Onweerskansen 03 t/m 05 juli 2015

Topic gezien door 77359 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 03 jul 2015 - 15:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lander20

diep gerommel hier nu en lichte/matige regen

TimK21

Citaat van: HendrikJan op zo 05 jul 2015 - 17:21
Is dat boven midden belgië niks? Ziet er vrij explosief uit dacht ik zo

Totaal geen explosiviteit in dat complexje. Beetje regen, misschien een dondertje of 2 maar niks bijzonders, en ook geen enkele aanleiding om te verwachten dat die bui gaat leiden tot meer. De afkoeling is hier in Nijmegen ook al een feit, dus ik houd nergens rekening meer mee.

Bekijk de temperatuurkaart maar, het koufront schuift nu al Duitsland in.
Challenge accepted!

Weerfreak 1337

Citaat van: lander20 op zo 05 jul 2015 - 16:34
wel opvallend hoe veel onweer Duitsland krijgt dit jaar!

volgende week dinsdag is daar weer zwaar weer mogelijk!..

gelukkig zien de modellen er goed uit op langere termijn wat betreft zomer  8)

En wat dacht je van de Noordzee?  :o :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

lander20

Citaat van: Weerfreak op zo 05 jul 2015 - 17:30
En wat dacht je van de Noordzee?  :o :)

ja inderdaad ook wel opvallend nog niet over nagedacht :)

zou het komen door de droge voorjaar dat er minder onweersbuien zijn maar wel warmere periodes?

Joep

Citaat van: Marsel op zo 05 jul 2015 - 16:46
Klopt, wat dat betreft gaan 'we' deels met z'n allen de bietenbrug op. Blijkt maar weer eens hoe klein NL op synoptische schaal toch telkens is, en hoe groot daarmee de kans dat het zwaartepunt dus (nét) buiten de landsgrenzen plaatsvindt.

Dit is niet net buiten de landsgrenzen  :) Maar ver ver Duitsland in.

Noorden heeft trouwens wel pittig onweer

HendrikJan

Het regent nu dik, en onweer bij Boxtel.

Weerfreak 1337

Citaat van: lander20 op zo 05 jul 2015 - 17:33
ja inderdaad ook wel opvallend nog niet over nagedacht :)

zou het komen door de droge voorjaar dat er minder onweersbuien zijn maar wel warmere periodes?

Ik zou het niet weten, toevallige samenloop van omstandigheden telkens. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Stephanie

Toch wat rommels nu in de verte..
Dat buitje vanuit BE is aan het activeren/ groeien.

Mariska

Net gesputter terwijl er geen enkele wolk boven huis hing. Een rare gewaarwording. Inmiddels gerommel in de verte.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

raymond041

Hier (Borger Dr.) nu ook lekker windje even, klein beetje regen en daar blijft het bij

NitroGenetics

Citaat van: Mariska op zo 05 jul 2015 - 17:43
Net gesputter terwijl er geen enkele wolk boven huis hing. Een rare gewaarwording. Inmiddels gerommel in de verte.
op grotere hoogte kunnen nabijgelegen buien regen best ver vooruit spugen, misschien dat je daarom soms wat druppels voelt terwijl de lucht boven je blauw is.

Joep

Meer dan 50.000 flitsen in 90 minuten in NordRhein WestFalen  :o


Skroei

Marsel, hier bij mij vandaag 3 x raak; onweer met veel ontladingen, de 1e bui veel intracloud, bui met hoge basis.
Dat nu een aantal provincies er bekaaid vanaf komen, wil niet zeggen dat jouw verhaal "niet klopte".

Het gaat bij mij ook regelmatig links,-of rechts van me langs, dat wil dan niet zeggen dat de verwachting niet klopte.
Hier in de provincie op diverse plaatsen rukwinden, wateroverlast, hoge bliksemintensiteit en alles wat je beschreef in je updates.
Het komt dan op meerdere plaatsen uit, maar ook op een heleboel plaatsen niet, dat lijkt me 9 vd 10 x het geval.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Blijkbaar hadden de bootjes op de Friese wateren de verwachtingen/ waarschuwingen naast zich neergelegd.
Want er is hier in de provincie toch één en ander gebeurd.

http://www.lc.nl/friesland/wolkbreuk-boven-sint-anna-18826643.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Hier diverse meldingen mbt watersport Friesland https://twitter.com/Scannernet

http://www.lc.nl/friesland/boerderijbrand-door-blikseminslag-18826083.html

http://www.omropfryslan.nl/nieuws/wateroverlast-aquaduct-leeuwarden-en-surhuisterveen

even snel een greep uit de media...

Hier stond de straat ook blank .

Dank voor je updates en ga zo door, ook Jan en Wilfred  :)

lander20

die lijn in Duitsland tiktiktiktik gaat maar door  :o

50k in 90 min wow  ???

Unknown-user1778

Tussen Duisburg en Essen vertoont de nieuwe cell (limburg-maastricht celletje) een beginnende squall line en mamatus.
Echter nog weinig anders en ik vind verder rijden te duur. Flink veel wind ook. Dit kan verder in Dld wel eens een flinke worden

Stephanie

De hitte is nu bijna overal het land uit, alleen noordoost Groningen nog 24 :)

TimK21

Nou goed, er lijkt voor de oostelijke regionen, waaronder Nijmegen/Arnhem nog even te komen tot een buitje voor het stof, vergeleken met die monsters elders. Misschien wel een paar dondertjes nog.
Challenge accepted!

Unknown-user1778

In Duitsland (richting dortmund) zie ik de CB's gwn ploffen.

TomvanHal

Al met al kunnen we een level -3 concluderen

Peter730

In Nijmegen zijn zware donders te horen in de verte..........we wachten af!

Powered by EzPortal