Onweerskansen 27 tot en met 30 mei

Topic gezien door 16460 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 24 mei 2017 - 21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joep

Zware onweersbui(en) boven grens FR/BE goed zichtbaar op satelliet, trekt langzaam naar NO. Landinwaarts beginnen stapelwolken te ontstaan.

weernl

ron12

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op ma 29 mei 2017 - 16:57
Noord van Reims zo tegen de grens met Belgie onweert het nu al uren achtereen, zonder dat het ook maar een meter opschuift!.. Zo krijgen we hier nooit wat natuurlijk
bij Spa nu ook onweer ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Johannes96

Bij Leende (Eindhoven) de eerste Nederlandse onweersbui ontstaan.

F.Fredje

Eerste gerommel te horen bij Eindhoven.

Johannes96

Wat een onwaarschijnlijk verschil hier! Hier in het midden van Friesland 26c, Leeuwarden amper 20 en in de zuidoosthoek van Friesland 29.  :o

ThaGhostNL

op dit moment voor mijn werk in Emmerich. Duidelijke convectie die door de cin probeert te breken. Kwestie van tijd dat dit ook gaat lukken gezien de ontwikkeling in Zuid Oost Nederland, Zuid België en Luxemburg. WRF zit er het dichtste bij betreft de omgeving. HIRLAM kwa tijdsindicatie, gezien de initiatie in NL en Duitsland/België die iets eerder aanvangt dan WRF laat zien.

Aandachtsgebied op dit moment Oost van de lijn Brussel - Tilburg - Zwolle, met de grootste kans op de zware buien in Limburg en Venlo - Nijmegen - Arhem - Almelo- Emmen.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

ron12

Citaat van: ThaGhostNL op ma 29 mei 2017 - 17:28
op dit moment voor mijn werk in Emmerich. Duidelijke convectie die door de cin probeert te breken. Kwestie van tijd dat dit ook gaat lukken gezien de ontwikkeling in Zuid Oost Nederland, Zuid België en Luxemburg. WRF zit er het dichtste bij betreft de omgeving. HIRLAM kwa tijdsindicatie, gezien de initiatie in NL en Duitsland/België die iets eerder aanvangt dan WRF laat zien.

Aandachtsgebied op dit moment Oost van de lijn Brussel - Tilburg - Zwolle, met de grootste kans op de zware buien in Limburg en Venlo - Nijmegen - Arhem - Almelo- Emmen.
Kijkend richting Duitsland vanuit Nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Amnistia

In Wageningen? is het echt vies drukken warm en benauwd..

RealDeal

Rommelt aan 1 stuk door richting Deurne, gaat daar volgens mij al aardig te keer daar.
Hier in Helmond nog steeds drukkend warm en het zonnetje komt al weer door.

F.Fredje

Someren en Asten liggen weer precies onder die bui.

Johannes96

Die bui heeft geen trek in Duitsland zo te zien, dooft uit. In Noord-Frankrijk nu 180/min. Zal een beste supercel zijn lijkt me!


Johannes96

Hoe kan het dat de bui in Noord-Frankrijk naar het westen trekt, die in Aken naar het noorden en die daarnet in Brabant noordoostelijk? #dtv #leek

ron12

Bui nu bij Belgie/Franse  grens trekt waarschijnlijk via zuidoost Nederland naar NRW rond 21.30 uur
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Johannes96


F.Fredje

T is hier inmiddels 5 graden gezakt naar 27.
Als het maar niet weer als een nachtkaars uitgaat; ik heb me er zo op verheugd na de hitte van de afgelopen dagen.

Danny

In Nederland moeten we voorlopig gewoon afwachten op wat evt. komen gaat. Er gaat voorlopig binnen onze landsgrenzen (m.u.v. evt. Limburg) geen bui meer ontstaan. We moeten het echt hebben van complexen die vanavond in Frankrijk ontstaan en naar ons land toe koersen.

Door de passage van de vore vanmiddag (overigens zo goed als zonder buien) is de wind in de onderste luchtlaag gedraaid en koelt het wat af vanuit het westen. Voeding vanaf de grond, zoals de buien in Frankrijk en Duitsland nu krijgen is hierdoor uitgesloten binnen Nederland. Op hoogte is de warme lucht nog goed aanwezig. Als er een mooi systeem ontstaat kan het prima overleven en ons noodweer bezorgen maar ontstaan boven Nederland dat kunnen we, zoals zo vaak gewoon vergeten.
Daarnaast ontstaan MCS complexen vaak pas later op in de avond. Gewoon blijven volgen. De kansen zijn er nog steeds volop.

Summer

Voor zuid-limburg is de kans nog steeds aanwezig al zie ik de bui merendeels voorbij trekken en hoor ik slechts op de achtergrond wat gerommel...
Temp. hier nog steeds nabij de 30 graden en vocht/zwoel is het ook nog...
Hopelijk worden we allemaal beloond na de afgelopen dagen afzien in hitte en zwoelte  8)

Joep

Flinke onweersbui in Frankrijk een zogenaamde leftmover

Kaartje Reinier vd bergh

Gerard1995

Ik geloof er nog wel in.. denk dat we massaal het bed uit gerommeld worden vannacht..  8) 8) lucht oogt heel erg onstabiel en klam momenteel..
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal