Onweerskansen zaterdag 19 en zondag 20 juli 2014

Topic gezien door 43033 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 18 jul 2014 - 09:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

zoiets geeft hoop!!! alles kan gewoon ineens ontstaan  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jornonweer

Citaat van: Weatherman op zo 20 jul 2014 - 13:52
zoiets geeft hoop!!! alles kan gewoon ineens ontstaan  ;D

nieuwe harmonie zowel goed voor zuidoost, oost en noordoost! zuidoost zal het moeten hebben van singlecells overdag en oost/no een systeem dat later deze avond overtrekt.
Danger is real, fear is a choice.

Caps

Een onweersdag is pas een onweersdag als de onweer boven je hangt, en niet als je "rommels" hoort, valsspelers

jornonweer

Citaat van: Caps op zo 20 jul 2014 - 14:04
Een onweersdag is pas een onweersdag als de onweer boven je hangt, en niet als je "rommels" hoort, valsspelers

ik zei ook als ie straks hier overtrekt, dan kan ik een dag bijschrijven, voorlopig komt ie richting hier dus  :D
Danger is real, fear is a choice.

NitroGenetics

Citaat van: Caps op zo 20 jul 2014 - 14:04
Een onweersdag is pas een onweersdag als de onweer boven je hangt, en niet als je "rommels" hoort, valsspelers
volgens mij is het nooit een spelletje geweest ;)

ONTOPIC: ben benieuwd wat het noordoosten zal krijgen vanavond, hoogeveen staat al enig tijd droog wat betreft onweer het liep altijd uit tot uitdoven of er net langs gaan. we kunnen hier in hoogeveen dus wel een fikse onweerbui gebruiken!

arjanbruggink

Citaat van: Caps op zo 20 jul 2014 - 14:04
Een onweersdag is pas een onweersdag als de onweer boven je hangt, en niet als je "rommels" hoort, valsspelers
Ik houdt, en meerdere met mij, de termen aan van het KNMI. Dus HOOR je het rommelen, dan heb je een onweersdag.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Marsel

Inmiddels komt de W- tot soms zelfs NNW-elijke wind hier vrij nadrukkelijk binnen. Temperatuur zakt nu geleidelijk, ook elders in het westen zal dit de komende uren moeten gebeuren mede door toedoen van thermische tegenstellingen tussen binnenland en zee/kust.

Daarmee lopen de onweerskansen uiteraard ook richting het oosten. Voorlopig zie ik nog geen rede om af te wijken van eerdere berichten.

ron12

Citaat van: ron12 op za 19 jul 2014 - 22:14
Zeer veel bliksem activiteit in die bui zeg http://lightningmaps.org/realtime?lang=nl   witte cirkel is het gebied waar je de donder hoord van die bliksem flits 8) wel effe inzoomen he in dat gebied. :P
link hierboven, kun je zien waar het dondert, volg die witte cirkel,dat is gebied waar het donderd.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jornonweer

Citaat van: ron12 op zo 20 jul 2014 - 14:17
link hierboven, kun je zien waar het dondert, volg die witte cirkel,dat is gebied waar het donderd.

wallcloud in maastricht! bevestigd op twitter  ;)
Danger is real, fear is a choice.

District

Ben wel benieuwd of we hier in Heerenveen ook nog wat gaan krijgen, of liggen we weer eens te veel naar het westen?

ron12

Bui Zuid Limburg wordt tussen 16.00 en 17.00 uur bij Nijmegen verwacht 8) laat maar komen.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Caps

Citaat van: District op zo 20 jul 2014 - 14:21
Ben wel benieuwd of we hier in Heerenveen ook nog wat gaan krijgen, of liggen we weer eens te veel naar het westen?

Noorden krijgt ook wel wat denk ik

Marsel

Citaat van: jornonweer op zo 20 jul 2014 - 14:20
wallcloud in maastricht! bevestigd op twitter  ;)

Niet meteen alles geloven....
Ik zie op de bewuste foto niets geks naast een verlaagde wolkenbasis onder de updraft. Gebeurt wel vaker, ook zonder roterende updraft. Luchtpakketjes onder een zeer sterke updraft kunnen ten alle tijden condenseren op het LCL en niet het LFC en daarmee een wall-cloud achtige structuur genereren. Bovendien, het windprofiel is nu niet meteen geschikt voor Sc's.

Doppler zou fijn zijn....Immers, uitsluitsel kan je op een stilstaande foto niet geven.

jornonweer

Citaat van: Marsel op zo 20 jul 2014 - 14:41
Niet meteen alles geloven....
Ik zie op de bewuste foto niets geks naast een verlaagde wolkenbasis onder de updraft. Gebeurt wel vaker, ook zonder roterende updraft. Luchtpakketjes onder een zeer sterke updraft kunnen ten alle tijden condenseren op het LCL en niet het LFC en daarmee een wall-cloud achtige structuur genereren. Bovendien, het windprofiel is nu niet meteen geschikt voor Sc's.

Doppler zou fijn zijn....Immers, uitsluitsel kan je op een stilstaande foto niet geven.

juist ja, en dat hij naar rechts gaat zal wel zijn omdat de warme kant in het oosten zit waardoor de bui de voorkeur krijgt om zich oostwaarts te ontwikkelen of heb ik dat mis?
Danger is real, fear is a choice.

trudy

Oke, de grootste kans op onweer dus in het Oosten, maar naarmate het naar t noorden trekt, gaat de onweerskans er dan uit? Hier in Stavoren is t op dit moment 22.9 gr..en westenwind

pietjelol

ook hier breekt de zon door. en word gelijk beetje broeierig bij temp van 24,3 graden

GeneralDuke

Het wordt al behoorlijk donker hier buiten, in Midden-Limburg. Nog maar een paar kilometer...
Centrum van de bui trekt ten oosten van me langs, maar ik kan vast iets meepikken :)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

ron12

Ten oosten Nijmegen ook onweer ontstaan.nog niets gehoord hier :-X nu wel gerommel tehoren. 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

boxer

Hier in het midden zal het wel weer op niets uitdraaien  :'(
Stik benauwd, zon en geen zuchtje wind

Joep

Ik verwacht in het ZW en westen ook kansop onweersbuien.

Zie trouwens op buienradar dat er inderdaad buitjes ontstaan daar.

Powered by EzPortal