Onweerskansen zaterdag 19 en zondag 20 juli 2014

Topic gezien door 42261 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 18 jul 2014 - 09:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

@ Ron12: http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl

Hier niet. Nu weer 2 bliksems te zien buiten, maar geen gele stippen meer. Ik zie het toch echt met m'n eigen ogen en hoor het met m'n eigen oren buiten ;)
Buienradar zit wel goed, maar ligtningmaps niet helemaal.

Ah, nu pas 1, in Velp. Veel later. Af en toe is het ineens doodstil, en ineens is er af en toe weer eventjes iets.

dondertje127

Ja hèhè, nu pas komen ze in beeld, het begint los te gaan hier. Met name in Elst schijnt het te bliksemen terwijl ik het echt Noordelijk van mij zie bliksemen :P maar daar zie ik nog maar 1 stipje staan, dat hadden er minstens een stuk of 4 a 5 moeten zijn. Maargoed, het onweert en het regent na een korte stop weer.

Kortom, onweersdag nummer 15, volgens mij had ik in mijn voorspelling tussen 15 en 20 onweersdagen aangegeven. Nu pas werken ze, waren die andere zeker onzichtbaar voor de detectie.

ron12

Wolk 21,grond 14 wel een pittig buitje geweest, Bui nu over en uit totaal 6 mm regen in korte tijd hier. 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Onweer is voorbij, maar het regent voorlopig nog even flink door :)
Het is ook vooral uniek, dat er een onweersbui op de lijn zit waarvan nu een keer wél de warme lucht wint. Meestal wordt het na onweer al dan niet tijdelijk koeler, nu juist na het onweer warmer.

ron12

Citaat van: dondertje127 op di 22 jul 2014 - 03:17
Onweer is voorbij, maar het regent voorlopig nog even flink door :)
Het is ook vooral uniek, dat er een onweersbui op de lijn zit waarvan nu een keer wél de warme lucht wint. Meestal wordt het na onweer al dan niet tijdelijk koeler, nu juist na het onweer warmer.
Brabant is nieuw onweer ontstaan ;) maar daar hebben we niets aan :( http://www.buienradar.nl/bliksem-1-uur
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

SniperEye

Ik deel de mening van Marsel dat alles wat uitzakt anno 2014 het woord supercell opgeplakt krijgt. Daarom vraag ik ook altijd op Twitter voor een timelaps of een filmpje zodat de rotatie waar te nemen is en in feite het bewijs geleverd kan worden.

Powered by EzPortal