Onweerskansen 13, 14 en 15 augustus

Topic gezien door 53357 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 12 aug 2015 - 08:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dondertje127

Hey alweer onweer in Döttesfeld zie ik op lightning maps. Zou ironisch zijn als dit onweer naar Velp zou trekken omdat ik in Döttesfeld veel onweer heb meegemaakt tot en met de 11e augustus op vakantie. Maar toch balen dat alles nu wel aan m'n neus voorbij gaat momenteel eenmaal terug in Nederland. Alles trekt naar het westen. Daarentegen is het nu wel lekker warm hier met 23 graden op dit moment.

Joep

Provincie Utrecht lijkt nu ook onweer te krijgen

Unknown-user1778

WTH :O  :o
Er ontstaat opeens een ost gewitter buitje nabij Keulen ergens! dat zou wel eens hierheen kunnen komen  :D

Unknown-user1778

Citaat van: dondertje127 op do 13 aug 2015 - 23:14
Hey alweer onweer in Döttesfeld zie ik op lightning maps. Zou ironisch zijn als dit onweer naar Velp zou trekken omdat ik in Döttesfeld veel onweer heb meegemaakt tot en met de 11e augustus op vakantie. Maar toch balen dat alles nu wel aan m'n neus voorbij gaat momenteel eenmaal terug in Nederland. Alles trekt naar het westen. Daarentegen is het nu wel lekker warm hier met 23 graden op dit moment.

Nee dondertje! dat komt naar mij! af. foei :p in je hok!  :D

boxer

Idd Joep, Weerlicht behoorlijk boven breukelen

winter67

Ongekend zwaar onweer hier inslagen van dichtbij knallen die gemeen hard zijn hopelijk is het snel over is levensgevaarlijk dit weer

dondertje127

Citaat van: ron12 op do 13 aug 2015 - 22:05
Komt ook nog wat vanuit Noordoost Frankrijk zo te zien http://meteociel.fr/obs/foudre/anim2h.gif en hier http://europa.buienradar.nl/ in Nijmegen valt nu regen

Wat een verschil. In Velp nog kurkdroog, geen spatje regen. Hoop dat ik hier voor 00.00 uur nog iets zie aan weerlicht, want ik dacht iets te zien eventjes maar weet het niet zeker. Dit om de teller aan onweersdagen of weerlichtdagen hopelijk te mogen aanvullen.

Heb eerder het idee dat het uit Duitsland komt voor Gelderland, of dat het ter plekke ontstaat. Afwachten of het gaat gebeuren.

rp.vanmeurs

In Zwolle weerlicht het behoorlijk richting het zuidwesten. Het zal daar wel een behoorlijke lichtshow zijn.

E-Raizer

Citaat van: dondertje127 op do 13 aug 2015 - 23:26
Wat een verschil. In Velp nog kurkdroog, geen spatje regen. Hoop dat ik hier voor 00.00 uur nog iets zie aan weerlicht, want ik dacht iets te zien eventjes maar weet het niet zeker. Dit om de teller aan onweersdagen of weerlichtdagen hopelijk te mogen aanvullen.

Heb eerder het idee dat het uit Duitsland komt voor Gelderland, of dat het ter plekke ontstaat. Afwachten of het gaat gebeuren.

Je hebt wel gelijk, sta nu in Arnhem opt balkon en zie het in de verte ook oplichten

ron12

Citaat van: dondertje127 op do 13 aug 2015 - 23:26
Wat een verschil. In Velp nog kurkdroog, geen spatje regen. Hoop dat ik hier voor 00.00 uur nog iets zie aan weerlicht, want ik dacht iets te zien eventjes maar weet het niet zeker. Dit om de teller aan onweersdagen of weerlichtdagen hopelijk te mogen aanvullen.

Heb eerder het idee dat het uit Duitsland komt voor Gelderland, of dat het ter plekke ontstaat. Afwachten of het gaat gebeuren.
Hier in Nijmegen is nu weerlicht te zien, geen donder nog
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Unknown-user1778

Citaat van: dondertje127 op do 13 aug 2015 - 23:26

Heb eerder het idee dat het uit Duitsland komt voor Gelderland, of dat het ter plekke ontstaat. Afwachten of het gaat gebeuren.

Klopt, het lijkt idd voor gelderland. hopelijk krijg jij het dan ;)
Dat wat zuid oost van luxemburg zit dat is hopelijk voor limburg en laat het niet uitdoven  :-X

dondertje127

Liep zojuist naar buiten in de tuin en het is zelfs opgeklaard. Sterren zijn te zien. Wat is weerlicht alleen al een mooi verschijnsel :). De bewolking is verdwenen en zie nu flink wat weerlicht richting West en ZW. Even kijken of er komende 25 minuten nog donder hoorbaar wordt.

Zit nu in de tuin, weerlicht voornamelijk richting NW.

pietjelol

Tis hier nu windstil en klam aan het worden. Nog steeds dik 23 graden.

Caps

Man man man wat een onweer vanavond, echt niet normaal,  echt serieus harder klappen en inslagen, de ramen trilden gewoon van de klap, flinke regen, een deel van de A20 is overstroomt, overal flinke plassen water, overstroomde putten, echt noodweer

Summer

Net een poos flinke wind uit westelijke richting (afkoeling) en in de verte veel ontladingen (geen donder hoorbaar). Tevens getuige geweest van een aparte rode bliksemschicht! Apart om te zien  :D Merk dat de wind wat is gaan liggen en de lichtflitsen beginnen nu aan meerdere kanten te komen...nog niet klaar om te gaan slapen dus  :P

Marco uit Hangar 5

21:30 uur was ik nog op Schiphol.. helemaal niets aan de hand, alleen wat hoge alto cumulus en stratus, lekker warm, zo'n 26 graden.. en om 22:00 zie ik op Lightning maps dat het op Schiphol onweert... het lijkt alleen weer eens moeite te hebben om het Noordzeekanaal over te steken. het heeft hier alleen maar 2 minuten gespetterd... maarr, misschien komt er nog wat in de loop van de nacht, het is hier in Heerhugowaard nog stik benauwd en er is weerlicht te zien vanuit het zuiden.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

dondertje127

Citaat van: dennis089 op do 13 aug 2015 - 23:35
Klopt, het lijkt idd voor gelderland. hopelijk krijg jij het dan ;)
Dat wat zuid oost van luxemburg zit dat is hopelijk voor limburg en laat het niet uitdoven  :-X

Ik hoop meer voor jou dan voor mijzelf. Ben laatste tijd verwend met onweer in Duitsland en ook nog een avond weerlicht in Duitsland. Ook vanavond weer een weerlichtdag erbij in Nederland, dus mijn eerste helft van augustus kan al niet meer stuk. Je zit blijkbaar niet gunstig ik heb geen reden tot klagen dit jaar. Hoop echt nog een boel voor mensen die het maar mager hebben met onweer. Als het tot onweer komt is het gewoon meegenomen, maar het hoeft momenteel niet persé van mij omdat ik al verwend werd. En bovendien, een zoveelste zwoele avond deze maand is ook heerlijk :)
Hoorde net nog een live bandje vanuit Velp centrum vandaan, maakt het ook compleet.

Citaat van: dennis089 op do 13 aug 2015 - 23:20
Nee dondertje! dat komt naar mij! af. foei :p in je hok!  :D

Lol haha geniet er mooi van! :)

PatrickM

Bij Tilburg gaat het pas goed los. :P

Unknown-user1778

bui bij luxemburg begint aardig in te kakken. ik geef het op. slaaptijd. geen onweer. alweer niet. alweer een 30+ dag..

Houten

Citaat van: PatrickM op vr 14 aug 2015 - 00:28
Bij Tilburg gaat het pas goed los. :P
Net die bui gehad boven me, hagel+ onweer
een van de mooiste onweersbuien met veel CG's

Powered by EzPortal