Onweerskansen 03 t/m 05 juli 2015

Topic gezien door 77529 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 03 jul 2015 - 15:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gerard1995

Dit is toch een beetje jammer, had meer voor deze regio verwacht maar kben ook een beetje verwend geraakt xD
Maar de dag is nog niet voorbij....................
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Darkness

Enkele foto's van wat rond 15u ten westen van Merelbeke (BE) gepasseerd is. Kijkrichting Gent.
Opvallend ook dat wat kleinere wolkjes zuidwaarts lijken te drijven.

https://www.flickr.com/photos/pspeybro/sets/72157655068358910

Weerfreak 1337

Het is allemaal slappe hap  ;) Één ontlading per minuut ofzo. Wel enorm dynamische luchten, bizar!

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TimK21

Dit lijkt mij de lijn waarop het eigenlijk zou moeten gebeuren toch?
Wat dus zou betekenen dat het inderdaad amper wat oplevert.
Challenge accepted!

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

NitroGenetics

Citaat van: TimK21 op zo 05 jul 2015 - 15:46
Dit lijkt mij de lijn waarop het eigenlijk zou moeten gebeuren toch?
Wat dus zou betekenen dat het inderdaad amper wat oplevert.
de KF is aan de kust verticaal gebogen naar het noorden toe, trekrichting naar het noord oosten.
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Zware+buien+verdrijven+hitte/2278

Mrkos



Volgens Dennis Weer-Nieuws op twitter

lander20

plop in de ardennen in de buurt daar :p

TimK21

Citaat van: NitroGenetics op zo 05 jul 2015 - 15:49
de KF is aan de kust verticaal gebogen naar het noorden toe, trekrichting naar het noord oosten.

Ah oke, het is wel een andere lijn die ik intekende inderdaad. Maar ook daar zit slechts voor het westen wat matig onweer in, voor de oostelijke helft komt de ontwikkeling niet of nauwelijks op gang, vooralsnog.
Challenge accepted!

Gerard1995

Hoop dat die zuidelijke lijn gaat flirten met de westelijke lijn!:) dan kunnen we hopelijk met zn allen nog de lol op:) Nowcasting!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P


Caps

Kommop westen, ga is flink knallen, noord oosten heeft al genoeg gehad, nu wij weer is

Weatherman

Wat denken de kenners, wordt het nog wat. ? Want ziet er niet bepaald hoopvol uit.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

joboy52

Zelfs de bliksem activiteit lijkt er nu te zijn uitgegaan  :-\

Peter730

In Nijmegen lijkt het nu wat af te koelen en begint het er wat dreigend uit te zien (net als 2 dagen geleden is er op de radar niets te zien)

net klaar met typen komen er behoorlijke windvlagen

Gerard1995

mwah, tgaat echt niet lekker vandaag, heel veel geluk voor degene die de losse buien iig hebben gehad:) ik laat me verrassen maar ik verwacht niks..
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Tam

wat een temperatuurverschil in NL zeg

lander20

hmmm ok dan weer geen onweer... >:( dat neerslagtekort gaat wel serieus worden als er ni snel wat water valt!?

langdurige hittegolven zijn leuk maar met echt zinderende hitte heb je meestal te hoge cap,te weinig vocht
en nu is het zo droog wat waarschijnlijk ook de onweersbuien tegenhoud?

ik snak echt nog eens naar een uit de kluiten gewassen MCS vanuit Frankrijk op een warme zomernacht! 25-26 mei 2009 bv :)

toch eens voor me rijbewijs gaan had ik allang in Duitsland gezeten  :P

ps: Luik heeft zo meteen prijs

F.Fredje

Sinds een half uur erg veel wind hier. WZW, ik schat windje 5. Doet een beetje onwerkelijk aan maar doet prima dienst om het huis even door te laten tochten.

TimK21

Veel wind nu in Nijmegen. Volgens mij had deze wind gepaard moeten gaan met de buien, maar blijft het slechts bij een windveldje. Er lijkt iets te buien tegen te houden, er lijkt geen trigger te zijn. Weinig hoopgevend. Hopelijk verandert het nog, maar de tijd begint te dringen.
Challenge accepted!

Powered by EzPortal