Onweerskansen 10 augustus

Topic gezien door 49811 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 aug 2014 - 09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

draakje

Behoorlijke rotatie boven Hoogeveen!

Martin1976

In Hengelo gaat het nu flink tekeer!! wauw!!
Groet'n uut Hengelo!!

densta

Waar zijn toch die avonden gebleven dat je kon gaan genieten met eerst prachtige weerlicht. Dan een lange droge onweersbui. Nee dat is lamg geleden. Tegemwoordig komt t met geweld en is t ook verdwenen. Dan mag je van geluk spreken dat er onweer in zat. Avond/nachtelijk onweer zie ik niet snel meer gebeuren.

ron12

Citaat van: densta op zo 10 aug 2014 - 19:40
Waar zijn toch die avonden gebleven dat je kon gaan genieten met eerst prachtige weerlicht. Dan een lange droge onweersbui. Nee dat is lamg geleden. Tegemwoordig komt t met geweld en is t ook verdwenen. Dan mag je van geluk spreken dat er onweer in zat. Avond/nachtelijk onweer zie ik niet snel meer gebeuren.
Ik vindt ook dat je de laatste tijd steeds meer vreemde onweersbuien tot ontwikkeling komen. Wel met hele bijzondere wolken partijen.Dat weer wel ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jornonweer

hier serieus onweer gehad.. alweer een inslag dichtbij waarvan ik de donder op video heb  :D
Danger is real, fear is a choice.

Marktwente

Hier in Hengelo nog altijd regen en onweer. Blijft maar rommelen en flitsen. En hopelijk zo dadelijk nog een bak water en een mooie lichtshow.

dennis089

weer thuis. in limburg viel het heel erg tegen helaas. lijkt zuidelijker te zijn geweest

ron12

Effe oftopic, dat vandaag record aantal mensen deze site bezocht hebben. namelijk 2057.hoera ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Reutel

Met dank aan GS uiteraard..

Zit me overigens af te vragen of de eerste LT winterverwachtingen al binnen zijn. Ik vermoed namelijk dat we een extreem strenge winter te gemoed gaan.  ::)

Caps

Citaat van: densta op zo 10 aug 2014 - 19:40
Waar zijn toch die avonden gebleven dat je kon gaan genieten met eerst prachtige weerlicht. Dan een lange droge onweersbui. Nee dat is lamg geleden. Tegemwoordig komt t met geweld en is t ook verdwenen. Dan mag je van geluk spreken dat er onweer in zat. Avond/nachtelijk onweer zie ik niet snel meer gebeuren.

Moet je eerder naar zuid-frankrijk gaan, daar heb je ze in de zomer nog regelmatig  8)

Extremissimorum

Viel hier vandaag hartstikke TEGEN. Wat lichte regen gehad, rond half acht 5 minuutjes harde regen gehad, maar dat was het dan ook weer. Het waait hier niet zo hard, stilte voor de storm? In ieder geval: volgende keer beter...

Extremissimorum

Citaat van: Reutel op zo 10 aug 2014 - 20:03
Zit me overigens af te vragen of de eerste LT winterverwachtingen al binnen zijn. Ik vermoed namelijk dat we een extreem strenge winter te gemoed gaan.  ::)

Waar baseer je dat op? ;) Wat was je verwachting vorig jaar? :p

Arend

Citaat van: Martin1976 op zo 10 aug 2014 - 19:35
In Hengelo gaat het nu flink tekeer!! wauw!!

Heftig en zeer indrukwekkend, vooral de wind(stoten). Alles er op en aan (geen hagel gelukkig). 22 mm in een half uur.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

vlerk

Omgeving Harreveld flinke schade hoor ik van een kennis, dak van de stallen gerukt, veel bomen om. Windhoos?

GeneralDuke

Journaal had het iig niet over een windhoos. Waarschijnlijk gewoon forse windstoot.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Martin1976

Groet'n uut Hengelo!!

Extremissimorum

Citaat van: Reutel op zo 10 aug 2014 - 20:03
Met dank aan GS uiteraard..

Zit me overigens af te vragen of de eerste LT winterverwachtingen al binnen zijn. Ik vermoed namelijk dat we een extreem strenge winter te gemoed gaan.  ::)

Overigens, hier is de CFS, voor wat het waard is... Overigens^2, ik hoop op een zeer strenge winter. Leuk voor de afwisseling met afgelopen winter! :p

MamaAs

Hier alleen een buienlijntje die net overkwam. 3 minuten zware regen en flinke wind en thats it.
Dikke tegenvaller hier, helaas.

Oxize

Citaat van: ron12 op zo 10 aug 2014 - 19:58
Effe oftopic, dat vandaag record aantal mensen deze site bezocht hebben. namelijk 2057.hoera ;)
2057 gelijktijdige bezoekers online hé. Het aantal dat vandaag onze site heeft bezocht loopt op in de tienduizenden.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Ries

Niks bijzonders hier; het buiengebied vóór het koufront aan leverde zelfs flink meer regen op dan het matige buitje op het kf zelf. Tegenvaller. Maar wel mooie luchten (nog) en weer even lekker wat water!

Ik heb het niet kunnen volgen (visite) maar is het elders nog wel tekeergegaan?

Powered by EzPortal