Onweerskansen 19 en 20 juli

Topic gezien door 23061 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 18 jul 2017 - 06:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Kleine maar pittige onweersbui nu nabij Helmond

kaartje reinier vd berg

Jasneker

Succes daar ;)
Nog geen flits(je) rommeltje of bommeltje gehoord hier, hele dag droog en benauwd, nu ramen en deuren maar open om lekker door te luchten.

Sneek ligt wat dat betreft altijd wat ongelukkig of het loopt onder ons door naar Duitsland, of trekt om Sneek heen... maar als zendamateur ( gelicenseerd) met nogal wat antennes ben ik daar niet zo rouwig om.

Hoop voo anderen dat er wat meer actie komt ;)

jornonweer

schandalig eigenlijk hoeveel keer ALLE modellen er al naast hebben gezeten! wat is er eigenlijk gebeurt dit jaar dat alle modellen ineens er niks meer van bakken qua onweerssituaties?
Danger is real, fear is a choice.

RealDeal

Wat spetters en ik hoor de rommels/zie de bliksem maar het zit net aan de andere kant van het kanaal hier in Helmond.  :(
Gelukkig wel nu een verfrissend windje.

Joep

Hopelijk dat deze bui nog wat vuurwerk kan geven vannacht.


Danny

De lucht oogt toch zeer onstabiel momenteel in de omgeving Alphen aan den Rijn. Een uur geleden was het nog helder en ineens betrekt het volledig, staat er weer wat wind, oogt de lucht onstabiel en vallen de eerste spetters. Krijgen we misschien weer een nachtelijke verrassing net als twee weken terug?

Remy

Citaat van: Jasneker op wo 19 jul 2017 - 21:56
Succes daar ;)
Nog geen flits(je) rommeltje of bommeltje gehoord hier, hele dag droog en benauwd, nu ramen en deuren maar open om lekker door te luchten.

Sneek ligt wat dat betreft altijd wat ongelukkig of het loopt onder ons door naar Duitsland, of trekt om Sneek heen... maar als zendamateur ( gelicenseerd) met nogal wat antennes ben ik daar niet zo rouwig om.

Hoop voo anderen dat er wat meer actie komt ;)
Het zou leuk zijn.Maar zolang mijn airco het doet en ik gerommel en weerlicht in de verte zie weet ik iig dat de planeet het nog doet.
..Geen zendamateur hier(met licentie) Maar genoeg metaal de grond in geblazen dat ik zeker weet dat een directe inslag geen probleem is.Als de NEN zegt 0.1 ohm dan denk ik bliksems das best nog veel bij 10KA laat ik maar beetje bij doen,elektrodemateriaal is goedkoop huis opnieuw bouwen is veel werk.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep

Ten noordoosten van Eindhoven valt nu een felle onweersbui. In 20 minuten tijd +- 550 à 600 ontladingen.

bliksemdetectie

Armand

Die code oranje is wel echt heel vaag. Nauwelijks gezien dat knmi een code oranje uitgeeft als er nog niks ontstaan is. Lijkt me ook dat er niets meer gaat ontstaan dat code oranje waardig is.

Vind het een hele vreemde actie, knmi is wel de laatste waarvan ik dit verwacht had. Normaal waarschuwen ze zo min mogelijk. We kunnen toch wel spreken van een flinke blunder, of er moet heel snel nog iets heel groots ontstaan...

Rogierhgv

Citaat van: jornonweer op wo 19 jul 2017 - 22:03
schandalig eigenlijk hoeveel keer ALLE modellen er al naast hebben gezeten! wat is er eigenlijk gebeurt dit jaar dat alle modellen ineens er niks meer van bakken qua onweerssituaties?

Denk dat ze er verkeerde software updates in gestopt hebben ;D

Joep

Citaat van: Armand op wo 19 jul 2017 - 22:37
Die code oranje is wel echt heel vaag. Nauwelijks gezien dat knmi een code oranje uitgeeft als er nog niks ontstaan is. Lijkt me ook dat er niets meer gaat ontstaan dat code oranje waardig is.

Vind het een hele vreemde actie, knmi is wel de laatste waarvan ik dit verwacht had. Normaal waarschuwen ze zo min mogelijk. We kunnen toch wel spreken van een flinke blunder, of er moet heel snel nog iets heel groots ontstaan...

Zelfs de enorme bui in NW Frankrijk kakt in.....

pietjelol

Ontstaan nu toch een aantal buitjes. Waarvan eentje bijna boven m'n hoofd. Nog geen ontladingen gezien daarop. Tis ook nog steeds warm en windstil buiten

Arend

In de verte net een flits gezien. Zal mijn bestelling dan alsnog arriveren? Het zou deze plaknacht enigszins dragelijk maken.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Joep

KNMI heeft code oranje ingetrokken, denk dat het nu pas echt gaat beginnen :) ;D

pietjelol

Citaat van: Joep op wo 19 jul 2017 - 23:19
KNMI heeft code oranje ingetrokken, denk dat het nu pas echt gaat beginnen :) ;D
Ik moet zeggen het valt me wel steeds op dat zodra de knmi waarschuwt wordt het niets. En zodra ze dat niet doen dan gaat het wel los. Kan ook toeval zijn?

keesu

Dit is een goede uitleg en onderbouwing. Ik ga mijn camera opladen! ????????????

Bianca01

Toch al 2 flitsen gezien en wat gedonder gehoord. ;D

jeffrey83

Hier in Zeeland werkelijk waar 8 druppels gevallen. Code geel onwaardig, laat staan code oranje.

Marco uit Hangar 5

Half uurtje geleden wat rommels en wat regen.. het onweer was niet terug te vinden op buienradar  of lightningmaps.

Maar inderdaad wel frappant dat het onweer niet los is gekomen boven Nederland, we zouden de volle laag krijgen hier boven Noord Holland, maar daar is tot nu toe niets van terecht gekomen, of het moet nog komen vanuit midden Frankrijk, op de infrarood satellietbeelden ziet het er wel wild uit en trekt razendsnel noordwaarts.

Marco Nierop
http://zweef.nl/

Remy

Ik maak mij niet druk,het weer nu is niet anders dan het in mijn jeugd en lang daar voor was.Kilometer verderop plensbui,hier droog.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal