Tuin gistermiddag

Topic gezien door 6087 bezoekers
Gestart door Johann, za 25 feb 2012 - 16:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Sinds 12 december ligt er bij ons in de tuin (1020m) een gesloten sneeuwdek vari?rend tussen de 90 cm en 40 cm gisteren.



Ciao Johann


Wouter Pringels

Mooie foto Johann, en natuurlijk een mooi sneeuwdek.

Groeten,

Wouter

Johann

Ja ja, aan geen sneeuw gebrek deze winter. (zal blij zijn als het weer weg is)
Nog een foto, genomen in het hier  iets verder op gelegen Obergoms (loipe)



Ciao Johann

Wouter Pringels

Wat een pak op dat dak, en ja idd sneeuw is mooi, maar na een tijdje mag het toch wel weer gedaan zijn.

GekkeLeo

Echt bizar hoeveel sneeuw, dat doe daken dat kunnen houden zeg

Wouter Pringels

Citaat van: GekkeLeo op za 25 feb 2012 - 17:20
Echt bizar hoeveel sneeuw, dat doe daken dat kunnen houden zeg

Heb ik mij ook al afgevraagd, moet toch enkele kilo's wegen.

GekkeLeo

Citaat van: Pringelz op za 25 feb 2012 - 17:25
Citaat van: GekkeLeo op za 25 feb 2012 - 17:20
Echt bizar hoeveel sneeuw, dat doe daken dat kunnen houden zeg

Heb ik mij ook al afgevraagd, moet toch enkele kilo's wegen.
Heb pas ook al eens foto's van Jan gezien, daar lag nog meer op die daken. Zal idd aardig wat gewicht moeten zijn

Wouter Pringels

Citaat van: GekkeLeo op za 25 feb 2012 - 17:29
Citaat van: Pringelz op za 25 feb 2012 - 17:25
Citaat van: GekkeLeo op za 25 feb 2012 - 17:20
Echt bizar hoeveel sneeuw, dat doe daken dat kunnen houden zeg

Heb ik mij ook al afgevraagd, moet toch enkele kilo's wegen.
Heb pas ook al eens foto's van Jan gezien, daar lag nog meer op die daken. Zal idd aardig wat gewicht moeten zijn

Ja zag ook enkele foto's, houten huisjes, volgens mij allemaal met sterke balken ofzo.

Johann

Citaat van: GekkeLeo op za 25 feb 2012 - 17:20
Echt bizar hoeveel sneeuw, dat doe daken dat kunnen houden zeg

Hou me ff ten goede maar als ik me niet vergis zijn de daken berekend op en last van circa 1000 kg/m2
Moet het eens ff nakijken, is in een ander Zwitsers forum ook al eens over gediscussieerd.

Ciao Johann

frankaloe

mijn zoon is vandaag thuis gekomen van een weekje wintersport in Les Collons zwitserland,niet ver van johan zijn woonplaast als ik me niet vergis.
ze hadden ook daar een flinke pak sneeuw zoals bij johan
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Sven

Jaloers op jouw woonstek! Sneeuw in Nederland hoef ik niet, maar daar is het schitterend!
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Marcel

zie er lekker ehh.. fris uit daar  8)
Kou en sneeuw vind ik op zn tijd wel lekker, maar maanden lang in de sneeuw zitten lijkt mij maar niks  :P

Heb je daar in de zomer ook veel onweer? :O
Want ik ben een aantal jaar geleden een weekje naar de dolomieten in Itali? geweest en daar hadden we 6 van de 7 dagen aan het eind van de dag flinke onweersbuien  ;D

Heerlijk dat bergklimaat!
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Johann

Citaat van: Marcel op zo 26 feb 2012 - 13:18
zie er lekker ehh.. fris uit daar  8)
Kou en sneeuw vind ik op zn tijd wel lekker, maar maanden lang in de sneeuw zitten lijkt mij maar niks  :P
Heb je daar in de zomer ook veel onweer? :O
Want ik ben een aantal jaar geleden een weekje naar de dolomieten in Itali? geweest en daar hadden we 6 van de 7 dagen aan het eind van de dag flinke onweersbuien  ;D
Heerlijk dat bergklimaat!

Nee, voor  onweer liefhebbers en stormchacers is Wallis niet geschikt, daarvoor ligt het te beschut tussen de hoge Alpentoppen. De heftigste onweer complexen met vaak ook extreem noodweer trekken bijna altijd aan de noordkant van de Alpen voorbij. Daarbij elk seizoen steeds weer via min of meer dezelfde routes (Thun-Luzern-Z?rich). En natuurlijk ook vaak heavy weather ten zuiden van ons in de omgevingen van de Lago's. (Maggiore, Lugo, Como, Garda)

Ciao Johann


Marlieke

Nice!

1 woord: UPS!  ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

MeteoPeet

Citaat van: Johann op za 25 feb 2012 - 16:36
Sinds 12 december ligt er bij ons in de tuin (1020m) een gesloten sneeuwdek vari?rend tussen de 90 cm en 40 cm gisteren.


Ciao Johann

Kan me voorstellen dat je nu die witte prut wel wegkijken kunt, maar...het geeft wel mooie plaatjes :)

Soweiso denk ik, dat je in een hele mooie natuur-omgeving woont:p

Peet

Ramon Oost

Mooie foto's! Heerlijk zoveel sneeuw. In Nederland mocht het dit jaar niet zo zijn met een een flink pak sneeuw. Wie weet volgend jaar! :) 

Ramon

anja

leuk optrekje daar zeg pfffffff  en dan die sneeuw, hier in de tuin .... zal het maar niet hardop vertellen, haha  NIX,  totaal geen sneeuw nog dit jaar, mss volgende week?? :o    ( en dat voor een winter/sneeuwliefhebber :'( )

Powered by EzPortal