Onweerskansen 24 t/m 29 juli

Topic gezien door 38798 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jul 2014 - 10:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Hier ook uit het niets een onweersbui  :)

Weerfreak 1337

Bizar hoe snel de bui ontstaat bij Joep. Binnen 5 minuten ineens, *plop*, op de radar. :) Leuk ding, want er is hier een mooie Cb zichtbaar in het laatste licht.

Edit: Nu verspreid meer buien in Zuid-Holland. Soms een flits te zien.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Nopie

Het giet hier plotseling vanuit het niets, ook onweer :)

Wertha

Interessante bui bij Weert.
Eerst onweer ten westen waargenomen, daarna ten noorden.
Plots onweer ten zuiden van Weert, maar nauwelijks boven Weert zelf, zoals ook is te zien op de radar:

Aantal onweersdagen 2024: 3 | 2023: 17 | 2022: 21

Joep

Wat ook leuk was buiten, ik zag flits in het oosten en de donder achter me in het westen, schrok me rot :)

Wertha

En zo geschiedde. Was leuk om hem te volgen, maar de beleving is voor Weert nu te ver weg.

Gifje ter afsluiting:
Aantal onweersdagen 2024: 3 | 2023: 17 | 2022: 21

jornonweer

hey vriezzer,  ik woon in bree niet zo ver van je vandaan, bui ontstond recht boven me en nam al snel mooie structuren aan, heeft hier anderhalf uur hevig geonweert, wolkbreuk en heel veel bliksem en donder  :)
Danger is real, fear is a choice.

Wertha

CiteerPlatte mais en afgewaaide tak door windhoos Stramproy (foto's)

Wederom is Stramproy geplaagd door een windhoos. Deze keer bleef de schade beperkt tot wat natuurschade.

De brandweer van Stramproy werd zondag omstreeks 22.30 uur gealarmeerd voor stormschade op de Grensweg net voor de grens bij het Belgische Bocholt. Ter plaatse had een windhoos huisgehouden. Hierdoor was een dikke tak van een boom gewaaid en een deel van een maisveld platgelegd.

Met een kettingzaag werd de afgebroken tak verwijderd waarna de weg kon worden vrijgemaakt voor het verkeer. Het verkeer werd omgeleid, maar de klus was snel geklaard. Voor de boer van het akkerveld wacht nog een kleine onaangename verrassing want een deel van zijn mais is 'verknakt'.

Op 5 juli j.l. kreeg Stramproy ook bezoek van een windhoos. Toen vloog o.a. een partytent door het dorp en richtte daarbij schade aan, aan huizen en auto's.

Bron: Weertdegekste.nl
http://www.weertdegekste.nl/blog/2014/07/platte-mais-en-afgewaaide-tak-door-windhoos-stramproy-fotos/
Aantal onweersdagen 2024: 3 | 2023: 17 | 2022: 21

Cdtj3

ZO he  :o Gaat hier tekeer in Almere :D Serieus onweersdagje erbij.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

jorentje1997

Leuke lijn daar in Nl. Hier, op enkele druppels na, droog.

jornonweer

Citaat van: jorentje1997 op ma 28 jul 2014 - 01:37
Leuke lijn daar in Nl. Hier, op enkele druppels na, droog.
zeeland ineens onweer! pruttelt daar bij ieper en omstreken, hopelijk iets voor jou.. ik gun het je! :D
Danger is real, fear is a choice.

jorentje1997

Citaat van: jornonweer op ma 28 jul 2014 - 02:57
zeeland ineens onweer! pruttelt daar bij ieper en omstreken, hopelijk iets voor jou.. ik gun het je! :D

Hoeft niet hoor hier, ben een grotere fan van onweer vanop zee  ;D. Nu ook onweer in de bui nabij Ieper.

jornonweer

Citaat van: jorentje1997 op ma 28 jul 2014 - 03:06
Hoeft niet hoor hier, ben een grotere fan van onweer vanop zee  ;D. Nu ook onweer in de bui nabij Ieper.
jorentje wordt wakker! er komt onweer op je af! ik zei het je nog hahah
Danger is real, fear is a choice.

jorentje1997

Citaat van: jornonweer op ma 28 jul 2014 - 03:39
jorentje wordt wakker! er komt onweer op je af! ik zei het je nog hahah

Zit al voor m'n raampje :D.

Estofex komt voor vandaag trouwens met een lvl 1.

jornonweer

Citaat van: jorentje1997 op ma 28 jul 2014 - 03:52
Zit al voor m'n raampje :D.

Estofex komt voor vandaag trouwens met een lvl 1.
hey succes daar medebelg! ik zie dat er boven namen ook wat pruttelt, misschien nog even wachten voor ik ga slapen haha en ja hoor ik zag het,dit jaar kan echt niet meer stuk voor me :p
Danger is real, fear is a choice.

Weatherman

Net weer een onweersbuitje gehad, er zullen er wel meer volgen vandaag.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

TaL

Wat een impressionante bui  :o  Het begon met veel regen en zeer zwak geflits, maar dan één blikseminslag die ik door mijn lijf gevoeld heb, letterlijk en dan ging het van kwaad naar erger. Zeer zware dreunen en felle CG's en CC's. Ongelofelijk op wat ik getrakteerd werd, zalig wakker worden zo.

Voor mij kan dit seizoen echt niet meer stuk, en dit was de geweldigste ochtend van dit jaar!  ::) ::) ;D ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

jeffrey83

Mooie bui die over middelburg ging! Doe er nog maar zo 1!

Weatherman

Op de telegraaf site staat dat het alleen de ochtend uren betreft ? KNMI geeft waarschuwing voor de hele dag.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marsel

Vanmorgen gewekt door zware neerslag. Jammer genoeg zijn we hier (Woensdrecht) net tussen alle onweershaarden 'doorgefietst'. Toch geven de lokaal intense elevated buien van nu wel duidelijk weer wat er vandaag mogelijk is. Al zal langs de warme kant van de vore vanmiddag ook convectie mogelijk zijn vanaf de grond.
De verwachting van gisteren behoeft mijn inziens geen update aangezien modellen, actualiteit en de verwachting redelijk goed overeenkomen.

Powered by EzPortal