Onweerskansen 07/08 augustus 2018

Topic gezien door 25295 bezoekers
Gestart door Marsel, ma 06 aug 2018 - 16:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daan197611

Ik blijf nu echt wel wakker.  Lig echt op ramkoers volgens buienradar en het activeerd flink boven belgie.  Dus mogelijk een MCS die wel ff een tijdje doorgaat ;D

dennis089

Citaat van: daan197611 op di 07 aug 2018 - 23:05
Ik blijf nu echt wel wakker.  Lig echt op ramkoers volgens buienradar en het activeerd flink boven belgie.  Dus mogelijk een MCS die wel ff een tijdje doorgaat ;D

Verwacht er niet teveel van, alles wat Nederland aan doet moet zo vaak deactiveren. Daarbij duurt het nog wel twee tot drie uur ofzo voordat die bui bij Rotterdam en omgeving in de buurt is. Heb uren gewacht op die bui vanuit Parijs naar ZuidOost. Nog voordat ie halverwege Belgiƫ was, was ie helemaal verpietert.

District


dennis089

Citaat van: District op di 07 aug 2018 - 23:35
estofex heeft ook een update

Klopt. Helaas zegt deze update dat we morgen niks hoeven te verwachten in Nederland. En ze hebben alvast een stukje over donderdag geschreven maar goed. Van mij mag de afkoeling zsm komen. Ik heb in de hele hitte golf.. wat zeg ik, de gehele zomer nog geen onweersdag gehad. Dan mag het wat mij betreft ook iets normaler en aangenamer weer zijn. Die steriele hitte ben ik en vele met mij wel klaar mee.
Sorry voor het zure bericht, dat komt door de intens warme nacht en de teleurstelling van die bui van Parijs.

JerryL

Citaat van: dennis089 op di 07 aug 2018 - 23:43
Klopt. Helaas zegt deze update dat we morgen niks hoeven te verwachten in Nederland. En ze hebben alvast een stukje over donderdag geschreven maar goed. Van mij mag de afkoeling zsm komen. Ik heb in de hele hitte golf.. wat zeg ik, de gehele zomer nog geen onweersdag gehad. Dan mag het wat mij betreft ook iets normaler en aangenamer weer zijn. Die steriele hitte ben ik en vele met mij wel klaar mee.
Sorry voor het zure bericht, dat komt door de intens warme nacht en de teleurstelling van die bui van Parijs.

Amen Dennis. Niks zuur. Gewoon kl*te. Voor niets deze rot hitte doorstaan

GeneralDuke

Lijkt net op het randje van de radar nog eea te ontstaan op de lijn Antwerpen - Reims. Dat zou misschien wat oostelijker kunnen trekken dan het MCS. Als het standhoudt...

En als dat niet echo's zijn...
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

mauriceb

Frans - Belgische grens ontstaan nu nieuwe cellen die rap oppoppen. treksnelheid van het geheel lijkt ook toe te nemen.
De wind hier in Zuid-Holland trekt al aan.


Marsel

Zo, net wakker geworden door de vore (+ouflow). Begon zojuist ineens fors te waaien. Leuk! Nu wachten op de shortwave kijken in hoeverre de cluster het volhoudt.

GeneralDuke

Karige paintskills, maar is dit de vore in sfc analysis charts?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Marsel

Citaat van: GeneralDuke op wo 08 aug 2018 - 00:00
Karige paintskills, maar is dit de vore in sfc analysis charts?

Yup, ligt inmiddels al een stuk oostelijker maar het idee is duidelijk ;).

JerryL

Citaat van: Marsel op di 07 aug 2018 - 23:54
Zo, net wakker geworden door de vore (+ouflow). Begon zojuist ineens fors te waaien. Leuk! Nu wachten op de shortwave kijken in hoeverre de cluster het volhoudt.

Hier ook net...storm lijkt het wel ....wat een wind
Nu duimen voor natuurgeweld

GeneralDuke

Lijkt inderdaad aardig te activeren boven Antwerpen - Tilburg. Misschien dat die aanwas aan de voorkant het doet lijken alsof de treksnelheid omhoog gaat?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

TMCThomas

Als het deze koers aan blijft houden zit ik goed. Maar ik zie het wel weer recht voor heteren verdwijnen.

GeneralDuke

Citaat van: TMCThomas op wo 08 aug 2018 - 00:12
Als het deze koers aan blijft houden zit ik goed. Maar ik zie het wel weer recht voor heteren verdwijnen.

Dat duurt sowieso nog wel anderhalf uur gok ik. Maar wie weet :)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Marsel

Citaat van: GeneralDuke op wo 08 aug 2018 - 00:07
Lijkt inderdaad aardig te activeren boven Antwerpen - Tilburg. Misschien dat die aanwas aan de voorkant het doet lijken alsof de treksnelheid omhoog gaat?

Mja, het is inderdaad een spel van propagatie versus advectie. Wanneer actief nieuwe cellen worden aangemaakt komt die (noord)oostwaartse propagatie erin. Had het wel een beetje verwacht, maar het systeem ligt nu een fractie oostelijker dan ik gisteren in gedachten had. De trend zou ook in dit geval langzaam deactiverend moeten zijn boven Nederlands grondgebied.

winter67

Het lijkt meer uit te groeien tot een smal lijntje

RealDeal

Begint er op de radar goed uit te zien voor Eindhoven en omgeving.
Keek net vanaf het balkon nog even naar de wolken en zag in de richting van Valkenswaard/Eindhoven al de nodige lichtflitsen.
Is nog dik 27 graden, binnen niet veel beter. Slapen gaat niet lukken nu dus laat maar komen !

TMCThomas

Interessant, nieuwe melding van estofex.


Western Europe...

"A developing frontal wave is expected to move across France and the Benelux during the day and evening while the associated surface low deepens. The wave develops ahead of an approaching trough across Western continental Europe under a south-southwesterly 30 m/s mid/upper jet.

The warm sector of the wave is expected to be moderately unstable with high low-level humidity in vicinity of the frontal zone. Strong shear is expected to exist across the warm sector, with long low-level hodographs projected ahead of the low near the warm front. Near the warm and cold fronts, organized storms including supercells are expected to develop along with disorganized clustered activity.

Especially ahead of the low across the northern area, low-level shear suggests a risk for a few tornadoes will develop along with a risk of damaging winds, heavy rainfall and large hail. Across the southern area, severe storms are forecast to develop along the eastward-moving cold front with large hail, severe winds and flash floods being the main risks."

Ze hebben het weer over tornados hoor ;D

vlerk

Wakker geschud door enorme windvlagen, alles waaide om binnen omdat de deuren tegen elkaar open stonden. Nu flinke donders en beetje regen. Ik slaap lekker verder.

Adrie

Flinke windstoten lichtflitsen en regen in Den Bosch,heerlijk????????

Powered by EzPortal