Onweerskansen 10 augustus

Topic gezien door 49937 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 aug 2014 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherman

Citaat van: GeneralDuke op zo 10 aug 2014 - 16:28
Ik denk dat je net goed zit Weatherman.
Oke thx, dat zou mooi zijn
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marsel

Citaat van: mauriceb op zo 10 aug 2014 - 16:33
Rotterdam nu regen maar verder niet heel bijzonder wat ik al dacht.ook niet echt mooie structuren hier te zien vanuit de polder. Binnenland meer kans

Same here, bakken met regen zonder veel erg. Dit was 'm dan....althans voor hier :-X.

jornonweer

wat is er met buienradar? als je op afgelopen uur klikt zie je die bui boven belgie ineens niet meer op plaatsen en op andere plaatsen dan weer felle echo's..
Danger is real, fear is a choice.

GekkeLeo


Jan van Ooijen

Verdachte cel Antwerpen...
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

chazzo

Die moet dus nu overkomen hier. Wordt ook nacht. Hij lijkt te twijfelen nog even of ie het water over wil. Al zou dat een fabel zijn, gebeurde al wel vaker.

pietjelol

hmm... zoals ik dus eigenlijk al dacht niet veel bijzonders in het westen. Voor het oosten mocht er een zware onweersbui langskomen wees voorzichtig.

mauriceb

De windschering is wel enorm en goed te zien hier. Ten zuiden van Rotterdam is het behoorlijk zwart aan t worden. Misschien toch nog wat in het vat. Radar laat geen goed beeld zien.

Martin1976

Volgens 112twente tussen Hellendoorn en Ommen diverse omgewaaide bomen op de Ommerweg.
Groet'n uut Hengelo!!

Marsel

Citaat van: mauriceb op zo 10 aug 2014 - 17:06
De windschering is wel enorm en goed te zien hier. Ten zuiden van Rotterdam is het behoorlijk zwart aan t worden. Misschien toch nog wat in het vat. Radar laat geen goed beeld zien.

Afhankelijk van welke radar je gebruikt. Waar je richting het zuiden tegenaan kijkt zijn ijskappen van de onweersbuien over BE/S-NL. Op een enkele (onweers)bui na niets meer in het vat voor grote delen van C- en W-NL. Elders, vooral richting het ESE, weldegelijk deze avond nog kans op zwaar weer tijdens passage KF.

Marco uit Hangar 5

Citaat van: Marsel op zo 10 aug 2014 - 17:16
Afhankelijk van welke radar je gebruikt. Waar je richting het zuiden tegenaan kijkt zijn ijskappen van de onweersbuien over BE/S-NL. Op een enkele (onweers)bui na niets meer in het vat voor grote delen van C- en W-NL. Elders, richting het ESE weldegelijk deze avond nog kans op zwaar weer tijdens passage KF.

Ik weet het zo net nog niet, dat lijntje van Haarlem naar Den Bosch zo ongeveer is zich nu behoorlijk aan het organiseren, net paar een ontladingen vlak voor de kust ter hoogte van Alkmaar en Haarlem.. Daarachter nog een lijn met buien die zich ook aan het ontwikkelen is.

Zoals al eerder gemeld hier op het forum, het is zeer dynamisch, en kan snel veranderen, wat je nu ziet kan over een uur weer helemaal anders er uitzien. Maar wel eens het Oosten/ zuidoosten hebben de meeste kans, voor het westen zou het nu nog moeten gaan ontstaan/verder ontwikkelen.

Nu matige regenbui over Heerhugowaard.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Danny

Ik wil de lijn achter het KF ook nog niet meteen afschrijven. In Engeland heeft het ruigste weer plaatsgevonden op de lijn die nu aan de oversteek van de Noordzee is begonnen. Het lijkt nu niks en heeft veel van de kracht verloren maar zo snel een lijn kan uitdoven zo snel kan deze ook weer activeren......

Arend

Citaat van: Martin1976 op zo 10 aug 2014 - 17:12
Volgens 112twente tussen Hellendoorn en Ommen diverse omgewaaide bomen op de Ommerweg.

Hier nog niks, zelfs geen drup. Wachten op het koufront.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Citaat van: Martin1976 op zo 10 aug 2014 - 17:12
Volgens 112twente tussen Hellendoorn en Ommen diverse omgewaaide bomen op de Ommerweg.
http://www.rtvoost.nl veel bomen omgewaait :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op zo 10 aug 2014 - 17:20
Ik weet het zo net nog niet, dat lijntje van Haarlem naar Den Bosch zo ongeveer is zich nu behoorlijk aan het organiseren, net een ontlading vlak voor de kust ter hoogte van Alkmaar.. Nu matige regenbui over Heerhugowaard.

Dat lijntje passeerde hier eerder vanmiddag ook. Enkele momenten met zware regenval en even veel wind. Maar verder, visueel althans, weinig bijzonders. Het zou zomaar kunnen dat een cel in die lijn de geest krijgt en ontladingen gaat produceren de komende uren, maar dat is dat ook beschreven in m'n vorige bericht (die enkele onweersbui).
Buien zoals ze zich voordoen over BE verwacht is voor C-, W- en N-NL niet zozeer meer eigenlijk. Verder naar ESE-NL behoren dergelijke exemplaren nog wel tot de mogelijkheden. Temeer vanwege de betere positie (dieper in de theta-E tong).

F.Fredje

Citaat van: Weatherman op zo 10 aug 2014 - 16:36
Oke thx, dat zou mooi zijn

Nou Weatherman, komt er één aan voor je!

Marco uit Hangar 5

Citaat van: Danny op zo 10 aug 2014 - 17:25
Ik wil de lijn achter het KF ook nog niet meteen afschrijven. In Engeland heeft het ruigste weer plaatsgevonden op de lijn die nu aan de oversteek van de Noordzee is begonnen. Het lijkt nu niks en heeft veel van de kracht verloren maar zo snel een lijn kan uitdoven zo snel kan deze ook weer activeren......

Zo is dat! het is de back bend occlusie die achter het koufront aan sleept, de verwachting is dat deze de Noordzee op zwiept, maar misschien dat ie meer naar het Oosten gaat, zoals het hele systeem meer naar het oosten lijkt te bewegen dan eerst verwacht (Het koufront zou recht over Nederland gaan, maar lijkt nu meer zuidoost onder ons door te gaan)
Marco Nierop
http://zweef.nl/

dennis089

ben een mooie uitzichtsplek zoeken. ga mijn geluk eens in de vaalse heuvels proberen. kijken of daar een mooi plekje om ver te turen is. veel succes en plezier aan alle chasers!  :D

Marsel

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op zo 10 aug 2014 - 17:33
Zo is dat! het is de back bend occlusie die achter het koufront aan sleept, de verwachting is dat deze de Noordzee op zwiept, maar misschien dat ie meer naar het Oosten gaat, zoals het hele systeem meer naar het oosten lijkt te bewegen dan eerst verwacht (Het koufront zou recht over Nederland gaan, maar lijkt nu meer zuidoost onder ons door te gaan)

Het KF passeert NL zoals de bedoeling was. Gewoon van zuidwest naar noordoost. Grootste activiteit is echter voorbehouden aan bepaalde regio's (FR/ESE-Benelux). Het was dan ook het KF of er vlak vooruit waarop de grootste klappers zouden moeten ontstaan. Dat doen ze dan ook, alleen slecht gepositioneerd voor grote delen van NL.
Van de Engelse lijn, achter het KF dus, verwacht ik op een paar losse 'kustbuien' voor het westen en noorden na niet veel meer eerlijk gezegd. Of in ieder geval niet meer de 'LVL-2 buien' die initieel langs het KF mogelijk waren....

Keesie

Net precies door het middelpunt gereden bij Tilburg, erg veel regen nog nooit zoveel gezien denk ik. Geen onweer gehoord en bij open plekken veel windvlagen. Veel straten lagen bijna blank.

Powered by EzPortal