Onweerskansen 10 augustus

Topic gezien door 49632 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 aug 2014 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Op een enkele mooie donder van een ontlading vlak voor de kust na, viel het erg mee vandaag. Er is weinig regen gevallen en de KF passage zelf stelde zeer weinig voor.
In deze voor mij, en meer (zuid)westerlingen, blijft het een rustig zomertje wat betreft het (on)weer.

Ik ben benieuwd wat de komende week gaat brengen, vanaf morgenavond gaat de frituurpan, genaamd "de Noordzee" weer aan. Of terwijl, de buien beginnen te pruttelen boven zee.
Komende week in de kustregio's vooral 's avonds, 's nachts en in de ochtend kans op veel stevige regen- en onweersbuien als gevolg van de combinatie van koude bovenlucht en kustconvergentie. Met daarbij af en toe nog een buienstoring (trog e.d.) die voor extra forcering kan zorgen, sluit ik niet uit dat er op enkele plaatsen langs de kust tussen de 50 en de 75 millimeter wordt gehaald de komende week.
Daarbij een doorstaande zuidwester (5 tot soms 7 bft), welke het compleet "taartenbakweer" maakt, of terwijl; herfst(achtig).

Kortom een interessant weekje voor de boeg wat het weer betreft, met name voor bewoners in de kustprovincies. Neemt niet weg dat er landinwaarts ook stevige buien gaan vallen natuurlijk. :)

Groeten vanuit de Westlandse kust, Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Arend

Citaat van: Ries op zo 10 aug 2014 - 20:50
Ik heb het niet kunnen volgen (visite) maar is het elders nog wel tekeergegaan?

...  :'(

Citaat van: Weerfreak op zo 10 aug 2014 - 21:19
Kortom een interessant weekje voor de boeg wat het weer betreft, met name voor bewoners in de kustprovincies.

Veel plezier Tim en de overige kustbewoners. Hier niets te klagen dit jaar, we zijn hier tot nu toe zeer goed bedeeld in het oosten. Tijd dat jullie eens aan de beurt komen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weerfreak 1337

Haha, bedankt Arend. Ja ik hoop dat het eindelijk eens interessant weer wordt hiero.  8) Wordt in ieder geval tijd!

Oost en Zuid-NL hebben inderdaad dit jaar behoorlijke klappers gekregen. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Ries


flyineddy

Net nog wat foto's gemaakt van de wegtrekkende bui.
Mammatus?
Bliksems wat een gedonder.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Mooi om te zien, en vrij opvallend:

Duidelijk weer in de polaire luchtsoort, glasheldere lucht, goede zichten en een lucht vol met opbollende stapelwolken vanaf zee in het maanlicht. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jornonweer

Citaat van: flyineddy op zo 10 aug 2014 - 22:09
Net nog wat foto's gemaakt van de wegtrekkende bui.
Mammatus?
eerste foto wel. prachtige foto! eentje om trots op te zijn zeker met die zonneschijn erop! 8)
Danger is real, fear is a choice.

flyineddy

Citaat van: jornonweer op zo 10 aug 2014 - 23:29
eerste foto wel. prachtige foto! eentje om trots op te zijn zeker met die zonneschijn erop! 8)
Bedankt. :)
Ik bedoelde ook die eerste foto. Die tweede is vlak daarna genomen, iets verder naar links (meer ten westen, deze foto's zijn richting het noorden genomen)
Het onweer stelde hier vandaag (zoals hier gebruikelijk is) niks voor, maar er waren wel ontzettend mooie luchten.
Bliksems wat een gedonder.

Eric

Ik denk zeker te weten dat het vandaag maar aan 1 ding heeft gelegen..... Het is op een paar graden na niet de temperatuur geworden die men van te voren in had geschat..... Alles, echt alles was aanwezig om het tot een spektakel te laten komen, behalve 1 klein, maar zeker niet te onderschatten detail, de temperatuur.....
Correct me if i'm wrong!

matroesjka-world

Citaat van: Eric op ma 11 aug 2014 - 02:03
Ik denk zeker te weten dat het vandaag maar aan 1 ding heeft gelegen..... Het is op een paar graden na niet de temperatuur geworden die men van te voren in had geschat..... Alles, echt alles was aanwezig om het tot een spektakel te laten komen, behalve 1 klein, maar zeker niet te onderschatten detail, de temperatuur.....
Correct me if i'm wrong!


Ja klopt hoor, was hier bij ons slechts 19 graden en dat is veel te laag voor een mooie spektakelshow :(
Wij hebben dan ook alleen maar wat regen gehad en verder niks >:(
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Powered by EzPortal