Onweerskansen 19 en 20 juli

Topic gezien door 23012 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 18 jul 2017 - 06:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Energizer85

Vind t ook erg lang duren.... gebeurd nog niet zoveel

Marsel

Citaat van: hesselsjoerd op wo 19 jul 2017 - 18:18
Onstaat nog niks, moet nu wel rap gebeuren..
Ja, ik zit ook met geknepen billen de situatie te monitoren. De activitie moet op z'n laatst halverwege de avond aanvangen als de shortwave nadert. Dus nog geen man overboord. Maar code oranje....ik vat 'm niet, op voorhand uitgeven voor elevated onweer terwijl er nu nog niks gebeurt. We'll see. Ik heb er nog vertrouwen in maar ik had 'm zelf later afgegeven (als al) als de situatie er om vraagt.

Oxize

@Marsel:

Een groot deel zit in duitsland. Komt er nog een front richting NL wat vanuit Belgie/Zuid-NL moet komen?
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Marsel

Citaat van: Oxize op wo 19 jul 2017 - 18:28
@Marsel:

Een groot deel zit in duitsland. Komt er nog een front richting NL wat vanuit Belgie/Zuid-NL moet komen?

Niet zozeer een front maar meer de nadering van een vlakke hoogtetrog. Het exacte aanslagmoment is echter altijd lastig te verwachten. Nog even wachten dus ;).

hesselsjoerd

Nog flink warm in ieder geval meer dan 28 graden in leeuwarden

martijn

wordt nu toch wel tijd dat het gaat ontstaan dacht ik zo

Jeroen22

Vanmiddag om 13:30 toch wel een paar klappen onweer gezien en gehoord in de buurt van IJsselstein. Nu onbewolkt en zeer broeierig. Ik zit er al klaar voor.  8)

Marsel

Citaat van: martijn op wo 19 jul 2017 - 19:11
wordt nu toch wel tijd dat het gaat ontstaan dacht ik zo

Yup, satpics tonen wat mij betreft ook nog te weinig diepte in de bewolking over het aandachtsgebied. Lijkt erop dat de forcering langs de vore icm de shortwave teveel uit fase met de EML loopt. Begin nu ook langzaam te vrezen voor het verdere verloop....

dennis089

ik vrees ook voor het verdere verloop. het bekende uitstel/afstel. maar wat een bakbeest is dat geworden in Duitsland zeg. Het is gewoon één aan elkaar gesloten ketting van onweer die van noord duitsland tot bijna zuid duitsland reikt.

Gerard1995

het zal toch niet..................... we wachten af en af en af.....hoop echt dat het feestje toch langskomt vanavond 8)

As we speak... het BORRELT in Belgium 8) 8) 8) 8) 8) 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Weatherboy

Ik denk dat de eerste vore al de energie weggekaapt heeft. Dit kan haast niet goed meer aflopen.... Overigens zeer onverstandig van het knmi om op voorhand een code oranje te geven, dit gaat geklaag opleveren. De enige kans die er in zit is rond 21 uur als inderdaad de 3e hoogtetrog langs gaat komen. Gebeurd er dan niks kan je van een serieuze deceptie spreken.

Martijn1978

Op de grens van Belgie en Frankrijk, net ten westen van Mons is een buitje met onweer ontstaan.

Arend

Aan het eind van de middag hier wat gerommel en 1 flinke knaller en een beetje gedruppel. Maar modellen lijken voor hier de rest van de avond en nacht nog wel positief. Dit vieze benauwde weer moet toch ergens goed voor zijn? Hoogste temperatuur vandaag in Twente, wat zijn wij toch een bofkonten.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

jornonweer

Citaat van: Arend op wo 19 jul 2017 - 19:41
Aan het eind van de middag hier wat gerommel en 1 flinke knaller en een beetje gedruppel. Maar modellen lijken voor hier de rest van de avond en nacht nog wel positief. Dit vieze benauwde weer moet toch ergens goed voor zijn? Hoogste temperatuur vandaag in Twente, wat zijn wij toch een bofkonten.  ;)
goh de vorige keren was het hier ook dik 30 graden en kwam er hier ook niks in limburg :) deze keer heb ik wel al iets gehad. geen zwaar onweer maar wel asperitas en een cg+ die op amper 200 meter insloeg :)
Danger is real, fear is a choice.

jandeventer

niks nada nothing. alle w\modellen hadden t t gewoon mis,niks in nl,iig niet wat ze voorspelden.duitsland volle bak terwijl de modellen t epic centrum boven nl hadden voorspeld..ik zeg jammer

hesselsjoerd

In knmi guidance staat dat de kans op zwaar onweer kleiner is geworden

TomvanHal

????????????????????in de prullenbak deze dag. voor niets bier koud staan????

martijn

Nee dit word hem niet meer vandaag denk ik. Maar we blijven hopen ;D

jeffrey83

Was te verwachten voor Zeeland, zodra knmi.nl code oranje afgeeft gaat er niks gebeuren. Hier vallen nu wat druppels. Onweer in de verste verte niet te zien.

Amnistia

Wat zijn we weer lekker negatief..

Powered by EzPortal