Meld Problemen en Feedback omtrent de nieuwe Lay-out hier

Topic gezien door 6621 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 15 mrt 2017 - 07:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eric

Hier ook op iPad air, alles in de lengte richting. Bijna niet meer te lezen.

ThaGhostNL

We zijn druk bezig met de lay-out, het forum zelf is hierbij als eerste aangepakt. Het probleem met de weergave zou nu verholpen moeten zijn, echter zijn de board index en de topic index nog niet goed.
Dit gaan we de komende uren en morgen aanpakken.

greetz,
ThaGhostNL
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

RicardoDimm

Ik heb even een video gemaakt van de website hoe het er bij mij uit ziet. Ik draai de laatste versie van windows 10, en laatste versie van Chrome.

Homepage lijkt vooral niet goed in elkaar te zitten. Berichten in topics zijn oke. Al vind ik het wel relatief lastig zien wanneer een bericht geplaatst is. (Datum en tijd zijn niet snel/makkelijk te zien zoals voorheen).

https://streamable.com/89giv

ThaGhostNL

Citaat van: RicardoDimm op wo 19 dec 2018 - 22:27
Ik heb even een video gemaakt van de website hoe het er bij mij uit ziet. Ik draai de laatste versie van windows 10, en laatste versie van Chrome.

Homepage lijkt vooral niet goed in elkaar te zitten. Berichten in topics zijn oke. Al vind ik het wel relatief lastig zien wanneer een bericht geplaatst is. (Datum en tijd zijn niet snel/makkelijk te zien zoals voorheen).

https://streamable.com/89giv

Frontpage zijn we momenteel mee bezig, zou elk moment op wat kleine zaken na goed moeten zijn.
De tijd gaan we even aanpassen.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

MaikelNL

Hi, ik lees al een paar weken mee dat jullie 'momenteel' bezig zijn met het aanpassen van de layout. Toch is er de afgelopen weken niks veranderd en wordt het naar mijn idee alleen maar erger. De layout valt op zowel mobiel als laptop compleet uit elkaar.

ThaGhostNL

Citaat van: MaikelNL op do 27 dec 2018 - 13:57
Hi, ik lees al een paar weken mee dat jullie 'momenteel' bezig zijn met het aanpassen van de layout. Toch is er de afgelopen weken niks veranderd en wordt het naar mijn idee alleen maar erger. De layout valt op zowel mobiel als laptop compleet uit elkaar.

Allereerst bedankt voor de feedback.
Ik geef graag een korte uitleg van wat er momenteel gaande is.
Achter de schermen zitten wij bijna 2 jaar te wachten op een nieuwe versie van het forum en worden er momenteel alleen beveiliging gerelateerde updates uitgebracht.
In het ontwerp en ondersteuning voor mobiele pagina's is in de afgelopen jaren niets gedaan door het ontwikkelingsteam van SMF. Hierdoor hebben wij (een bevriende webdesigner en ik) besloten om delen van de software in eigen beheer te herschrijven, een belangrijk onderwerp hierbij is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de manier waarop wij gegevens vastleggen en beschermen.

Doordat er veel herschreven is, valt helaas ook de lay-out deels uit elkaar, met een aantal reparaties hebben we de afgelopen week getracht de belangrijkste pagina's leesbaar te houden.

In de komende dagen heb ik meer tijd om mij hierop volledig te concentreren. De verwachting is dan ook dat vanavond en morgen een deel van de nieuwe lay-out (Frontpage, forum index en topics) online gaat. De rest volgt de dagen erna. Ons streven is voor het nieuwe jaar klaar te zijn met de meest ingrijpende veranderingen.

Greetz,
ThaGhostNL
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Eric

Citaat van: ThaGhostNL op do 27 dec 2018 - 15:04
Allereerst bedankt voor de feedback.
Ik geef graag een korte uitleg van wat er momenteel gaande is.
Achter de schermen zitten wij bijna 2 jaar te wachten op een nieuwe versie van het forum en worden er momenteel alleen beveiliging gerelateerde updates uitgebracht.
In het ontwerp en ondersteuning voor mobiele pagina's is in de afgelopen jaren niets gedaan door het ontwikkelingsteam van SMF. Hierdoor hebben wij (een bevriende webdesigner en ik) besloten om delen van de software in eigen beheer te herschrijven, een belangrijk onderwerp hierbij is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de manier waarop wij gegevens vastleggen en beschermen.

Doordat er veel herschreven is, valt helaas ook de lay-out deels uit elkaar, met een aantal reparaties hebben we de afgelopen week getracht de belangrijkste pagina's leesbaar te houden.

In de komende dagen heb ik meer tijd om mij hierop volledig te concentreren. De verwachting is dan ook dat vanavond en morgen een deel van de nieuwe lay-out (Frontpage, forum index en topics) online gaat. De rest volgt de dagen erna. Ons streven is voor het nieuwe jaar klaar te zijn met de meest ingrijpende veranderingen.

Greetz,
ThaGhostNL

Ontzettend veel dank hiervoor! Keep up the good work en 'unne goeie roetsch!"

TMCThomas

Zou het weer mogelijk gemaakt kunnen worden om in de weernieuws sectie topics aan te kunnen maken? Sinds een week of twee kan dit namelijk niet meer.

Ook had ik nog een suggestie voor de avatars deze zijn nu 64x64 pixels wat een beetje aan de weinige kant is met de huidige grote op het forum, ze zijn wat wazig, zou die limiet misschien omhoog kunnen?

Verder ziet alles er al weer goed uit bedankt voor de inzet!  :D

ThaGhostNL

Citaat van: TMCThomas op zo 06 jan 2019 - 22:10
Zou het weer mogelijk gemaakt kunnen worden om in de weernieuws sectie topics aan te kunnen maken? Sinds een week of twee kan dit namelijk niet meer.

Ook had ik nog een suggestie voor de avatars deze zijn nu 64x64 pixels wat een beetje aan de weinige kant is met de huidige grote op het forum, ze zijn wat wazig, zou die limiet misschien omhoog kunnen?

Verder ziet alles er al weer goed uit bedankt voor de inzet!  :D

In de nieuwe versie is dit allemaal opgelost. Ik ben as we speak met de laatste zaken bezig, zodat we het eerste deel van de update online kunnen zetten. In dit eerste deel zijn nog niet alle nodige functionele cookies actief. Het kan dus voorkomen dat bepaalde instellingen nog niet opgeslagen worden.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

RicardoDimm

Ik moet bij elk bezoek opnieuw inloggen. Ik heb toegestaan dat cookies onthouden word. Ik weet niet of het aan mij ligt of aan de instellingen van de nieuwe lay out?

ThaGhostNL

Citaat van: RicardoDimm op zo 27 jan 2019 - 13:01
Ik moet bij elk bezoek opnieuw inloggen. Ik heb toegestaan dat cookies onthouden word. Ik weet niet of het aan mij ligt of aan de instellingen van de nieuwe lay out?

De oude cookies worden voorlopig nog gebruikt, deze zijn helaas niet up to date wat betreft de nieuwe instellingen van het forum en slaat niet alle sessie data op. Het heeft onze volle aandacht en hopen op korte termijn het nieuwe instellingen systeem in te passen.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

4seasons

Ik heb 3 vragen;


1) Waarom werken de linken niet meer?

2) Waar zijn de mogelijkheden voor lettertypen (donker / onderstrepen etc.)
    gebleven?

3) Nog steeds niet mogelijk om nieuwe topic(s) aan te maken?


Svp, graag een reactie.
Alvast bedankt.



ThaGhostNL

Citaat van: 4seasons op vr 12 apr 2019 - 15:59
Ik heb 3 vragen;

1) Waarom werken de linken niet meer?

2) Waar zijn de mogelijkheden voor lettertypen (donker / onderstrepen etc.)
    gebleven?

3) Nog steeds niet mogelijk om nieuwe topic(s) aan te maken?

Svp, graag een reactie.
Alvast bedankt.

1) Welke linken bedoel je? Zijn er namelijk nog al wat op het forum.

2) De tekst editor is iets veranderd, de editor tools zijn aanwezig en zoals je ziet werken deze ook. Komen de problemen ook weer terug na het legen van de browser cache?

3) De nieuws boards zijn voor alle leden geopend, daar kunnen nieuwe topics aangemaakt worden. Het kan zijn dat de optie "nieuw topic" niet zichtbaar is, scrol naar de onderzijde van de pagina, daar staat de knop dan aan de rechterkant.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Tam

Sinds een paar dagen zie ik dit als ik de web page op mn foon open.

ThaGhostNL

Lijkt erop dat er een padding weg is gevallen. Ik ga er gelijk even naar kijken. Bedankt voor het doorgeven!
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

TMCThomas

Hey ThaGhostNL, ik moet op mijn mobiel telkens opnieuw inloggen, ook als ik alle cookies aanvink bij het inloggen. (Op google chrome laatste normale versie, android 9.0, samsung s9)

ThaGhostNL

Citaat van: TMCThomas op wo 24 apr 2019 - 22:20
Hey ThaGhostNL, ik moet op mijn mobiel telkens opnieuw inloggen, ook als ik alle cookies aanvink bij het inloggen. (Op google chrome laatste normale versie, android 9.0, samsung s9)

Klopt. De cookies worden momenteel niet opgeslagen. Heeft te maken met het nog in moeten passen van het GPDR of te wel Algemene verordening gegevensbescherming. Dit is even een tijdelijke oplossing tot ik wat meer tijd heb om het een en ander uit te zoeken en werkbaar te maken. Het ziet er naar uit dat ook eindelijk de nieuwe versie van SMF komt. Hopelijk zit daar al het een en ander in.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

dennis089

De smileys zijn verdwenen.. deze mogen echt niet weg van MS hoor. geloof mij.. die houden me o.a. hier. ;)

ThaGhostNL

Citaat van: dennis089 op di 30 apr 2019 - 19:20
De smileys zijn verdwenen.. deze mogen echt niet weg van MS hoor. geloof mij.. die houden me o.a. hier. ;)

Dat is raar, ik heb ze nog wel. Ik ga morgen even op onderzoek uit.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

zwoof

Was me al eerder opgevallen dat de WYSIWYG-editor niet meer aanwezig is. (bij instellingen wel aangevinkt)  Nu heb ik deze persoonlijk niet nodig, maar is voor anderen wellicht wel handig voor het plaatsen van links , afbeeldingen, lettergrootte  etc. ;)

Powered by EzPortal