Onweerkansen vrijdag 12 juni 2015

Topic gezien door 47885 bezoekers
Gestart door Marsel, wo 10 jun 2015 - 18:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mariska

Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

lander20

lichte buitjes richting het centrum van Belgie, deze kunnen misschien zo wel ploffen  8)

Joep

Kerkrade onweersbui en 13 mm neerslag hier trouwens licht gespetter

pietjelol

Vind dat er op limburg na nog erg weinig gebeurt. Wat lichte buitjes boven belgie die niet door lijken te groeien.

Weerfreak 1337

Gezellig meepraten over de mogelijke onweersbuien? Neem je laptop lekker in de tuin en praat mee op de chat. Het bier... ehh de koffie staat klaar!  8)

Klik hier om te chatten.

Wij stellen het wel op prijs dat je even een goede gebruikersnaam invult (dus niet "gast-xxx").

Groetjes

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Unknown-user1778

Marsel wat is jou visie op de huidige buien in Zuid Limburg die Duitsland intrekken. Deze gaan Limburg niet aandoen zo lijkt het denk ik.
Neemt dat niet de potentiƫle energie weg waardoor het lichter uit gaat vallen dan verwacht voor ons in Limburg? Dat gevoel heb ik bij de huidige radarbeeld van meteox.de

peter 76


EAJ

Voor de volledigheid de soundings van Essen en Idar Oberstein van 12Z

Joep

Citaat van: peter 76 op vr 12 jun 2015 - 17:03
Code geel uitgebreid ;D
inderdaad opvallend maar vochtigheid is hier goed toegenomen straks nog de zon er op en wie weet ????

Eric

Hier even zeer hard geregend, een paar knallen en het is voorbij. Al met al viel het mee en het ging toch wel snel!
Was dit 't?  ???

lander20

waarom gaat het hier zo moeizaam en boven Duitsland is het geen probleem? is dit door orographic lifting in duitsland?
we moeten nog eens flinke situatie krijgen met een duidelijke doortrekkende hoogtetrog..

pietjelol

Citaat van: lander20 op vr 12 jun 2015 - 17:28
waarom gaat het hier zo moeizaam en boven Duitsland is het geen probleem? is dit door orographic lifting in duitsland?
we moeten nog eens flinke situatie krijgen met een duidelijke doortrekkende hoogtetrog..
mede maar ik denk dat het ook te maken heeft met de toch aardige droge luchtvochtigheid. Gemiddelde rond 35/40 %

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Caps

Hier omgeving Rotterdam nog een licht zonnetjez benauwde temperatuur, verder weinig aan het handje

Armand

Helaas hier geen onweer, er ontstond net een stevig lijntje een paar kilometer ten noorden. Ik heb het helaas moeten doen met een paar verre donders en wat druppels, nog niet eens 1 mm :P Droogte gaat dus nog steeds door, begin me toch langzaam wat zorgen te maken, want ook de vooruitzichten zijn nogal eentonig: Hogedruk, dus half bewolkt/zonnig met 15-25 graden.

dondertje127

Ik hoop ook dat het plotseling ook in onze omgeving komt. Soms doen wij met het Zuiden mee.
Waar ik wel een aardig vermoeden van heb is, dat zolang de zon schijnt er nog buien zouden kunnen ontstaan en in dat geval op z'n minst weerlicht zouden kunnen gaan waarnemen richting Duitsland of het Zuiden van Nederland (onder of bij Nijmegen) naarmate de schemer valt.

Mariska

Nowcasten loont  ;D. Net op tijd de laatste hamburgers op de BBQ gelegd. Inmiddels regen in het Eindhovense maar geen donder en bliksem.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

dondertje127

Citaat van: Mariska op vr 12 jun 2015 - 18:13
Nowcasten loont  ;D. Net op tijd de laatste hamburgers op de BBQ gelegd. Inmiddels regen in het Eindhovense maar geen donder en bliksem.
Volgens lightingmaps moet de donder heel zacht te horen kunnen zijn bij jou, als het heel erg stil is en je goed je oren spitst, soms doe ik dat met m'n ogen dicht om te concentreren en dan hoor je wel eens eventjes minimaal korte "boempjes." of zeer zachte rommeltjes in de lucht.

Ah Gelderland ook toch code geel... Het is simpelweg afwachten deze hele avond.

Weatherman

Rommel in Tilburg, benieuwd wat het gaat worden, het is in ieder geval heel benauwd.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Code rood grensgebied is uitgebreid.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal