Onweerskansen 04 t/m 06 juli 2014

Topic gezien door 21042 bezoekers
Gestart door Marsel, do 03 jul 2014 - 08:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: Weatherman op vr 04 jul 2014 - 08:59
Ik hoorde dat in de nacht de onweersbuien talrijker en zwaarder worden, klopt dat ? en ook morgen en overmorgen vollop kans op buien.
Zie verhaal Marsel en stukje guidance hierboven!

Weatherman

Citaat van: Tyshane op vr 04 jul 2014 - 09:34
Zie verhaal Marsel en stukje guidance hierboven!
Ja dat heb ik gisteren gelezen, maar vandaag is een andere dag, misschien dat er dingen veranderd zijn  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

boxer

Zou het dan toch nog gaan gebeuren voor W- en C- NL

Edwin

Wie kan er een beetje een goede voorspelling doen voor morgen? Ik heb morgen een vrijgezellenfeest in Utrecht en gaan o.a een boot op. Ik verwacht zelf met mijn bronnen niet veel zon, temperaturen die net boven de 20 graden zullen uitkomen en "kans" op buien, zeker in de middag. Hoe groot is die kans?
Never Stop Exploring

Zierikzee

En het zonnetje is weg in Zeeland
Onweersdagen 2014:4 dagen

Joep


dennis089

27 graden zeer warm om 12.00u in Limburg. Eerste bewolking begint de kop op te steken. Geen cb wolkjes helaas ^^

Joep

Onweerskansen kaartje wetter-online

Delen van Frankrijk en Duistand code oranje

Flinke onweersbuien nu in Frankrijk 

http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur&lightning=1

trudy

Stukje uit de nieuwe Guidance      Het belangrijkste aandachtspunt ligt vandaag op de buien. De lucht is potentieel onstabiel en er is een indicatie voor onweersbuien. De voorkeurspositie lijkt het gebied langs de westkust (convergent-zeewind) en in het binnenland op de occlusie. Echter er zijn factoren die niet echt meewerken: er is weinig schering (<20), wel CAPE 1000-2000 maar CIN <-40, conversie vanaf de grond (convectie-temp = 30 gr.) lijkt moeizaam te gaan (lijkt zich een zwakke inversie te handhaven). Waarschijnlijk lokaal een snel ontwikkelende (onweers)bui die ook weer snel verdwijnt (meest waarschijnlijk convectiemodus: Single Cell), met een hoge basis. Dit beeld wordt door de modellen ondersteund, Harmonie geeft allen onweerskans in het zuidwesten (Zeeland), KOUW rond 60 % > 1 bo alleen in het zuidwesten, elders lager.

trudy


Joep

Hoogste temperatuur nu in het ZW bij Hoek van Holland!

Weatherman

Hier is het ook al warmer dan ze eerst dachten.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Gerard1995

Elke keer als het hier bewolkt lijkt te worden breekt het net voordat et de zon belemmerd weer volledig open... gunstig voor de temperatuur lijkt me, misschien ook wel voor het onweerskansje??
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

ron12

Boven Duitsland lijkt wat te ontstaan, kijkend vanuit Nijmegen. Lijkt wel het zelfde te gaan gebeuren als die zaterdag voor pinksterren vorige maand. Toen uit het niets ontstond er een onweersbui hier ten zuidoosten van Nijmegen.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Vincent

Omgeving Amsterdam is het ook lekker klam en verrassend warm geworden.  ;D

weermanwouter

Donkere wolken naderen rosmalen (NB) hier niks te zien op de buienradar...

Post en foto aangepast volgende keer de foto goed posten aub.

F.Fredje

Citaat van: weermanwouter op vr 04 jul 2014 - 15:09
Donkere wolken naderen rosmalen (NB) hier niks te zien op de buienradar...

Graag even je foto 90 graden draaien zodat het netjes in ons forum staat.

Ik denk niet dat we vandaag de zon nog gaan zien in Brabant en de regen vanuit Frankrijk laat nog wel een paar uur op zich wachten.
Dus, blijf lekker zitten waar je zit want de T blijft nog wel  een paar uur zo.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Danny

Actuele koers van de Franse onweersbuien. Treksnelheid is laag momenteel.

Serge

Citaat van: weermanwouter
Donkere wolken naderen rosmalen (NB) hier niks te zien op de buienradar...


in dit geval kijk ik toch liever naar beneden,... :P
Waar is mijn cape

Powered by EzPortal