Onweerskansen 9, 10 en 11 juli

Topic gezien door 47018 bezoekers
Gestart door Johann, wo 09 jul 2014 - 11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherboy

Hier ging het afgelopen nacht zwaar tekeer ongekend. De bui uit Flevoland ging ineens recht op Zwanenburg af. Dikke zwarte lijn een half uur lang in de lengte hierover heen. Binnen dat half uur ongeveer 40 mm regen gevallen, windstoten en stroboscoop onweer.

Resulteerde uiteindelijk in ondergelopen straten waar je kon zwemmen. Een monster bui! :)

Paar foto's van de water overlast om aan te tonen hoe heftig de bui was.


Caps

Wow ziet er hevig uit, de putjes zo te zien hielden het vele water niet meer, iedereen dacht gister volgens mij dat die lijn bij lelystad/almere minder werd, zo zag het er in eerste instantie ook uit, maar dat ie nog zo in kracht toegenomen is had ik niet verwacht

Tyshane

Citaat van: Jurjen op vr 11 jul 2014 - 22:51
Hier bij nog een paar foto's van 10 Juli avonds gemaakt ten noorden Leeuwarden kijkend richting het zuiden!

Mooie foto's Jurjen, zeker die laatste,dat vind ik altijd zo mooi als die mooie grote wolken van onder door de zon worden beschenen en het geheel wat oranje wordt, prachtig!  :)

Marco uit Hangar 5

Citaat van: Jurjen op vr 11 jul 2014 - 22:51
Hier bij nog een paar foto's van 10 Juli avonds gemaakt ten noorden Leeuwarden kijkend richting het zuiden!

Geweldig! Alleen, dat watermerk.. kun je voorkomen door ze op een andere website te hosten en hier door te linken. Ik gebruik dropbox hiervoor (kreeg ik gratis 25GB bij me samsung tablet) en werkt op deze manier:

Op de PC, ik ga er vanuit dat je dropbox hebt geinstalleerd en er een dropbox folder beschikbaar is in de verkenner:
Verkenner>Dropboxfolder>rechtsklik op de foto die je wilt plaatsen>Share Dropbox link>link openen in internet browser>rechts klikken op foto in internet browser>rechtsklikken op pop up "download Original">Linkadres Kopiƫren> Ctrl-V (plakken) in je Meteo service Forum bericht>link selecteren in je forum bericht> klik op de button "Voeg Afbeelding Toe" (onder de B-button).. klaar

Lijkt ingewikkeld als je het zo leest, maar valt echt wel mee.. Het rechtstreeks plaatsen van de dropboxlink werkt helaas niet om de foto direct zichtbaarte maken. Voorbeeld (Saal ad Saale 8 Juni 2013):

Marco Nierop
http://zweef.nl/

Dennis

Vandaag redelijk rustig voor onweer ; daarentegen is het morgen weer raak:

In de middag vooral in het binnenland stevige buien, mogelijk met onweer. Er is dan in vooral het NO iets meer schering, 15-20 kn. Mogelijk dan een matige georganiseerde multicell. Hoewel tijdelijk veel neerslag mogelijk is, hebben de buien enige snelheid en zal de hoeveelheid lokaal mee vallen.


Dennis


Powered by EzPortal