Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 261285 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dondertje127

Citaat van: Channiej op di 10 jun 2014 - 00:41
En het rommelt weer hier bij Nijmegen. ;-)

Ah nee, heb ik dat dit keer wel gemist? Want het gaat zo lekker dit jaar met onweer. Maarja Nijmegen is ook nog 15 km verder weg en sta niet altijd op het dakterras die aan de Zuidkant ligt 1 verdieping hoger in de flat.

Weerfreak 1337

Lekker onweersbuitje hier. :D Troost.  ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

dondertje127

Vanuit het ZW nu af en toe weerlicht te zien. Eerder (op de avond van de 9e) was weerlicht te zien vanuit Duitsland (NO). De maan is zojuist schuil gegaan achter de eerste wolken van het gehele complex denk ik.

Unknown-user1778

wat een beest die onweersbui!  :o

Unknown-user1778

en weer zuid oost! wat worden we toch opeens verwend hier zeg! kan me nog herinneren dat een plaatje liet zien dat statistisch gemiddeld hier de minste onweer was! eindelijk de goedmaker dus haha  :o :D

pyro


Unknown-user1778

echt mooi gemaakt die video. vooral die opklaring aan het eind.  :D

WolderWeather

Thumbs up!  Waanzinnige beelden ;)

Unknown-user1778

houdt van nachtelijke bliksems  :D

lander20

weer hevig onweer gehad hier in herentals (prov antwerpen)

donderblond

Mooi!   :D

Dacht ik dat die bui niet bij ons in de buurt kwam, komt er wind opzetten, valt er neerslag en jawel, onweer! Eens kijken of het dichterbij komt  ;D
"Because all I have left is the voice of the wind
Blowing through the door of our house!"

Isabelle

't gaat heel snel, hevige rukwinden, bakken regen en veel ontladingen Lier BE.
Het water in de toiletten begon spontaan te borrelen tijdens de hevige windvlagen. Nooit gezien!  :o

Keesie

Onweer, harde wind en veel regen nu hier in Noord-Brabant.
Wel minder onweer dan gisterennacht.

ron12

onweer hoorbaar in Nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Wertha

Wakker geworden van/voor het onweer. Ik had niet gedacht dat een deel van de Franse buien nog over Limburg zou trekken. Was een voorbarige conclusie van me terwijl de buien nog nabij Parijs zaten. Nowcasten for the win!

Onweer trekt wel op afstand van Weert. Ik geniet vooral van de 'twitterende' vogels momenteel. Verder kan ik maar beter nog wat uurtjes slaap gaan vatten. :)
Aantal onweersdagen 2024: 8 | 2023: 17 | 2022: 21

Keesie

De zware bui is al weer voorbij, nog wel wat onweer in de verte.

Ajacied133

Apeldoorn onweer! Heerlijk!

ron12

Lekker hoor, al de vierde onweersdag op rij in Nijmegen, totaal 6 onweersbuien hier gehad in die vier dagen.veel gedreun uit Duitsland nog 8) Het was een donders goed pinksterweekend  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Gewekt door een serie zware diepe roffels, soms voelbaar zo dof, en flinke windvlagen. Balen natuurlijk aangezien nachtrust belangrijk is, opzouten met die rommel. Maargoed, de tweede reactie is dan, 'gaat het dan toch nog gebeuren hier?'. Radar erbij, en ja hoor, weer een zeer sterk oostwaarts uitbreidend deels opgelijnd MCS met te actieve oostkant. Bizar hoe sterk deze systemen in hun organisatiefase afwijken van de mean windvector. Je verwacht het wel, maar het op radar zien van dit proces is en blijft indrukwekkend.

Het was een bijzondere episode mogen we wel zeggen, al is mijn honger naar onweer en warmte nog lang niet gestild ivm het tegenvallende resultaat hier in het westen.

dondertje127

Ook ik heb niet geslapen. Net toen ik een half uur in m'n bed lag, hoorde ik alweer gedreun in de verte. Net even een kort onweer gehad met windstoten vooraf, maarr het is nu over en soms hoor je nog gedreun op afstand. Alsof het zo weer nieuw onweer zou kunnen zijn die aan komt. En nog een beetje bliksem, alsof het net even activeert daar NO van mij. Maar het meeste gaat er nu geloof ik wel uit.

Powered by EzPortal