Onweerkansen vrijdag 12 juni 2015

Topic gezien door 47509 bezoekers
Gestart door Marsel, wo 10 jun 2015 - 18:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op do 11 jun 2015 - 20:27
Inderdaad Jan, die PW's zijn hier gister al even behandeld en de wereld ingeslingerd. Het probleem met PW is echter dat je aan de hand ervan alleen aan kunt geven of er icm de bewegingssnelheid van buien überhaupt kans is op lokale wateroverlast. Je kunt en mag nooit de hoeveelheden letterlijk vertalen naar gevallen mm's! De definitie van PW laat dit simpelweg niet toe.

Klopt en men denkt dat we daar niet naar kijken.... ook de treksnelheid van de buien is bijzonder laag te noemen, zo'n 20km/h lager dan vorige week.

P.s. weer een mooie update
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: jens op do 11 jun 2015 - 20:32
Marsel, denk je dat de buien morgennamiddag over belgie ongeveer dezelfde activiteit zullen hebben als de buien van vanavond over west frankrijk? Als dat het geval is zal ik waarschijnlijk tevreden zijn :D

Lijkt me dat eea goed vergelijkbaar is. Immers, de omstandigheden zijn daar nu niet gek veel anders dan die morgen boven BE en S-/SE-NL worden verwacht. Veel plezier daar morgen! Wel foto's graag ;).

winter67

Gfs denkt dat de buien rond 15.00 komen voornamelijk zo en zw worden het mikpunt

Arend

Kans op wateroverlast... ik ben jaloers.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weatherman

Wordt dus toch nog heel spannend  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

dondertje127

Dat wordt morgen niets met het onweer. Met de dag werd de kans kleiner en nu nog maar een enkele onweersbui in het Zuiden. En die 30 graden is ook al 25 geworden voor morgen. Allemaal erg jammer in het geval dat men meer van beiden te maken zou krijgen. De volgende week maar weer afwachten, dan zie ik weer een stijgende lijn op de 14e en 15e dag van de 15 daagse.

Weatherman

Niet zo negatief, verhaal van marsel is voor het zuiden positief.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Extremissimorum

Citaat van: dondertje127 op do 11 jun 2015 - 21:04
Dat wordt morgen niets met het onweer. Met de dag werd de kans kleiner en nu nog maar een enkele onweersbui in het Zuiden. En die 30 graden is ook al 25 geworden voor morgen. Allemaal erg jammer in het geval dat men meer van beiden te maken zou krijgen. De volgende week maar weer afwachten, dan zie ik weer een stijgende lijn op de 14e en 15e dag van de 15 daagse.

Tjongejonge, wat een pessimisme. Ik zou morgen even afwachten, en dan zien we weer verder. Alsjeblieft, doe het jezelf niet aan zo negatief te zijn. Is slecht voor je.

jones

In het verhaal staat dat de organisatiegraad eerder gering zal zijn, betekent dit dan dat de kans op shelfclouds ook klein is? (aan welke parameters zie je trouwens de 'gunstigheid' voor oeganisatie of shelfclouds?)

Weerfreak 1337

Citaat van: Extremissimorum op do 11 jun 2015 - 21:25
Tjongejonge, wat een pessimisme. Ik zou morgen even afwachten, en dan zien we weer verder. Alsjeblieft, doe het jezelf niet aan zo negatief te zijn. Is slecht voor je.

Inderdaad, de kans op onweer voor de rest van het land is helemaal niet verkeken hoor. De intensiteit neemt waarschijnlijk af naarmate de buien noordelijker trekken en zodra de nacht invalt. En een verrassing is natuurlijk ook nooit onmogelijk. Wie weet....  ;) :)
Zoals Extremissimorum (wat een naam trouwens :D) zegt: gewoon positief blijven.  :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TaL

Citaat van: Marsel op do 11 jun 2015 - 20:44
Lijkt me dat eea goed vergelijkbaar is. Immers, de omstandigheden zijn daar nu niet gek veel anders dan die morgen boven BE en S-/SE-NL worden verwacht. Veel plezier daar morgen! Wel foto's graag ;).

Zeg Marsel, reken jij het ZW ook tot Z? :p
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Joep

Onweerskansen vrijdag en nacht na zaterdag


Extremissimorum

Citaat van: Weerfreak op do 11 jun 2015 - 21:50
Inderdaad, de kans op onweer voor de rest van het land is helemaal niet verkeken hoor. De intensiteit neemt waarschijnlijk af naarmate de buien noordelijker trekken en zodra de nacht invalt. En een verrassing is natuurlijk ook nooit onmogelijk. Wie weet....  ;) :)
Zoals Extremissimorum (wat een naam trouwens :D) zegt: gewoon positief blijven.  :)

Het weer zit vol verrassingen, en bij extreem weer hoort een extreme naam, nietwaar?

boxer

Citaat van: mrhanky op do 11 jun 2015 - 20:19
Wat heb jij vorige week dan gedaan, toen kreeg Utrecht genoeg over zich heen.

Breukelen +/- 15 km noordelijk van Utrecht 3 flauwe donders en 2 flitsen. Oja en een btje hemelwater :P

Weerfreak 1337

Citaat van: Extremissimorum op do 11 jun 2015 - 22:16
Het weer zit vol verrassingen, en bij extreem weer hoort een extreme naam, nietwaar?

Zeker waar!  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Borislav

Citaat van: Joep op do 11 jun 2015 - 21:57
Onweerskansen vrijdag en nacht na zaterdag

Kansen stuk beter elke keer .
Borislav Lekic

Marsel

Citaat van: jones op do 11 jun 2015 - 21:47
In het verhaal staat dat de organisatiegraad eerder gering zal zijn, betekent dit dan dat de kans op shelfclouds ook klein is? (aan welke parameters zie je trouwens de 'gunstigheid' voor oeganisatie of shelfclouds?)

Aan de voorzijde van een multicellulair systeem kun je morgen langs de conv.lijn best een shelf tegenkomen. Het gaat bij het vormen shelfs in principe niet zozeer om hoge dynamiek (werkt wel in het voordeel natuurlijk) maar meer om de mogelijkheid om een flinke coldpool alsmede een multicellulair systeem te creëren. Shelfs vormen klassiek de voorzijde van die coldpools/outflow boundaries.

Citaat van: TaL op do 11 jun 2015 - 21:56
Zeg Marsel, reken jij het ZW ook tot Z? :p

Misschien had ik het bij Z moeten laten. Want dan krijg ik niet zulke vragen.  ;D
Maar goed, jij zit morgen gewoon goed hoor. Lekker gekrompen bovenstroming (zuidelijk) en tot aan passage van de convergentiezone aflandige sfc winds dus ook bij jou aan de kust goed warm en onweersachtig.

peter 76

Is dat zo Borislav?, ik kan de kaarten niet vinden, de max temps zijn stuk lager dus om de boel te voeden vanaf de grond wordt lastig, en dat grote Htje boven ons weet ook van geen wijken, dus onweer zeker, maar spectaculair zeker niet, ja zuiden maakt kans op regionaal veel neerslag door lage treksnelheid, maar hoe verder het naar boven gaat des te minder activiteit..

ron12

Als het morgen avond en nacht niet gaat regen, dan ziet het er beroerd uit voor de boeren. De rest van de maand gaat waarschijnlijk zeer droog verlopen. In midden noorden en oosten van Duitsland zijn er al (grote) problemen, bron wetteronline
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Gaat flink tekeer in Frankrijk

Tot meer dan 200 ontladingen per minuut!!!

bron maidenerleghweather

http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl

Powered by EzPortal