Luchtspiegeling Noordzee

Topic gezien door 4754 bezoekers
Gestart door Johann, ma 26 mrt 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Misschien ook al in het RTL journaal (weer) gezien ?!
Nogmaals deze prachtige foto van een (bovenwaartse) luchtspiegeling op de Noordzee gisteren.



Foto Thijs Viegers.

Shadow112

Wow!

Hoe kan zo'n Fata morgana zo spiegelen.. Snap er nog steeds niks van!  ::)

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

DDJ

Dat is een prachtige en bizarre foto, geweldig gezicht

arjanbruggink

Hoe ontstaat dan zo'n luchtspiegeling?? Door een inversie die op die hoogte aanwezig is?? Althans dat is dan mijn ingeving die me zo te binnen schiet
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

André

Ik denk dat de oorzaak van zo iets te zoeken is door het nog koude zeewater en de warmelucht erboven door de verdamping van het zeewater en de weerspiegeling van de zon . Ik denk dat het een beetje hetzelfde fenomeen is als  de zeevlam ( dichte mist s'morgens die van over zee komt en gevormd wordt door het koude zeewater en de warme lucht ) .Ben het niet zeker maar dat is mijn mening van zo'n een fenomeen .
Demeulemeester André

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

klapper

dit plaatje liet helga van leur gister zien bij het nieuws
maar het was ongeveer hetzelfde verhaal als André vertelt  :)

hier staat het plaatje en een heel verhaal http://www.kennislink.nl/publicaties/vreemde-verschijnselen-aan-de-horizon

Jelte

Niet gezien, maar prachtig!!!

Tyshane

Mooi zeg, weer zo'n schitterend fenomeen. Leerzaam ook weer! ;) Kan me voorstellen dat dit soort fenomenen, door de tijd heen, garant hebben gestaan voor de meest fantastische en spannende verhalen op zee...

Shadow112


Tyshane

Citaat van: Shadow112 op wo 28 mrt 2012 - 12:23
De vliegende Hollander? ;D

Juist ja! :)

Edit; oh ik lees nu pas de kennislinksite waar daar over wordt gesproken, haha! ;)

Marcel

dacht dat ik hier al op had gereageerd :P
Lijkt me ook gaaf om eens mee te maken :D
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

ome-Ed


dondertje127

De vierde dimensie? Erg gaaf in ieder geval!

Powered by EzPortal