Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 259036 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 09 jun 2014 - 12:39
Waarschuwing EXTREEM WEER! Code oranje

Goed dat je het hier even plaatst, de sites van het KNMI en Weerplaza functioneren al niet meer normaal. Stelletje prutsers. Deze site daarentegen draait als een tierelier, complimenten!
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weatherman

Citaat van: Reutel op ma 09 jun 2014 - 12:23
Zwarte pit komt recht op ons af Weatherman! Houd je vast!  :o
Zal ik doen, camera heb ik bij de hand  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

lander20

Abundant DMC activity is already ongoing in the morning hours. Most of this activity is likely elevated with risk for large hail in the environment of steep lapse rates. The first cluster is now situated over Belgium moving towards Netherlands. Second one is located over NW France with similar movement direction. As daytime heating continues ahead of these clusters with easterly to southeasterly moist surface flow (dewpoints between 18 and 20 °C), this activity may eventually become surface-based, especially at the eastern flank of the systems. That would rapidly increase chances for supercellular convection capable of very large hail and damaging wind gusts.

To the east and south of the ongoing convective systems, diurnal heating along with backing low-level flow is observed. Further backing of the low-level flow is forecast as surface pressure falls over Southern France. Current thinking is that despite this early activity, best conditions will still develop by the late afternoon with high CAPE values and strong DLS.

bron: estofex

Vincent

Citaat van: Marsel op ma 09 jun 2014 - 12:50
Betekent dat grote delen van de Benelux grote kans maken op zwaar (on)weer met alles erop en eraan. De indeling zoals gemaakt lijkt me zeer valide. Vooral ook omdat vanavond de midlevel winden nog wat krimpen.

Ah dank u. ;) Westen is ook erg onstabiel nu. Al een aantal plensbuien uit het niets ontstaan.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jenkie

Ik ben zeer benieuwd of we hier in het oosten ook wat meepakken. Het heeft hier vannacht al flink gespookt. 104 kindjes geevacueerd van tenten naar de kleedkamers bij het voetbalkamp. En de brandweer die uitrukte voor een woningbrand na blikseminslag. Heb er overigens niets van terug gelezen dus denk dat het achteraf meeviel.

Gerard1995

WOW.. ff niet thuis en er ligt een DIKKE vette rode pit op ramkoers naar midden gelderland!:O *Als dit maar goed gaat*
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Reutel

Zo snel als het kwam, windstil, pikdonker en rake CG's, zo snel wordt het nu weer lichter. Regen valt nog mee hier het was een schampschot.

Manmanman wat zit er een enorme energie in het restant MCS... Ongelooflijk!

benjamin112

Hier voor de brandweer in zuid oost brabant ook een procedure extreem weer van kracht

MamaAs

Hier is het inmiddels 26 graden met een paar wolkjes. Bijzonder benauwd waardoor het erg HEET aanvoelt.
Ik mag toch hopen dat deze temperaturen hier ook afgestraft gaan worden. Ik verwacht ook dat de temperatuur verder op gaat lopen en wij geen 'last' krijgen van de MSC.

Jan van Ooijen

Nieuwe hagelberekening. Heel het land kans op 5-6cm en oosten 8cm

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op ma 09 jun 2014 - 12:50
Betekent dat grote delen van de Benelux grote kans maken op zwaar (on)weer met alles erop en eraan. De indeling zoals gemaakt lijkt me zeer valide. Vooral ook omdat vanavond de midlevel winden nog wat krimpen.

Idd, zag dat we tijdelijk met een wat zuidelijkere stroming te maken krijgen. Dit is voor onze regio uiteraard positief. :)
Bij de overwegende stroming die er nu heerst, zou ik er een heel hard hoofd in hebben.

Op dit moment overigens zware windstoten bij de buien in Brabant. (75+ km/u)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherman

3 vette inslagen, 2 op film, wat een flitsen en donders zeg pffff
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

BD6

Hier een stevige bui nu, zon prikt alweer langzaam door...

benjamin112

Hier wordt het alweer lichter en trekt ook de regen weg.

Marlieke

Hoe zit het ook al weer met neerslag en mogelijkheden voor flinke onweersbuien? De cape word namelijk erg hoog berekend voor ons oosterlingen.  Maar er staat vrijwel geen neerslag berekend op de kaarten...  :-X
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Marsel

Citaat van: Weerfreak op ma 09 jun 2014 - 12:56
Idd, zag dat we tijdelijk met een wat zuidelijkere stroming te maken krijgen. Dit is voor onze regio uiteraard positief. :)
Bij de overwegende stroming die er nu heerst, zou ik er een heel hard hoofd in hebben.

Precies, dat is waar we het van moeten hebben hier. Ik heb er gisteren in het maken van de initiële verwachting wel rekening mee gehouden. Vandaar dat ik voor vanavond op C- en W-NL uitkwam. Maar dan moet die krimping ook wel daadwerkelijk plaatsvinden. Anders wordt het, zoals je zegt, niks voor deze regio.

SniperEye

Weert heeft slechts een schampschot gehad. De wind was net een warme föhn die aanstond. Bizar! Net ook wat spatten regen.

Nu snel opklaren en opwarmen. Laat het maar een flinke snelkookpan worden die namiddag ploft :)

Keesie

Storm front hier in Haaren net, nu regen, onweer en heel harde wind.

ron12

Onweer hoorbaar in Nijmegen, alweer  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal