaas te dichtbij om er een fatsoenlijke foto van te maken.

Sietse

Mooie foto's Jan, zo zien we ze graag!

Westkapellegek

Even als aanvulling op m'n vorige post: voordat de bui overkwam heb ik wel een aantal foto's kunnen maken. Deze vond ik persoonlijk de mooiste. Met een beetje fantasie kun je er een gezicht in zien .De andere foto's kunnen jullie onder andere op m'n twitter zien.



Jan van Ooijen

Stukje KNMI Guidance



Morgen weer een opleving van de buiigheid zowel door dagelijkse gang als door verschillende convergentiegebiedjes. Bovenlucht is bovendien nog wat kouder geworden. T500 ligt rond -30 gr C. Evenals de afgelopen dag is onweer weer goed mogelijk (INDECS komt vwb kans op meer dan 1 ontlading met waardes die veelal tussen de 50 en 90%) en is hagel ook niet uit te sluiten.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jeroen

"What goes up, can fly"

Tyshane

Mooie wolken gezien de laatste dagen en zijn er lekker op uit geweest om platen te schieten. Helaas geen onweer en aanverwante verschijnselen. Vandaag wat meer kans heb ik het idee. Verder strak blauw nu, dus lekker zonnig en wat hoger Tmax, wel fijn dus. :) Mooie foto's hierboven, kan er erg van genieten!

Jan van Ooijen

Stukje neerslag van de Guidance:

In de uitvoer een trog, die in de ochtend bij de westkust ligt en langzaam oostwaarts trekt. Actueel nog wat te veel in de uitvoer. Vooral bij de buien onweer. T500 ligt rond -30 gr C. Evenals de afgelopen dag is onweer weer goed mogelijk (KOUW/ vandaag kans op meer dan 1 ontlading tussen de 30 en 60%) en is hagel ook niet uit te sluiten. Zaterdagochtend trekt een meer georganiseerde trog over het land. Wat meer geclusterde buien of een comma met buiige regen kans op onweer lijkt daarbij niet zo groot, pas daarna in de meer geïsoleerde buien, INDECS in het zuidoosten 80-90%.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Kansjes op onweer zijn meer aanwezig dan gisteren

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal