Onweerskansen zaterdag 19 en zondag 20 juli 2014

Topic gezien door 42934 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 18 jul 2014 - 09:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: jornonweer op zo 20 jul 2014 - 14:45


juist ja, en dat hij naar rechts gaat zal wel zijn omdat de warme kant in het oosten zit waardoor de bui de voorkeur krijgt om zich oostwaarts te ontwikkelen of heb ik dat mis?

Helemaal uitsluiten kan ik het natuurlijk niet.
Maar dat er boven Nederlands grondgebied (Limburg) nauwelijks sprak was een langdurige updraftrotatie lijkt me vrij aannemelijk (ook gezien de nietszeggende 'blob' op de radarbeelden zonder duidelijke uiterlijke kenmerken, alsmede het windprofiel op basis van 12z soundings). Dus die zwakke naar rechtse afwijking boven Limburg is wat lastig te verklaren.
Wel is het zo dat, en dat is al eventjes belicht in de originele verwachting van vanmorgen, dat de omstandigheden voor Sc's in W-DU gunstiger zijn. Daar verbaasd het me dan ook niks dat het eea afwijkingen gaat vertonen of nog steeds vertoont.

Joep

Citaat van: boxer op zo 20 jul 2014 - 16:04
Hier in het midden zal het wel weer op niets uitdraaien  :'(
Stik benauwd, zon en geen zuchtje wind

Geduld er zijn zeker nog kansen, kunnen zo maar ontstaan die buien.
Is gewoon een complexe situatie vandaag.

ron12

Zowel ten oosten zuidoosten en nu zuidwest van de stad onweer te horen, we worden in gesloten in Nijmegen ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127


densta

Vanuit Zevenaar drukkend warm en licht gerommel te horen.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Hier worden de onderste wolken laag richting bui gezogen,noord zuid dus.nu geen onweer meer hier >:(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Nopie

Citaat van: Joep op zo 20 jul 2014 - 16:05
Ik verwacht in het ZW en westen ook kansop onweersbuien.

Zie trouwens op buienradar dat er inderdaad buitjes ontstaan daar.

Ja maar die doven al weer uit helaas.

dondertje127

Wel een flitsje gezien en een paar keer wat gerommel heel zacht, maar dat was het dan ook. Ik verwacht toch meer, anders is het een totale flop. Maar de avond moet nog beginnen.
Ik zag het voor m'n neus instorten: Donkergrijs werd lichtgrijs. Even een tijdje op de Rijkerswoerdse plassen gelegen en eerst een rondje gefietst om een rustige plek te zoeken.

ron12

Al 3 mm regen hier, bij 22.8 graden, heerlijk buiten nu  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

LeMisérable

Ik zie SUPERsnelle ontwikkeling in noordwest Duitsland en oost Groningen. Prachtig om te zien hoe snel die ploft.
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Khim

Hier gerommel in de verte. Het trekt hier allemaal overheen.
Groetjes uit Hengelo (OV)

Kermisspin

Oost Groningen krijg ik helaas niet zoveel van mee. Wel rommelt het constant in de verte....zit geen pauze tussen. Heel bizar om te horen terwijl hier de lucht eigenlijk nog schoon is op wat lichte bewolking na.
Volvo for life!

Arend

Citaat van: Khim op zo 20 jul 2014 - 18:04
Hier gerommel in de verte. Het trekt hier allemaal overheen.

Op basis van de radar zou je dat wel verwachten. Fingers crossed. Het wil nog wel eens raar lopen.  :)

Weerlicht gespot en het rommelt nu continue als een bezetene in de verte.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

LeMisérable

Nou, nou wil zo eigenlijk naar Werfpop vertrekken in Leiden maar precies nu ligt er een beste onweersbui op koers en tijdens onweer wil ik niet buitenstaan, ik hoop van harte dat de bekende "muur" om ZH dit keer z'n werk weer doet :)
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

bzsv

Hier in hengelo zuid constant gerommel felle flitsen en nu begint het te regenen

bzsv

Er beginnen nu ook lijnen te vormen wat iets wegheeft van een shelf ;D

bzsv


bzsv


maestro1971

Die bui bij Hengelo/Borne ontwikkelde zich plotseling toch wel behoorlijk... Hier een foto genomen door mijn vriendin, helaas niet al te scherp.

Powered by EzPortal