Onweerskansen 2 augustus

Topic gezien door 31215 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 01 aug 2014 - 13:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arend

Citaat van: ron12 op za 02 aug 2014 - 18:10
HEHE, onweer in Nijmegen ;)  rond om Nijmegen zijn onweersbuien ontstaan http://regenradar.lizard.net?#

Stuur je ze deze kant op Ron? Alvast bedankt. ;) Tot nu toe hier alleen een beetje gespetter. Dat schiet niet op zo.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

riddler

de code oranje voor de wadden was niet overdreven. zwaar onweer en zeer veel neerslag gehad. Ook zware windstoten erbij, de voortent hield het met moeite. zeldzaam zwaar weer voor de noordpunt van Texel.

ron12

Zo gaat lekker te keer hier in Nijmegen, genieten is dit 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Waarschuwing is van 13.00 naar 17.00 verplaatst voor 7 uur Lang, dus het kan nog steeds. Tot nu toe niks gehad.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

dondertje127

Er is nu nog een onweer aanstaande nog in Arnhem. Nu is het actief rondom de Waal bij Nijmegen, maar ik hoor hem wel.

Kres

40 mm in uur tijd hier in De Meern.

Ries

Man, ik kan dat lijntje wel hierheen kijken, zoooo sloooom. Ben ook benieuwd of dat lijntje nog gaat activeren zodat het hier wat meer dan drie spetters gaat geven. Hopelijk wel wat afkoeling anders wordt het een beste plaknacht (nog 28gr. hier, benauwd)

dondertje127

Meer dan 3 spetters in Arnhem.

ron12

Bui groeit steeds van achteren aan http://regenradar.lizard.net/# al 30 mm regen gevallen Nijmegen,veel onweer gehad, en het onweert nog steeds 8) Zie hier wateroverlast in Nijmegen http://www.gelderlander.nl/regio/nijmegen-e-o/putten-nijmegen-kunnen-regenwater-hoosbui-niet-aan-1.4474134 Trouwens die bui is over en uit.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ries

Citaat van: Ries op za 02 aug 2014 - 19:30
Man, ik kan dat lijntje wel hierheen kijken, zoooo sloooom. Ben ook benieuwd of dat lijntje nog gaat activeren zodat het hier wat meer dan drie spetters gaat geven. Hopelijk wel wat afkoeling anders wordt het een beste plaknacht (nog 28gr. hier, benauwd)
Goh, niks. Verrassend  ;D

ron12

Weer onweer in Nijmegen ;) hoppa,weer 6 mm regen erbij.. totaal in twee onweersbuien 36 mm regen.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mike25

Citaat van: ron12 op za 02 aug 2014 - 22:03
Weer onweer in Nijmegen ;) hoppa,weer 6 mm regen erbij.. totaal in twee onweersbuien 36 mm regen.

Jij zit nu op de goede plek ron  ;D. Vaassen op een klein regen buitje niks 8)

densta

En de 2de langdurige hoosbui in Zevenaar. Geen onweer helaas.

dondertje127

De buien na 21.00 uur gemist. Was te moe en dus in slaap gevallen. Was de hele dag actief en de nacht ervoor had ik niet geslapen. Dat was balen maar ja, had gelukkig al andere buien meegemaakt overdag :)

Jurjen

Ik woon hier vlak bij Leeuwarden
en hebben helaas niets van dat alles gehad hooguit wat gespetter.
Al ging op een gegeven moment de temperatuur snel onderuit.
En dreigde het wel richting het westen!

dondertje127

Vandaag, 3 augustus ook nog activiteit. Ik zag het bij daglicht al wat onweer in het Zuiden en ZuidOosten van het land actief.

Ook in Arnhem krijg ik er nu iets van mee in de vorm van weerlicht van de buien die nu in de buurt van Dorsten (Duistland) actief zijn. Kortom, ook vandaag weer activiteit te zien vanuit het Rijk Arnhem-Nijmegen en ik neem aan dus ook vanuit de achterhoek.

Wat begon met hoop op de 20e onweersdag toen ik eenmaal het onweer zag boven Brabant en Noord Limburg op een dag dat ik helemaal niets verwachtte, het toch jammer vond dat het voor m'n neus instortte en alsnog weerlicht waar te nemen is alsnog een grote verassing :)

Edit: Toevoeging
Ook nu na 00.00 uur, 4 augustus dus een nieuwe dag juist nog feller weerlicht dichterbij in Heiden (Duitsland) helder te zien in Arnhem. De lucht lichtte fel op met flikkerend licht dit keer. Zo heb je ineens 3 opeenvolgende dagen met minstens bliksemactiviteit te maken :)
Weerlichtdag nummer 4 dus!
Eigenlijk is het niet zo ver meer van de grens bij Winterswijk, ook bij Coesveld (Duitsland) nu activiteit.

Bron van plaatsen: http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl

Powered by EzPortal