steeds stiller hier?

Topic gezien door 5209 bezoekers
Gestart door Marco uit Hangar 5, di 18 okt 2016 - 22:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oxize

De gezelligste weerforum van Nederland! :D

Als je trouwens buiten het weer om iets leuk hebt om te posten, dan kan je dat doen in de desbetreffende topics daarvoor, waaronder de koffiehoek bijvoorbeeld.

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Weerfreak 1337

De afgelopen jaren waren ook bedroevend wat betreft weer. Geen winter, weinig onweer, noem het maar op.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

deventer

Ik zie dat johan terug is gegaan naar **.. zag het net bij toeval.. apart

Vindead

Citaat van: Weerfreak op za 29 okt 2016 - 20:07
De afgelopen jaren waren ook bedroevend wat betreft weer. Geen winter, weinig onweer, noem het maar op.

Inderdaad, ik denk dat er veel zijn zoals ik. Ik hoor meestal eerst via nieuws dat er bijvoorbeeld een storm of sneeuw aankomt, dan kom ik hier vaak even kijken naar wat ik kan verwachten. Verder heb ik zelf te weinig kennis over het weer om echt inhoudelijk te reageren in topics, dus tja, dan kan ik maar beter stil zijn.

deventer

Waarom de ** ?? Sensuur??

Lightning_Glenn

Is ook heeel kinderachtig, net alsof het een vijand is ofzo.  :-\

ThaGhostNL

Citaat van: Lightning_Glenn op ma 21 nov 2016 - 23:42
Is ook heeel kinderachtig, net alsof het een vijand is ofzo.  :-\

Achter de schermen zijn er in het verleden wat voorvallen geweest, dat is ook de reden dat er een vorm van censuur is.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Eric

Citaat van: ThaGhostNL op di 22 nov 2016 - 17:48
Achter de schermen zijn er in het verleden wat voorvallen geweest, dat is ook de reden dat er een vorm van censuur is.
Duidelijk, maar om nou berichten te deleten die daar over gaan, gaat ver........erg ver..........

Marsel

Citaat van: Eric op di 22 nov 2016 - 19:41
Duidelijk, maar om nou berichten te deleten die daar over gaan, gaat ver........erg ver..........

Dat valt in mijn optiek wel mee.
Er is inderdaad een hoop achter de schermen gebeurd, en dergelijke verwijzingen worden dan ook verwijderd of aangepast. Wat maakt toch dat men 'censuur' zo verafschuwt? Als een bericht niet in het verlengde van het gedachtegoed van het forum ligt kan het zijn dat een moderator inderdaad jouw berichtje verwijdert. Dat zal echter nooit ondoordacht gebeuren. Niets vreemds toch?

Ik snap dat je zonder achterliggende gedachte gewoon antwoord op een vraag van een ander lid gaf maar in het licht van gebeurtenissen uit het verleden vind ik dit geen vreemde ingreep. Het waren ook geen berichten met waardevolle informatie ofwel berichten waar veel werk in zat of bijdroegen aan dit topic.

Ik neem aan dat betrokkene het antwoord wat je gegeven hebt gelezen heeft. Zoniet dan mag betrokkene zich bij mij melden voor het antwoord.

Stephanie

Citaat van: Marsel op wo 23 nov 2016 - 11:41
Dat valt in mijn optiek wel mee.
Er is inderdaad een hoop achter de schermen gebeurd, en dergelijke verwijzingen worden dan ook verwijderd of aangepast. Wat maakt toch dat men 'censuur' zo verafschuwt? Als een bericht niet in het verlengde van het gedachtegoed van het forum ligt kan het zijn dat een moderator inderdaad jouw berichtje verwijdert. Dat zal echter nooit ondoordacht gebeuren. Niets vreemds toch?

Ik snap dat je zonder achterliggende gedachte gewoon antwoord op een vraag van een ander lid gaf maar in het licht van gebeurtenissen uit het verleden vind ik dit geen vreemde ingreep. Het waren ook geen berichten met waardevolle informatie ofwel berichten waar veel werk in zat of bijdroegen aan dit topic.

Ik neem aan dat betrokkene het antwoord wat je gegeven hebt gelezen heeft. Zoniet dan mag betrokkene zich bij mij melden voor het antwoord.

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar op mij komt het heel flauw over. Het gaat niet eens om inhoudelijke informatie, maar puur om een naam. Alsof jullie bang zijn dat iedereen naar de 'concurrent' overloopt als die naam hier genoemd wordt? Levert het censureren van die naam iets op, behalve dat mensen er steeds vragen over gaan stellen?
Juist dat krampachtige gedoe eromheen maakt het onduidelijk voor mensen.

zwoof

Citaat van: Stephanie op wo 23 nov 2016 - 15:40
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar op mij komt het heel flauw over. Het gaat niet eens om inhoudelijke informatie, maar puur om een naam. Alsof jullie bang zijn dat iedereen naar de 'concurrent' overloopt als die naam hier genoemd wordt? Levert het censureren van die naam iets op, behalve dat mensen er steeds vragen over gaan stellen?
Juist dat krampachtige gedoe eromheen maakt het onduidelijk voor mensen.

Hier sluit ik me bij aan. O-O is voor mij gewoon een naam die gewoon genoemd kan worden, evenals M Puto,  die hier wel eens gekscherend weg werd gezet als;  "hij die niet genoemd mag worden".  Maar dat was in die context dan nog wel geinig. Wat er ook is voorgevallen, veel leden hebben hier niets mee. Censuur vind ik in deze niet op z'n plaats en komt het forum niet ten goede denk ik.  ;)

doby

Beste beheerders ,zou u zo vriendelijk willen zijn om mijn account te verwijderen.
Hartelijk dank .
Vriendelijke groet Doby

TMCThomas

Moet zeggen dat een topic zoals deze me wel erg nieuwsgierig maakt naar de geschiedenis van deze website en wat er door de jaren heen is gebeurd. Ben er zelf namelijk pas een paar jaar.

dennis089

Citaat van: TMCThomas op wo 17 jan 2018 - 00:42
Moet zeggen dat een topic zoals deze me wel erg nieuwsgierig maakt naar de geschiedenis van deze website en wat er door de jaren heen is gebeurd. Ben er zelf namelijk pas een paar jaar.

Dit forum is in principe als je het zo wilt zien een spin of van onweer online. Ooit is daar mijn liefde voor het onweer begonnen in een ver verleden in 2010 of 2011. Ik was vooral geïnteresseerd in de berichten toendertijd nog veelvuldig van jan van ooijen afkomstig en in die tijd een goede vriendschappelijke medeweerman van jan die Johann heete. Jan was voornamelijk op zomerweer en johann op winterweer gericht. Het perfecte koppel zogezegd.

Zij hebben samen destijds een opstart hier gemaakt bij meteo service. Wie de meeste tijd en energie in het technische stak weet ik niet. Maar uiteindelijk spraken beide mannen een groot publiek aan, hetzij beide hun respectievelijk zomer en winter publiek.

Echter is er jammer genoeg een voorval geweest een paar jaar terug in 2015 ofzo waarbij de vriendschappelijke basis tussen beide heren in een vijandige is gefuseerd. In mijn ogen is dit nog altijd een groot gemis, o.a. Voor de mensen hier op het fora die de kennis en inspanning van johann missen en anderzijds is er na en o.a. Door dit voorval een groot verloop geweest.

Ik ben na dit gebeuren nog wel eens op o en o geweest en heb destijds ook nog een berichtje geschreven met beide heren, het blijft jammer dat ze er nooit uit zijn gekomen maar die dingen gebeuren. Ik heb zelf ook de ervaring dat één ruzie ik nooit meer heb uitgepraat.

Dat gezegd hebbende mocht iemand aanvullingen geven dan is hij altijd welkom :)

TMCThomas

ah oké bedankt voor de uitleg!  :) Had zelf al wat speurwerk gedaan en zag dat die johann eind 2015 (net voordat ik het forum joinde) ermee stopte. Vroeg me al af waarom dat het geval was.

Powered by EzPortal