Onweerskansen zaterdag 19 en zondag 20 juli 2014

Topic gezien door 42964 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 18 jul 2014 - 09:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Caps

Wow, hevige onweersbui boven het westland, gaat er behoorlijk hard aan toe, veel regen, zware knallers

Edit* wooow zware inslag hier tegenover, brandweer ter plaatste

Weerfreak 1337

Heerlijk onweer gehad in Monster, af en toe rake klappen!  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Caps

Citaat van: Weerfreak op zo 20 jul 2014 - 04:47
Heerlijk onweer gehad in Monster, af en toe rake klappen!  8)

Eindelijk weer is he  8)

Weerfreak 1337

Citaat van: Caps op zo 20 jul 2014 - 04:51
Eindelijk weer is he  8)

Heerlijk! Het heeft weer een maand mogen duren na een spetterende lente! :) Maar dan krijg je ook gelijk weer wat moois. :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Caps

Citaat van: Weerfreak op zo 20 jul 2014 - 04:53
Heerlijk! Het heeft weer een maand mogen duren na een spetterende lente! :) Maar dan krijg je ook gelijk weer wat moois. :D

Jammer dat ie bui erna richting het oosten trekt, en in de bui boven belgie zit geen onweer, dus tot morgenavond wachten

Marsel

Citaat van: Weerfreak op zo 20 jul 2014 - 04:53
Heerlijk! Het heeft weer een maand mogen duren na een spetterende lente! :) Maar dan krijg je ook gelijk weer wat moois. :D

Hier ook gewekt door een onweersbui. Heerlijke krakers, wel veel CC en slechts af en toe een loeiharde CG. Opvallend hoge basis ook met zeer lokaal karakter. Kortdurend was dan ook de zware neerslag en de felle wind.
Verwachtingen lopen gewoon lekker deze nacht, zowel qua type als voorkeursregio en randverschijnselen. Ik ben content met het elevated '13 in dozijn' buitje van zojuist maar ga nu nog maar even proberen om wat slaap in te halen :).

Duitje

Bij het zien van het buienlijntje op de radar ben ik maar even naar het strand van Egmond gegaan. Van het buienlijntje was niet veel meer over helaas. Een paar druppeltjes...
@Kees_Zwaan

pyro

Citaat van: Duitje op zo 20 jul 2014 - 06:48
Bij het zien van het buienlijntje op de radar ben ik maar even naar het strand van Egmond gegaan. Van het buienlijntje was niet veel meer over helaas. Een paar druppeltjes...

Tis bijna meer watermerk dan water :)

Weatherman

Nou gisteren niks, dus kijken we naar vandaag.

EDIT: Nu alleen regen, met een rommel zojuist.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

arjanbruggink

Nou, ik ben er klaar voor vandaag. Es kijken wat we (eventueel) voorgeschoteld gaan krijgen hier in NO NL.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jeroen22

nieuwegein al een half uur gedonder en bliksem. Nu een stevige regenbui. de straat staat al blank. riool kan de hoeveelheid niet aan.

Serge

Citaat van: Jeroen22 op zo 20 jul 2014 - 09:29
nieuwegein al een half uur gedonder en bliksem. Nu een stevige regenbui. de straat staat al blank. riool kan de hoeveelheid niet aan.

ja hier trok ie net langs,....  >:(
Waar is mijn cape

boxer

Hier alleen gedonder in de verte, toen de regen kwam was het onweer ver te zoeken :P

Kermisspin

Citaat van: arjanbruggink op zo 20 jul 2014 - 09:27
Nou, ik ben er klaar voor vandaag. Es kijken wat we (eventueel) voorgeschoteld gaan krijgen hier in NO NL.

Moet het allemaal nog maar eens zien Arjan. Alhoewel de temperatuur een voedend effect kan hebben. ;)
Volvo for life!

riddler

Op Texel vannacht en vanmorgen vroeg behoorlijk onweer gehad, het begon rond 01.00 met een zware, diepe dreun die seconden lang aanhield.

Weatherman

De temperatuur is behoorlijk aan het oplopen, heb mijn ramen en gordijnen al weer dicht.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jeroen22

ja inderdaad. Nu al weer benauwd en de zon schijnt al weer met hoge sluierbewolking.

Ries

Citaat van: Kermisspin op zo 20 jul 2014 - 09:56
Moet het allemaal nog maar eens zien Arjan. Alhoewel de temperatuur een voedend effect kan hebben. ;)
Ik verwacht voor hier nooit meer zomaar iets, en dit kaartje laat weer een klassieke uitkomst zien:



Oftewel: morgen de tuin  maar weer sproeien, behoorlijk vochttekort hier onderhand!

Caps

Ik heb zo'n idee dat het westen vanacht verwend is, tenminste hier wel, en dat de komende tijd weer alles via het oosten gaat, klopt dat?

Giso84

Heerlijk die verfrissende bui(en).
Vannacht wat weerlicht gezien en diep gerommel in de verte gehoord.
De dreunen hielden het zoals Riddler zei een aantal secondes vol.

Nu hopen op wat meer dan alleen regen  ;D
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Powered by EzPortal